یک دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر موفق به ساخت پای مصنوعی شد که معلولان می توانند با استفاده از آن در المپیک معلولین شرکت کنند.
کد خبر: ۷۵۲۰۷۹
پای مخصوص دویدن در ایران ساخته شد

هادی نوروزیان - مجری طرح پروتز پای مصنوعی کربنی گفت: پروتز پای مصنوعی ساخته شده از جنس کربن است و ما توانستیم برای اولین بار این پروتز را برای دویدن معلولان در ایران بسازیم.

وی با اشاره به اینکه این پروتز 20 سال پیش در دیگر کشورها ساخته شده است، افزود: پروتز پای مصنوعی برای راه رفتن از کشورهای دیگر با قیمتی بالغ بر 20 میلیون تومان وارد کشور می شده که با تولید این پروتز در کشور می توان از صرفه جویی ارزی بالایی بهره برد.

نوروزیان با بیان اینکه این پاها برای اولین بار در ایران ساخته شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه نماینده ای در رشته المپیک معلولین در ایران نداریم، به همین دلیل به فکر ساخت این پروتز شدیم.

وی افزود: در سال گذشته موفق به ساخت این پروتز برای راه رفتن شدیم که اکنون با اضافه کردن قابلیت هایی می توان از این پروتز برای دویدن استفاده کرد.

نوروزیان گفت: نمونه آزمایشی این دستگاه بالغ بر دو میلیون تومان ساخته شده که برآورد شده، با تولید انبوه، این قیمت حداقل 6برابر کمتر از ساخت آزمایشگاهی آن شود.

وی با اشاره به اینکه برای تولید این پروتز در کشور نیاز به حمایت هایی داریم، افزود: تست های این پروتز مطابق مقالات خارجی و اصولی پیش رفته است که می توان گفت عملکرد این پروتز 90 درصد همانند نمونه های خارجی است.

نوروزیان گفت: این پروژه در قالب پروژه کارشناسی ارشد در دانشگاه خواجه نصیر با همکاری پروفسور محمدرضا خلیلی طی سه سال صورت گرفته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها