در مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله (ص) صورت گرفت:

آزمایش موفق سلاح​ها و تجهیزات ساخت نیروی زمینی ارتش

در مرحله دوم رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) یگانهای نیروی زمینی تک گسترده خود را با بکارگیری موفق سلاح های انفرادی و اجتماعی شاهر،اخگر،تانک های ذوالفقار و صمصام و پشتیبانی آتش سنگین بالگردهای هوانیروز در چندمرحله پرواز وآتش یگانهای موشکی وتوپخانه ای این نیرو اجرا کردند.
کد خبر: ۷۵۲۵۵۰
آزمایش موفق سلاح​ها و تجهیزات ساخت نیروی زمینی ارتش

اجرای عملیات های «هلی برن» و ضد «هلی برن» نیروهای ویژه در قالب نیروهای مهاجم و مدافع در رزمگاه های مختلف و همچنین استفاده از نیروهای احتیاط بسیج نیروی زمینی در آفند و پدافند با پشتیبانی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی از دیگر اقدامات این مرحله از رزمایش بود که در حضور مقامات و ناظران عالی رتبه قرار گاه خاتم و ستاد کل نیروهای مسلح و داوران ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد .

جانشین نیروی زمینی ارتش و سخنگوی این مرحله از رزمایش گفت: انطباق این تمرین بزرگ صحرایی با شرایط واقعی نبرد با نگاه دقیق به تهدیدات، استفاده از گلوله های حقیقی، اشراف مطلوب اطلاعاتی در سطح منطقه با اتکا به درجه داران و افسران متخصص سامانه ارتباطی و اطلاعاتی و رصد هرگونه تحرکات مرزی از ویژگی های مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله ( ص ) بود.

امیر سرتیپ حیدری افزود: حضور دانشجویان دانشگاه فرماندهی وستاد ارتش برای کسب تجارب عملیاتی، تقویت فضای معنوی در زرمایش و اجرای عملیات مردم یاری و درمانی در منطقه عمومی رزمایش نیز از وجوه قابل توجه این مرحله از رزمایش بوده است.

وی گفت : قرارگاه پدافند هوایی نیز امروز با استفاده از 2 قرار گاه اصلی و تاکتیکی و برقراری ارتباط امن و چند لایه ومقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یگان های زمینی و دریایی حاضر در منطقه عمومی رزمایش را پشتیبانی کرد.

همزمان با این مرحله از رزمایش پروازهای تاکتیکی جنگنده های اف 4 و میراژ نیروی هوایی در پشتیبانی از یگانهای زمینی ارتش با موفقیت اجرا شد.

همچنین فاز تاکتیکی ناوگان دریایی با اجرای عملیات و تمرین های مختلف تخصصی در عمق آبهای دریای عمان با موفقیت اجرا شد.(واحدمرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها