رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) تا چهارشنبه ادامه دارد

قدرت‌نمایی نیروی زمینی ارتش در رزمایش بزرگ

در مرحله دوم رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص)، یگان‌های نیروی زمینی تک گسترده خود را با به‌کارگیری موفق سلاح‌های شاهر، اخگر، تانک‌های ذوالفقار و صمصام و پشتیبانی آتش سنگین بالگردهای هوانیروز در چند مرحله پرواز و آتش یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای این نیرو اجرا کردند.
کد خبر: ۷۵۲۷۴۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از قرارگاه فرهنگی و رسانه‌ای این رزمایش، اجرای عملیات هلیبرن و ضد هلیبرن نیروهای ویژه در قالب نیروهای مهاجم و مدافع در رزمگاه‌های مختلف و همچنین استفاده از نیروهای احتیاط بسیج نیروی زمینی در آفند و پدافند با پشتیبانی جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی از دیگر اقدامات این مرحله از رزمایش بود که در حضور مقامات و ناظران عالی‌رتبه قرارگاه خاتم و ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.

در ادامه دومین روز از رزمایش ارتش، موشک‌های ضدزره «دهلاویه» و «طوفان» با موفقیت شلیک و اهداف را منهدم کردند. به گزارش تسنیم، عملیات مین‌ریزی از سوی خودروی نینوا و پرتاب نارنجک‌های ضد بالگرد توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) با موفقیت انجام شد. واحدهای زرهی نیروی زمینی ارتش با استفاده از تانک‌های بهینه‌سازی شده از جمله ذوالفقار و صمصام جهت پشتیبانی از واحدهای عمل‌کننده به انجام ماموریت پرداختند.

در ادامه روز دوم رزمایش یگان‌های نیروی زمینی ارتش به انجام عملیات جنگ الکترونیک پرداختند که در آن نیروها با شنود اطلاعات و رمزگشایی جابه‌جایی دشمن و همچنین استفاده از تصاویر دریافتی از سوی پهپادها، اطلاعات موردنیاز از مواضع دشمن را جمع‌آوری کردند.

جانشین نیروی زمینی ارتش و سخنگوی این مرحله از رزمایش گفت: انطباق این تمرین بزرگ صحرایی با شرایط واقعی نبرد با نگاه دقیق به تهدیدات، استفاده از گلوله‌های حقیقی، اشراف مطلوب اطلاعاتی در سطح منطقه با اتکا به درجه داران و افسران متخصص سامانه ارتباطی و اطلاعاتی و رصد هرگونه تحرکات مرزی از ویژگی‌های مرحله دوم رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بود. امیر سرتیپ حیدری افزود: حضور دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برای کسب تجارب عملیاتی، تقویت فضای معنوی در رزمایش و اجرای عملیات مردم یاری و درمانی در منطقه عمومی رزمایش نیز از وجوه قابل توجه این مرحله از رزمایش بوده است.

وی گفت: قرارگاه پدافند هوایی نیز با استفاده از دو قرارگاه اصلی و تاکتیکی و برقراری ارتباط امن و چند لایه و مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یگان‌های زمینی و دریایی حاضر در منطقه عمومی رزمایش را پشتیبانی کرد.

همزمان با این مرحله از رزمایش پروازهای تاکتیکی جنگنده‌های اف ـ4 و میراژ نیروی هوایی در پشتیبانی از یگان‌های زمینی ارتش با موفقیت اجرا شد.

همچنین فاز تاکتیکی ناوگان دریایی با اجرای عملیات و تمرین‌های مختلف تخصصی در عمق آب‌های دریای عمان با موفقیت اجرا شد.

استفاده از پهپاد انتحاری برای نخستین‌بار

همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پهپاد انتحاری برای نخستین‌بار در رزمایش محمد رسول الله (ص) مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، این پهپاد را یک بمب متحرک توصیف کرد و افزود: این پهپاد می‌تواند برای حمله به اهداف هوایی و زمینی مورد استفاده قرار گیرد و در صورت دیدن یک هدف مشکوک به آن حمله کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که یکی از ماموریت‌های ما در این رزمایش استفاده از پهپادهای نیروی زمینی است، تصریح کرد: با قابلیتی که وجود دارد، بُرد پهپادهای ما بیشتر شده و قابلیت عملیاتی آنها ارتقا یافته است. این پهپادها نسبت به گذشته بار بیشتری را حمل می‌کنند و دوربین‌های باکیفیت بیشتری را همراه دارند.

تسلیح سکوهای پرتاب به موشک‌های شلمچه

همچنین به گزارش تسنیم، در دومین روز از رزمایش ارتش، همه سکوهای پرتاب موشک در منطقه رزمایش قرارگاه پدافند هوایی به موشک‌های زمین به هوای شلمچه، جهت اقدام تاکتیکی علیه پرنده‌های دشمن فرضی مسلح شدند.

مرحله اصلی رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول‌الله(ص) از پنجشنبه در وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومترمربع از مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه‌هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در خشکی و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش (نیروی هوایی، نیروی زمینی،‌ پدافند هوایی و نیروی دریایی) آغاز شده و تا چهارشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها