لاریجانی در دیدار با رییس جمهور عراق:

اشتباه برخی کشورهای منطقه، تروریسم را فراگیر کرد

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس جمهور عراق گفت : باید به صورت جدی با پدیده تروریسم برخورد کنیم و نقش فعال عراق می تواند برخی کشورها را مجاب کند که دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند.
کد خبر: ۷۵۲۲۹۳
اشتباه برخی کشورهای منطقه، تروریسم را فراگیر کرد

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با فؤاد معصوم، رییس جمهور عراق با بیان اینکه ایران در سخت‌ترین شرایط پشتیبان دولت و ملت عراق بوده است، گفت: روابط و پیوندهای ایران و عراق ریشه‌دار است و ما خوشحالیم در کشور دوست و همسایه خود شرایط استقرار نظام سیاسی فراهم شد و نقش ملت عراق در ایجاد این ثبات بسیار زیاد بوده است.

روابط و پیوندهای ایران و عراق ریشه‌دار

لاریجانی افزود: روابط و پیوندهای ایران و عراق ریشه‌دار است و ما خوشحالیم در کشور دوست و همسایه خود شرایط استقرار نظام سیاسی فراهم شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور گسترش خواهد یافت و این همکاری‌ها به رونق تولید در عراق کمک می‌کند.

کاهش قیمت نفت توطئه است

وی با اشاره به کاهش جهانی قیمت نفت، گفت: این کاهش نشان می دهد توطئه‌ای در کار است تا به برخی از کشورها از جمله ایران و عراق ضربه بزنند هر چند آثار کاهش قیمت جهانی نفت اقتصادی است اما هدفش سیاسی است.

لاریجانی مسئله غبار در عراق را یکی از معضلات مهم خواند و افزود: باید با همکاری دوجانبه این مشکل را حل کنیم و ما از حدود هشت سال پیش هم آمادگی همکاری خود را برای حل این معضل با آقای طالبانی و هم با آقای نوری مالکی مطرح کردیم.

مشکل زیست محیطی در حال افزایش است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مشکل زیست محیطی در حال افزایش است و به اقتصاد و بهداشت دو کشور و توسعه عراق و ایران ضربه می زند، افزود: آمادگی کامل برای حل این مشکل ازجانب ایران وجود دارد.

لاریجانی مسئله تروریسم را مشکلی حاد در منطقه دانست و افزود: اشتباهاتی رخ داد که باعث رشد تروریزم در منطقه شد و برخی کشورهای منطقه به تروریست‌ها پول و سلاح دادند و این اشتباه بزرگ، تروریزم را فراگیر کرد.

وی گفت: در اینکه باید به صورت جدی با این پدیده برخورد کنیم هیچ مشکلی نداریم و در مقابل نقش فعال عراق می تواند برخی کشورها را مجاب کند که دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله تروریسم ابتدا موضوع خود کشورهاست و باید برای مقابله با آن آماده باشند چرا که برای همراه ساختن اراده های سیاسی و همکاری‌های نظامی مشکلات زیادی پیش روست، افزود: ائتلاف بین‌المللی‌ که شکل گرفته است هیچ معجزه‌ای از آن ندیدیم اما من در سفر به سوریه و لبنان مشاهده کردم خود مردم و دولت لبنان گام‌های خوبی در این باره برداشته‌اند و در کشور شما هم این پیشرفت را در مقابل با تروریسم حس می‌کنم.

ایران در کنار عراق برای مبارزه با تروریسم است

رییس جمهور عراق هم با بیان اینکه آنچه شما گفتید نکات بسیار مهمی است و ما باید در همین مسیر حرکت کنیم، گفت: ایران در کنار ما برای مبارزه با تروریسم و به‌ویژه داعش بود و در روزهایی که ما به امکانات برای مقابله با داعش نیاز داشتیم جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که به ما کمک کرد و ما هیچ گاه این لطف ایران را فراموش نمی کنیم.

فؤاد معصوم افزود: با توجه به تغییرات و تحولاتی که در زمینه محیط زیست به‌ویژه افزایش گرد و غبار و محیط‌ های بیابانی در کشور ما رخ داده و کشوری حاصلخیز را به صحرایی تبدیل کرده است رنج می بریم و مشتاقانه از همکاری جمهوری اسلامی ایران برای برطرف کردن این معضل زیست محیطی استقبال می کنیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها