نمایشگاه LeWeb با هدف حمایت از طرح‌های نوآورانه در پاریس برگزار شد

همه فناوری‌ها در این نمایشگاه فروشی است

امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته شهر پاریس از اواسط آذر میزبان علاقه‌مندان دنیای دیجیتال بود. ده سالی است نمایشگاه LeWeb با هدف معرفی نوآوری‌های دنیای دیجیتال برگزار می‌شود. امسال بیش از 3000 شرکت‌کننده از 85 کشور جهان برای حضور در این رویداد بزرگ دیجیتال در پاریس گردهم آمده بودند.
کد خبر: ۷۵۲۶۷۲
همه فناوری‌ها در این نمایشگاه فروشی است

امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته شهر پاریس از اواسط آذر میزبان علاقه‌مندان دنیای دیجیتال بود. ده سالی است نمایشگاه LeWeb با هدف معرفی نوآوری‌های دنیای دیجیتال برگزار می‌شود. امسال بیش از 3000 شرکت‌کننده از 85 کشور جهان برای حضور در این رویداد بزرگ دیجیتال در پاریس گردهم آمده بودند.

رونمایی از انواع مختلفی از پهپادهای تجاری و تاثیر فناوری‌های جدید در حوزه بهداشت و درمان از رخدادهای مطرح و مورد توجه در نمایشگاه امسال بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت فناوری‌ها روز به روز کاربردی‌تر می‌شود و بیشترین کاربرد این فناوری‌ها به حوزه‌هایی مربوط می‌شود که بیشترین تاثیر را در زندگی روزمره بشر دارد. بنابراین تردیدی نیست که فناوری‌های کاربردی در حوزه بهداشت و درمان در کانون توجه باشد. این‌که فناوری توانسته زندگی بشر امروز را تحت‌تاثیر خود قرار دهد و در لایه‌های مختلف زندگی روزمره ما نفوذ کند، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما بررسی مسیر فناوری‌های جدید در این حوزه نشان می‌دهد فناوری‌های دیجیتال بیش از پیش شکل کاربردی به خود گرفته است.

بی‌شک حضور در نمایشگاه‌های بزرگی که در حوزه فناوری‌های روز دنیا برگزار می‌شود، می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی توانایی‌ها و دستاوردهای علمی باشد و کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که بتازگی در این مسیر قدم گذاشته‌اند، می‌توانند از این فرصت ایجاد شده به‌عنوان سکوی پرتابی برای جهش و پیشرفت بیشتر در این مسیر استفاده کنند. به گزارش یورونیوز، بسیاری از خدمات کاربردی مانند خدمات بانکی دیجیتال یا ارائه خدمات شهروندی در حوزه‌های مختلف، نخستین بار در این نمایشگاه معرفی شد که امروزه با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شده و جای خود را در زندگی روزمره باز کرده است.

ساده اما پیشرفته

لوئیک لمور از بنیانگذاران این نمایشگاه در گفت‌وگو با یورونیوز اظهار کرد: در LeWeb همه چیز برای آغاز یک کسب و کار جدید مهیاست. اگر ایده اولیه برای راه‌اندازی کسب و کار وجود داشته باشد، می‌توان براحتی با همکاری گروهی از علاقه‌مندان این فعالیت را آغاز کرد. یکی از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه حضور شرکت‌های تازه تاسیس و سرمایه‌گذارانی است که با هدف حمایت از طرح‌های نوآورانه در نمایشگاه شرکت می‌کنند. شرکت فرانسوی ویتینگز که در حوزه اینترنت اشیا در دنیای فناوری‌های دیجیتالی روز دنیا فعالیت می‌کند، از پیشگامان انقلاب فناوری در حوزه سلامت است که این روزها در مقایسه با نخستین روزهای فعالیت در این حوزه از وضع نسبتا بهتری برخوردار است. این شرکت از تلفیق نسل جدید پوشیدنی‌ها و کاربرد فناوری‌های دیجیتال محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده است. برای مثال جدیدترین محصولی که این شرکت در نمایشگاه امسال رونمایی کرد، یک ساعت مچی با قابلیت محاسبه تعداد قدم‌ها هنگام راه رفتن و میزان خواب افراد است. این ساعت به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و اطلاعات ثبت شده را به گوشی تلفن همراه کاربر انتقال می‌دهد. ویتینگز از جمله شرکت‌هایی است که با هدف ساخت ابزاری کاربردی در این مسیر قدم گذاشته است. مدیرعامل این شرکت بر این باور است در دنیای امروز پوشیدنی‌ها حرف اول را می‌زند؛ مردم به‌دنبال فناوری‌هایی ساده، آشنا و در عین‌حال کاربردی و پیشرفته هستند. بر این اساس محققان این شرکت ساعتی را طراحی کرده‌اند که زیبا و ساده است و در عین حال به حسگرهایی مجهز شده که اطلاعات موردنیاز کاربر را ثبت و ذخیره می‌کند.

لباس‌هایی برای کنترل تنفس و ضربان قلب

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به ساعت‌های مچی ندارید و ترجیح می‌دهید برای اطلاع از زمان از گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید نگران نباشید. شرکت‌هایی که ایده‌های نوآورانه در سر می‌پرورانند برای شما هم محصولی با ویژگی‌هایی شبیه این ساعت‌ها در نظر گرفته‌اند. از زمانی که ایده لباس‌های هوشمند از سوی رالف لورن طراح لباس مشهور کانادایی معرفی شد این محصول با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است. شرکت OM Signal از لباس‌های هوشمندی رونمایی کرده است. این لباس‌های هوشمند به حسگرهایی مجهز شده که می‌تواند تنفس و ضربان قلب فردی که لباس را پوشیده تحت کنترل قرار دهد و حتی تعداد قدم‌هایی که این فرد هنگام راه رفتن برمی دارد ثبت کند. در نهایت این لباس اطلاعات ثبت شده را به گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌کند؛ البته بسیاری از متخصصان بر این باورند که کاربردی شدن لباس‌های هوشمند مستلزم ایجاد همگرایی بین دنیای مد و دنیای فناوری است، زیرا انتخاب هر فرد تا حد زیادی بیانگر هویت اوست و تا زمانی که این لباس‌ها از دنیای مد به دور باشد، آن‌طور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رقابت بین نوآوران جوان

امسال میان نوآوری‌های به نمایش در آمده تعدادی از طرح‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفت. گروهی از مبتکران شرکت‌کننده در این بخش قفل‌های هوشمندی را معرفی کردند که با نصب برنامه‌ای روی گوشی‌های همراه آنها را به قفل‌های هوشمندی برای گشودن درهای بسته تبدیل می‌کند. این شرکت دستگاهی مجهز به بلوتوث برای این سیستم در نظر گرفته است که روی قفل درها نصب می‌شود. یکی دیگر از فناوری‌های مورد توجه در این بخش از نمایشگاه برنامه نرم‌افزاری برای اندازه‌گیری احساسات افراد است. نسخه جدید این نرم‌افزار براساس حالت چهره افراد احساسات آنها را مورد سنجش قرار داده و نتایج به‌دست آمده را در نموداری نمایش می‌دهد.

باتری‌هایی که با تکان دادن شارژ می‌شوند

یک شرکت تازه تاسیس در LeWeb امسال باتری‌هایی را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد بسیار مورد توجه قرار گیرد. در دنیای امروز بیش از هر روز دیگری به ابزارهای همراه وابسته شده‌ایم ویژگی منحصربه‌فرد این باتری این است که برای شارژ شدن آن باید باتری را تکان دهید تا به آسانی شارژ آن تامین شود. اگر در دستگاه‌هایی به انرژی نیاز دارند که از باتری‌هایی با این قابلیت استفاده کنید، دیگر نسبت به تمام شدن شارژ باتری آن نگرانی نخواهید داشت.

فناوری WiFi در زنگ در خانه‌ها

وقت آن رسیده بسیاری از ابزارهایی که استفاده از آنها در زندگی بشر امروز قدمتی دیرینه دارد، رنگ و بویی از جنس فناوری داشته باشد. بر این اساس نوآوری‌های متعددی در نمایشگاه پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت که یکی از جالب توجه‌ترین آنها زنگ در WiFi است. این نوآوری که تحت عنوان «رینگ» از آن نام برده شده به WiFi و ویدئو مجهز است و به کاربر این امکان را می‌دهد به کمک تلفن همراه با فردی که پشت در خانه است ارتباط برقرار کند. در واقع این سیستم می‌تواند جایگزین مناسبی برای آیفون‌های تصویری باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه‌های مهم دیگری که در حوزه دنیای دیجیتال برگزار می‌شود این است که هیچ ممانعت جدی برای حضور شرکت‌های تازه تاسیس وجود ندارد.

علاوه بر شرکت‌های بزرگ و مطرح در عرصه دیجیتال، شرکت‌هایی که کمتر از سه سال از عمرشان می‌گذرد و سرمایه آنها حدود 1.5 میلیون یورو (حدود شش میلیارد و 600 میلیون تومان) بر آورد شده است، می‌توانند در بخش استارت آپ نمایشگاه حضور داشته باشند. به این ترتیب با در نظر گرفتن فضایی برای رقابت بین طرح‌های نوآورانه شرکت‌های تازه تاسیس از سراسر دنیا این امکان را دارند طرح‌های خود را با هدف جلب توجه سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه عرضه کنند.

Euronews / مترجم: فرانک فراهانی‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها