احسان داداش اوغلی درگذشت و مدیران ٢ دبیرستان شهرستان خلخال عزل شدند

مرگ نخبه ١٣ ساله در دعوای بچگانه [عکس]

تنبیه بدنی در مدارس تمامی ندارد

نیمای 12 ساله با تنبیه معلم، راهی اتاق عمل شد

جام جم سرا: تنبیه غیرعادلانه یک دانش آموز ۱۲ ساله از سوی معلم در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان فردیس، این دانش آموز را روانه اتاق عمل کرد.
کد خبر: ۷۵۲۶۸۱
نیمای 12 ساله با تنبیه معلم، راهی اتاق عمل شد

پدر این دانش آموز دلیل گلایه خود و طرح مشکل پیش آمده برای فرزندش را دریافت خسارت مادی و هزینه‌های بیمارستاتی عمل جراحی فرزندش ندانست و دلیل آن را خطری دانست که با وجود چنین معلمانی، دانش آموزان را تهدید می‌کند.

«غلامرضا عبدالله خواه» در تشریح جریان این تنبیه گفت: فرزند من پشت نیمکتش نشسته بود که معلم وی بنام آقای (ر) با دست به پشت سر نیما می‌زند و صورت فرزندم از ناحیه بینی به شدت با لبه نیکمت برخورد کرده و در نتیجه بینی نیما دچار شکستی شدید می‌شود.

وی افزود: بنا به گفته دکتر معالج نیما، یک عمل جراحی دیگر بایستی در ۱۶ سالگی بر روی بینی نیما انجام شود.

بنا به گفته پدر نیما، دلیل این تنبیه فقط صدا کردن دوستش توسط نیما بوده است.

وی اضافه کرد: معلم از این دانش آموز در خصوص نحوه شکستن بینی‌اش خواسته بود تا علت را برخورد با دیوار اعلام کند.

پدر نیما با ابراز گلایه از مدیر مدرسه در رسیدگی به وضعیت فرزندش، اظهار داشت: در اثر این تنبیه، صورت و بینی فرزندم به شدت کبود شده بود که مدیر مدرسه از معلم خواست تا به صورت نیما پودر سفید کننده بزند تا کبودی مشخص نشود.

وی با اشاره به برخورد نامناسب مدیر و معلم مدرسه با این موضوع، افزود: با حضور در کلانتری محل اقدام به طرح شکایت و تشکیل پرونده دادم که مدیر مدرسه با آگاهی از این موضوع به من گفت که در صورت پس نگرفتن شکایت، فرزندم را دیگر به مدرسه راه نمی‌دهد.

عبدالله خواه مدعی شد که معلم فرزندش که سن کمی هم دارد، مرتب دانش آموزان را با شیلنگی که همیشه در کمد کلاسش نگهداری می‌کند، تنبیه بدنی می‌کند.

وی در عین حال اضافه کرد: در مدت ۱۰ روز گذشته فقط یک بار معلم فرزندم با شیرینی برای عذرخواهی به منزل ما آمده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج نیز که پیش از این در جریان موضوع قرار گرفته بود، همچون مدیر و معلم مدرسه دلیل شکستگی بینی نیما را برخورد وی با دیوار اعلام کرد.

«فرشته فهمیده» به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون نیروهای حراست اداره را به بیمارستان محل عمل جراحی این دانش آموز برای پیگیری موضوع و گفت‌و‌گو با والدینش فرستاده‌ایم و در ضمن مدیر مدرسه و معلم را نیز به اداره احضار کرده‌ایم.

وی افزود: از همشاگردی‌های نیما نیز در خصوص این جریان تحقیق می‌شود تا در صورت لزوم برخورد مناسبی با این معلم انجام شود و حقی از هیچ طرف ضایع نشود.

فهمیده توضیحات بیشتر در این خصوص را منوط به صحبت کردن با طرفین جریان موکول کرد.

براساس گزارش‌های مردمی برخی از معلمان اقدام به تنبیه دانش آموزان می‌کنند که توقف از گونه رفتارهای غیر اصولی و انسانی پیگیری جدی مسوولان آموزش و پرورش استان را می‌طلبد . (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲۶
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
این مشكل باید ریشه یابی شود تا فقط معلم مقصر شناخته نشود یكی از علت های آن حجم زیاد تعداد نفرات كلاس ها هست كه اغلب به 40 نفر می رسد كه اكثرا مشكلات انضباطی و آموزشی به همراه دارد به نظر من آموزش وپرورش مقصر اصلی این اتفاقات هست كه اخیرا رسانه ای شده است
كمیجون
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
متعجبم چرا وزارت آموزش وپرورش هیچ عكس العملی نسبت به این هجمه غیر منصفانه ای كه علیه معلمان مظلوم آغاز شده نشان نمی دهد وزارت بهداشت روز به روز به دنبال افزایش حقوق وجایگاه پزشكان است هیچ كس از اینكه چراباید بخشنامه ای توسط وزارت محترم بهداشت صادر شود كه اگر بیمار ظرف مدت 24ت48ساعت نتیجه آزمایش را به پزشك معالج ارائه ندهد باید دوباره پول ویزیت پرداخت كند ویا افزایش 120درصدی هزینه تزریقات چیزی نمی گوید اما مدام از موضوع تنبیه خبر تهیه می كنند باور كنید نانی كه از این راه به دست بیاید حلال نیست
كمال
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
شما بهتر است فرزندی را تربیت دهید تا به معلم پرخاشگری نكند.معلم كه جانش را از آسمان نخریده تا هر كی بخواد مسخره اش كنه
امین
United States
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
این گونه معلمان شغل معلمی را خدشه دار می نمایند
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
اخیرا در جای جای كشورمان چنین اخباری ملاحظه می شود به نظر من وزیر اموزش و پپرورش استیضاح شود تا به این تخلفات رسیدگی شود واقعا این معلمان باید تنبیه سخت شده و با مدیر مدرسه هر دو اخراج شوند.
ا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
با سلام متاسفانه در ملایر هم تنبه بدنی وجود دارد
mortezza
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻭﻗتی ﺧﻮﺩگرﺩﺍﻥ ﺷﻮﺩ ﻋﺎﻗﺒﺘﺶ این است
معلم آگاه
Germany
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
سلام
دو احتمال خیلی قوی وجود دارد.یكی اینكه احتمالا این تنبیه در یكی از مدارسی انجام شده است كه امسال به نام مدارس طرح حمایتی یا غیرانتفاعی رایگان ایجاد شدند كه از نیروهای آموزش ندیده به عنوان معلم استفاده كرده اند و احتمال دیگر اینكه این معلم كه گفته شد خیلی جوان است یك سرباز معلم بوده است،چون موارد مشابهی از تنبیه شدید توسط این دو گروه داشته ایم.
برای اطلاع:در مدارس ابتدایی امسال حدود 8000 نیروی آموزش ندیده به عنوان معلم سر كلاس رفتند و در طی سه سال گذشته حدود 12500 سرباز معلم وارد آموزش و پرورش شده اند.(آمارها دقیق هستند)
هاجرحسنزاده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
آقا كمال محترم نكنه شما هم از اون دسته معلم ها هستید كه اعصاب نداری خوب اجباری نداری نكنه فكر كردی مردم بچه ها را از سر راه اوردند
اوا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
باسلام من خودم یك معلم هستم كار این معلم راتایید نمی كنم ولی دانش اموزان واقعا بی ادب شده اند قشرمعلم راباحرف معلمی شغل انبیاست سركارگذاشتند حقوق بسیار كم بخشنامه های نادرست شاگردان لوس معلم هارابیچاره كرده
ایرج
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
اگر بعد از تحقیقات كامل صحت این گفته ها تائید گردد باید مدیر و معلم باهم اخراج گردند. زیرا كه مدرسه جای آدمهای روانی و دروغگو نمی باشد.
منیر - كرج
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
با سلام چون گفتین معلم سن كمی دارد این خودش عامل مهمی است قبلا معلمان را با دقت بیشتری گزینش میكردن اما متاسفانه از زمانی كه افراد از طریق شركتی جذب شدن این آقازاده ها همه از فامیل هاشون هستن .
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
مشكل اخلاقی تربیتی معلم و مدیری داره كه دست به همچین كاری میزنه و تازه طلب كار هم هست.
معلمها و مدیرانی كه با اینكه می دونن مجرم كیه باز حمایتش می كنند باید سریعا پیش روانشناسها برن تا خودشون نفر بعدی نباشن كه خبرشون رو می خونیم ! انگار تعدادشون كم نیست!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
چه رویی هم دارد كه به خانه دانش آموز رفته ، پدر دانش آموز اصلا نباید كوتاه بیاید تا این معلم تنبیه شود
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
با سلام كسانی كه از معلمینی دفاع میكنند كه این گونه بچه های ابتدایی را تنبیه میكنند اگر بچه های خودشون هم باشند همین نظر را دارند معلمی كه حدودا پنج ماه از سال را تعطیل هستند بازم اعصاب ندارن البته همه معلم ها اینگونه نیستند و باید با خاطیان برخورد شود به خاطرهمین سهل انگاری بچه ای از مقابل مدرسه دزدیده شد و بعد از یكسال هنوز پیدا نشده
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۱
۰
این مسایل همه اش به علت درماندگی واستیصال اولیای مدرسه در نتیجه گرانی وفقری است كه با ان دست بگریبانند.هم اكنون پاكتی حاوی بیست هزار تومان روی میز است كه باید تحویل مدرسه نوه ام داده شود. همسایه ای داریم پسرش معلم است وبعد مدرك مهندسی عمران گرفته وبعداز سالها ازدواج كرده با این وجود سفت وسخت به پدرش چسبیده وبا همسرش درخانواده شش نفره زندگی میكند.خب واكنش او درمقابل رفتار دانش اموزان قابل پیشبینی است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
آموزش و پرورش !
واژه ای كه هرگز به حقیقت نپیوست . به نظر بنده برای مدرسه باید شراط سختی در استخدام صورت بگیره . چرا كه اثر تربیت در این دوره خیلی بیشتر از سایر مراحل است . لطفا یك غربالگری صورت بگیرد و دل ملت هم شاد شود
پدر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
كدوم یكی از شكایات اولیا تا به حال نتیجه داده...؟!
روانشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
بی توجهی به وزارتخانه مهمی مثل آموزش و پرورش نتیجه ای بهتر از این نخواهد داشت.معلمی 2 یا 3 شغله چه اعصابی میتونه داشته باشه؟همش تو فكر بدهی و معیشتشه.كار این معلم با هیچ توجیهی سازگار نیست.ولی دلایل ریشه ای دارد.كه دولت باید پیگیری كنه.الان تو جیب دانش آموزا بیشتر میشه پول پیدا كرد تا جیب معلما.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
معلم ها همگی مشكل ندارن ما پدر و مادر ها هم درتربیت فرزندان خود مشكل داریم كه خیلی از بچه ها لوس و بی تربیت شدن بنده خدا مریض كه نبوده براخودش درد سر درست كنه حالا ادعا هم داره
فررزاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
بچه مردمو ناكار كرده....مرد حسابی این حرف تو میزنی؟؟هرچی هم بگه نباید تنبیه فیزیكی كنن معلما..نو خودت بچه نداری؟
كر یم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
چرا باید كار بجایی برسد كه هر شخصی به معلم توهین كند ؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
هاجر خانم چرا فكر میكنید خانواده ها باید دانش آموزان را بی تربیت و لوس بار بیاورند و در كلاس معلم ها اینها را تحمل كنند پس حق و وقت دانش آموزان باتربیت كجا میره.كافیه یهساعت بری سر كلاس و نتیجه تربیت بعضی خانواده ها را ببینی
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
سلام
به نظر من معلمی كه تنبه یدی میكند باید اخراج شود ... چون روح دانش آموز را مورد حمله قرار داده و آینده او را به چالش كشیده ...
من در دوران دانش آموزی معلم هایی داشتم كه الان فكر میكنم بیشتر به درد كارهای دیگر میخوردن تا معلمی.
معلم علوم با انبر دست مو می كشید
معلم ریاضی با آتیش سیگار تهدید میكرد
معلم تاریخ سیلی های سنگین داشت
ناظم فقط پاچه میگرفت
هدیه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
به نظر من هیچ كسی حق نداره به كسی اسیب برسونه ولی خب از دید دیگه هم تربیت فرزندان در خانواده ها كم رنگ شده كه البته مقصر اصلی والدین هستن.
كمیجون
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
از روزنامه جام جم انتظار داشتم منصفانه تر عمل كند تمام نطراتی كه علیه معلمان است نمایش داده شده اما تا حالا 2نظر در مورد مظلومیت این قشر گذاشتم نمایش داده نشده .

نیازمندی ها