در سومین روز رزمایش «محمد رسول‌الله» صورت گرفت

شلیک موفق موشک «شلمچه» از سامانه مرصاد برای نخستین بار

۳ فروند موشک بومی «شلمچه»، در رزمایش محمد رسول الله(ص) پهپادهایی با سطح مقطع راداری کم را مورد هدف قرار دادند.
کد خبر: ۷۵۲۸۹۴
شلیک موفق موشک «شلمچه» از سامانه مرصاد برای نخستین بار

همزمان با سومین روز برپایی این رزمایش 3 فروند موشک بومی پدافند هوایی «شلمچه» از سامانه مرصاد توانست 3 فروند هواپیمای بدون سرنشین با سطح مقطع راداری بسیار کم را پس کشف و شناسایی، مورد هدف قرار دهند.

این برای اولین بار است که سامانه مرصاد با استفاده از موشک شلمچه اقدام به انجام چنین عملیاتی می‌کند.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز در حاشیه این رزمایش در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: اگرچه موشک شلمچه به لحاظ ظاهری شبیه به موشک هاگ است اما نسبت به آن از برتری‌های ویژه‌ای برخوردار است.

اسماعیلی گفت: ما در این حوزه از سامانه‌های کاملاً‌ بومی استفاده می‌کنیم و نیازی به موشک هاگ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: پهپادی که در این مأموریت مورد هدف قرار گرفت سطح مقطع راداری بسیار کمی داشت و سامانه‌های عمل کننده از جهت ورود آن نیز مطلع نبودند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: ما امروز هیچ نقطه گلوگاهی نداریم و این سامانه نیز برای اولین بار بود که در این رزمایش مورد تست و ارزیابی قرار گرفت.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر همین سامانه موشکی بر روی برخی هواپیماهایی که قصد نزدیکی به منطقه رزمایش را داشتند قفل کرد و آنها مجبور به ترک منطقه شدند که این هم برای ایمنی آنها خوب است و هم نشان می‌دهد ما با کسی شوخی نداریم.

وی در پایان تصریح کرد: سامانه مرصاد قبلا فقط موشک هاگ را شلیک می‌کرده که با تلاش متخصصان داخلی از این پس این سامانه قابلیت شلیک موشک شلمچه را نیز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها