رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام نارضایتی از بودجه ورزش، گفت که بودجه در نظر گرفته شده برای بخش ورزش کافی نیست.
کد خبر: ۷۵۳۳۴۷
از بودجه ورزش راضی نیستیم

علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های وزارت ورزش و جوانان در مجلس، اظهار کرد: این نمایشگاه نشان داد در زمینه‌هایی در ورزش پیشرفت خوبی داشتیم و این بخش در حال حرکت است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش، گفت: این موضوع با سلامت مردم و جامعه در ارتباط است اما باید ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی را مورد توجه قرار دهیم که البته این کار از قبل آغاز شده است.

لاریجانی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا اوقاتی را به ورزش اختصاص می‌دهد؟ گفت: من هفته‌ای یک روز به کوه می‌روم و اخبار مربوط به ورزش را هم پیگیری می‌کنم و در مواقع لازم پیام تبریک می‌فرستم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد بودجه ورزش، گفت: ما اقرار داریم که بودجه ورزش کافی نیست اما مشکلات کشور را از لحاظ بودجه همه می‌دانند. ریشه این مساله به این بر می‌گردد که بودجه جاری کشور خیلی زیاد شده و در نتیجه پول برای بخش عمرانی کم شده است. این اشکال بزرگی است که حجم اصلی بودجه امسال مربوط به بودجه جاری است و صرف حقوق و مزایا می‌شود.

وی تصریح کرد: ما هم از بودجه ورزش راضی نیستیم اما این موضوعی است که خود دوستان ورزش باید در این زمینه کمک کنند. به هر حال چاره‌ای نیست که بخشی از بودجه‌های عمرانی مربوط به ورزش به وسیله دولت انجام شود مثل بودجه مربوط به ورزش قهرمانی، اما بخش‌هایی هم هست که اگر مشوق ایجاد کنیم و تسهیلات بدهیم بخش خصوصی خدمات لازم را انجام می‌دهد و ما می‌توانیم این موارد را در بودجه امسال در نظر بگیریم.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: بانک‌ها باید تشویق و تسهیلاتی را در اختیار ورزش قرار دهند تا پروژه‌های عمرانی ورزشی روی زمین نماند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها