حیدری از دفاع به حمله رسید؛ نکونام رکورددار شد

7 بازمانده از جام ملت‌های آسیا 2011

جام جم ورزشی: با اعلام لیست جدید تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2015، هفت بازیکن از جام ملت های آسیا 2011 قطر در استرالیا تیم ملی را همراهی خواهند کرد.
کد خبر: ۷۵۲۵۷۰
7 بازمانده از جام ملت‌های آسیا 2011

اسامی ملی پوشان اعزامی به جام ملت های آسیا 2015 استرالیا شب گذشته درحالی از سوی کارلوس کی روش اعلام شد که هنوز 2 جای خالی دیگر برای پر شدن فهرست نهایی اعلامی به AFC وجود دارد.

بر همین اساس از سوی کی روش نفرات زیر به اردوی تیم ملی برای حضور در جام ملت ها دعوت شدند:

دروازه‌بان‌ها: علیرضا حقیقی، محسن فروزان، علیرضا بیرانوند

مدافعان: هاشم بیک‌زاده، رامین رضاییان، سید جلال حسینی، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی

بازیکنان میانی: وحید امیری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی

مهاجمان: اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، خسرو حیدری، کریم انصاری فرد، رضا قوچان نژاد و سردار آزمون

هر چند گه به گفته کادر فنی نام دو بازیکن دیگر در آینده اعلام خواهد شد و شاید در صورت حل مشکل بازیکنان سرباز، مهرداد پولادی و سروش رفیعی 2 بازیکنی باشند که با حضور در فهرست نهایی راهی استرالیا خواهند شد.

*مقایسه لیست جدید با ادوار گذشته

شاید بررسی لیست جدید تیم ملی برای حضور در استرالیا در مقایسه با ادوار گذشته برای مخاطبان خبرگزاری فارس، خالی از لطف نباشد.

در سال 2011 که افشین قطبی، سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشت و رقابت ها به میزبانی قطر برگزار شد، قطبی در آخرین روز با کشیدن قلم قرمز بر روی نام علیرضا حقیقی، هادی نوروزی، پژمان منتظری و مهدی کیانی، فهرست نهایی تیم ملی را به شرح زیر برای حضور در جام ملت ها اعلام کرد:

دروازه‌بان‌ها: 1-سید مهدی رحمتی 12 -ابراهیم میرزاپور 22 -شهاب گردان

مدافعان: 2-خسرو حیدری 3-فرشید طالبی 4-سید جلال حسینی 5-هادی عقیلی 11-احسان حاج صفی 13-ابوذر رحیمی 20-محمد نصرتی

بازیکنان میانی: 6-جواد نکونام 14-آندرانیک تیموریان 15-قاسم حدادی فر 17-محمد نوری 18-پژمان نوری 23-ایمان مبعلی

مهاجمان: 7-غلامرضا رضایی 8-مسعود شجاعی 9-محمد رضا خلعتبری 10-کریم انصاری فرد 16-رضا نوروزی 19-محمد غلامی 21-آرش افشین

با بررسی این فهرست مشخص می شود که از سال 2011 هفت بازیکن به نام های خسرو حیدری، سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و کریم انصاری فرد که در لیست قطبی حضور داشتند برای جام ملت های سال 2015 نیز همچنان در لیست کی روش قرار دارند تا بازماندگان تیم ملی از دور قبلی رقابت ها که با ناکامی تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی و شکست مقابل کره جنوبی در این دور همراه شد، همین 7 بازیکن باشند.

البته در صورتی که مشکل بازیکنان سرباز حل نشود، به احتمال زیاد مبعلی و نوری جایگزین آنها خواهند شد که بر همین اساس تعداد بازماندگان از جام ملت های قبلی به 9 بازیکن خواهد رسید.

نکته دیگر اینکه در فهرست اعلامی از سوی قطبی در سال 2011 خسرو حیدری به عنوان یکی از مدافعان به تیم ملی دعوت شده و بود اما این بار نام این بازیکن مصدوم که حضور وی در بازی های نخست ایران در استرالیا در هاله ای از ابهام قرار دارد، مانند لیست های قبلی کی روش یک بار دیگر در بین مهاجمان تیم ملی قرار گرفته است.

*جادوگر؛ تنها بازمانده جام ملت های 2000!

اگر به بررسی هایمان ادامه داده و این مقایسه را بخواهیم به ادوار قبل تر از سال 2011 نیز سوق دهیم به نتایج جالب تری هم خواهیم رسید که از جمله آنها می توان به حضور علی کریمی در جام ملت های 2000 اشاره کرد تا به بهانه حضور جادوگر در کادرفنی تیم ملی، بتوان علی کریمی را تنها بازمانده تیم ملی از این دوره تا دور جدید معرفی کرد.

از سال 2000 به جز کریمی که او هم حالا پیراهن مربیگری را بر تن کرده است، نام هیچ بازیکن دیگری که امروز در لیست کی روش باشد به چشم نمی خورد، اما در سال 2004 به بعد اگر بخواهیم فقط بازیکنان را مورد بررسی قرار دهیم، فقط نام هایی مانند امیرحسین صادقی، جواد نکونام و البته ایمان مبعلی در فهرست تیم ملی در آن سال به چشم می خورد که یا مسافر جام ملت های 2015 هستند و یاد شانس حضور در این رقابت ها را همچنان دارند.

در سال 2007 اما تعداد بازیکنان بیشتری که امروز همچنان در جمع مسافران استرالیا هستند، در فهرست امیر قلعه نویی برای جام ملت ها قرار داشتند که از جمله آنها می توان به امیرحسین صادقی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سیدجلال حسینی و مسعود شجاعی و البته ایمان مبعلی اشاره کرد.

*کاپیتان رکورددار می شود!

به این ترتیب از جمع بازیکنان فعلی می توان به خاطر حضور قطعی نکونام در جام ملت های آسیا 2015 او را در بین بازیکنان فعلی با 4 بار حضور پیاپی در جام ملت های آسیا به عنوان رکورددار در بین ملی پوشان در این عرصه معرفی کرد و در صورتی که مبعلی نیز بتواند مسافر جام ملت ها شود، این بازیکن ریز نقش نیز از این لحاظ با آمار نکونام برابری خواهد کرد.

البته در بین تمام بازیکنانی که در جام ملت های آسیا به میدان رفته اند، نام سه بازیکن از جمله مهدی مهدوی کیا از ایران، لی مینگ از چین و عدنان الطلیانی از امارات به چشم می خورد که این 3 بازیکن با حضور در 4 دوره رقابت ها، در بین سایر همتایان خود رکورددار هستند که البته باید از حالا نام نکونام را به صورت قطعی و مبعلی را به صورت احتمالی به جمع بازیکنان رکورددار آسیا از این حیث اضافه کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها