میلی‌منفرد که نتوانسته بود به عنوان اولین وزیر پیشنهادی علوم از مجلس رای اعتماد بگیرد و حضورش به‌عنوان معاون وزیر در دوره وزارت فرجی‌دانا بحث‌برانگیز شد، سرانجام از معاونت آموزشی این وزارتخانه رفت و مجتبی شریعتی‌نیاسر با حکم وزیر علوم، معاون آموزشی وزارت علوم شد.
کد خبر: ۷۵۲۸۱۳
میلی‌منفرد از وزارت علوم رفت

به گزارش تسنیم، معاون جدید وزیر علوم، استاد تمام دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران است.

تحلیل ولایتی از نامه اخیر ظریف

علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نامه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به همتایانش به ایسنا گفت: همان‌طور که آمریکایی‌ها قبل یا پس از هر مذاکره لابی کرده و به رایزنی با دیگر کشورها می‌پردازند تا نظرهای خود را اعمال کنند، ما نیز همین کار را انجام می‌دهیم و در واقع آقای ظریف نیز همین کار را کردند تا کشورهای دیگر، مواضع ما را از زبان خودمان بشنوند نه آمریکایی‌ها.

میزان محتوای مجرمانه شبکه‌های اجتماعی

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز آزمایشی طرح فیلترینگ هوشمند یکی از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی گفت: این طرح با هدف مسدود کردن محتوای مجرمانه و غیراخلاقی این شبکه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، او بیان کرد: اعتقاد داریم فقط 10 تا 15 درصد محتوای برخی شبکه‌های اجتماعی مجرمانه و غیراخلاقی است و 85 تا 90 درصد محتوای آنها سالم و مورد نیاز و استفاده مردم است، پس با طراحی فیلترینگ هوشمند که اجرای آن از چندی پیش آغاز شده فقط محتوای مجرمانه و غیراخلاقی این سایت ها مسدود می‌شود.

پاسخ بروجردی به یک خیال‌پردازی توییتری

پائول هرشسون، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم‌ صهیونیستی در واکنش به خبر آموزش زبان فارسی به دیپلمات‌های صهیونیست، در یک خیال‌پردازی توییتری مدعی شد این رژیم روزی سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند.

در واکنش به این ادعا، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهارکرد: «این خواب و خیال نه فقط هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد، بلکه ان‌شاءالله جمهوری اسلامی ایران روزی سفارت خودش را در کشور فلسطین و در این سرزمین مقدس که بدون حضور صهیونیست‌ها شکل خواهد گرفت، افتتاح خواهد کرد.»

تکذیب ادعاهای محمدعلی آقجا

محمدعلی آقجا، شهروند ترکیه و عامل ترور پاپ ژان‌پل دوم در سال ۱۹۸۱ که تاکنون چندین بار اظهارات خود را درباره دلیل ترور رهبر کاتولیک‌های جهان تغییر داده و عضو گروه ناسیونالیست افراطی «گرگ‌های خاکستری» بوده، بتازگی در گفت‌وگو با تلویزیون صربستان در مورد کتابش با نام «به من وعده بهشت داده بودند» مدعی شده که در ملاقاتش با پاپ رهبر وقت کاتولیک‌های جهان در دوران حبس، از ارتباط ایران با نقشه ترور او سخن گفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به‌دنبال پخش این گفت‌وگو، سفارت ایران در صربستان اعلام کرد تهران ادعای محمدعلی آقجا مبنی بر نقش ایران، در ترور پاپ ژان پل دوم را تکذیب می‌کند.

تقوی : هاشمی خودش متوجه شد که نمی‌تواند نماز جمعه بخواند

سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه، مهمان برنامه دیروز «شناسنامه» بود. او در این برنامه درباره آخرین نماز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: این نماز جمعه را با چنگ و دندان کنترل کردیم. آیا واقعا در هر هفته‌ای که آقای هاشمی می‌خواست بیاید ما باید‌ یک لشکری را بسیج کنیم و به این شکل نماز جمعه را اداره کنیم. آن جمعه کنترل کردیم، اگر جمعه‌ بعد می‌خواست بیاید، نماز را به هم بریزند اصلا چه می‌ماند برای نماز جمعه؟ کشورهای اسلامی در مورد ما چه می‌گفتند؟ دنیا چگونه نگاه می‌کرد؟ از این رو آقای هاشمی خودش هم متوجه شد که به این شکل نمی‌تواند نماز جمعه بخواند.

به گزارش فارس، تقوی در ادامه این برنامه به اختلافات احمدی‌نژاد و ناطق نوری پرداخت و گفت: آقای احمدی‌نژاد‌ یکی دو جلسه به جلسات شورای هماهنگی انتخابات 84 آمد و دیگر نیامد. اول هیچ فکر نمی‌کردیم او رئیس‌جمهور شود. حتی‌ یکی دو برخورد تلفنی بین ناطق‌نوری با احمدی‌نژاد هم انجام شد.

آقای ناطق می‌گفت شما این طرح‌هایی که دارید طرح‌هایی است که با واقعیت‌ها خیلی نمی‌سازد، روی آسمان‌ها سیر نکن، بیا پایین با هم صحبت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها