آشنایی با مبحثی در روان‌شناسی و سلامت روان

هیپنوتیزم یا خوابگری چیست؟

یک روان‌شناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی با تأکید بر اینکه هیپنوتیزم اثری بر درمان چاقی یا لاغری ندارد، از مردم خواست گول افرادی را که می‌گویند با استفاده از روش هیپنوتیزم می‌توانند بیماری آنان را درمان کنند و یا وزن و قدرت حافظه آنان را کاهش یا افزایش دهند نخورند.
کد خبر: ۷۵۲۳۱۲
فریب نخورید: هیپنوتیزم اثری در درمان چاقی یا لاغری ندارد

جام جم سرا: «افشین طباطبایی» گفت: هیپنوتیزم کردن افراد، کار هر کسی نیست و فقط برخی دانشمندان شاخص و برجسته می‌توانند از روش هیپنوتیزم برای درمان بیماران استفاده کنند.

به گفته این روان‌شناس، روش هیپنوتیزم آنقدر پیچیدگی دارد که بجز تعداد انگشت شماری از روان‌شناسان که تجارب بالینی و علمی دارند کسی نمی‌تواند از این روش برای درمان بیماری‌ها استفاده کند. علاوه بر این، در ایران هم فردی که بتواند هیپنوتیزم انجام دهد وجود ندارد.

طباطبایی اظهار داشت: هیپنوتیزم روش درمانی مناسبی است که از ۱۵۰ سال قبل، برخی از دانشمندان برای درمان برخی بیماری‌ها از آن استفاده می‌کردند. روان‌شناسان نیز با استفاده از هیپنوتیزم سعی می‌کنند به لایه‌های مختلف روان فرد برای دستیابی به ریشه‌های بروز بیماری‌ها و مشکلات روانی افراد پی ببرند. بعد از پی بردن به علل و عوامل بیماری افراد، آنها سعی می‌کنند الگوهای جدید را با استفاده از تلقین جایگزین الگو‌های قبلی کنند و بیماران را با این روش درمان کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۳
مجیدرحیمی،روانشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۰
۰
این روانشناس اطلاعات نادرستی به مردم می دهند.به ایشان توصیه می كنم در این زمینه مطالعه كرده سپس اظهار نظر نمایند .از جمله كتب معتبر در مورد هیپنوتیزم را مطالعه نمایند.
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۰
۰
برادر محترم بهتر است بافته های خود را به جای یافته های علمی بیان نكنید
delsoda
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
من یه هیپنوتراپیستم و میتونم لاغری افراد رو طی 6 ماه انجام بدم البته بستگی به وزن هم داره. من نوشته ی شما رو رد میكنم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها