از تنوع و رفع خستگی تا خواص و فواید درمانی

طبیعت در فنجان شماست: همه چیز درباره انواع دم‌نوش‌ها

جام جم سرا: رزماری علاوه بر آنکه سرشار از ویتامینهای مورد نیاز بدن است، دارویی گیاهی برای رفع سردرد و خستگی به شمار می‌رود و در کاهش ابتلا هب سرطان موثر است.
کد خبر: ۷۵۲۵۵۹
طرز تهیه دمنوش «رزماری»: گیاهی برای رفع سردرد و خستگی

رزماری سرشار از ویتامین E است و گیاهی ضد سرطان شناخته شده است چراکه با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. مصرف روغن این گیاه مجرای تنفسی را باز می‌کند و با مالیدن پودر رزماری از ایجاد باکتری و قارچ جلوگیری می‌کند.

این گیاه همچنین تقویت کننده معده است و برای مقابله با ضعف و خستگی کاربرد دارد. رزماری ضدتشنج و ضد روماتیسم است و در درمان نارسایی کبد مؤثر است. روغن رزماری، محرک سیستم اعصاب مرکزی است و برگ‌های تازه آن روی زخم مانع از عفونی شدن آن می‌شود. رزماری تاثیر ضد‌اسپاسمی دارد و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان آن مانع از تشدید بیماری آرتریت می‌شود. این گیاه برای پیشگیری از بروز آب‌ مروارید موثر است و به طور کلی تقویت کننده بدن است.رزماری سردرد را رفع کرده و گردش خون را تحریک می‌کند.

البته باید دقت داشت که رزماری در سقط جنین اثرات بسیاری دارد و استفاده از آن توسط خانم‌های باردار اکیداً ممنوع است. مصرف آن در دوران شیردهی نیز توصیه نمی‌شود.
در افراد دچار اختلالات صرع و تشنج هم مصرف رزماری می‌تواند سبب افزایش اختلالات شود.

طرز تهیه تهیه دمنوش از رزماری

یک قاشق غذاخوری گیاه رزماری خرد شده را (از قسمت برگ و سرشاخه‌های گلدار) در قوری بریزید. یک لیوان آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.
در صورت تمایل می‌توانید از عسل یا نبات برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
داریوش
-
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
با عرض سلام وادب احترام خدمت شما
میخواستم بدونم روزماری در مورد ریزش مو هم اثر داره یا نه
ممنونم
s
-
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
بله اثر داره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها