سخنگوی سازمان بیمه سلامت ضمن اعلام آخرین جزییات طرح حذف دفترچه بیمه، از اجرای گسترده این طرح در تمامی بیمارستانهای دولتی تا پایان سال خبر داد و گفت: هم اکنون بیماران می‌توانند با کارت ملی خود در ۶۷۰ بیمارستان پذیرش شوند.
کد خبر: ۷۵۲۰۲۱
جزئیات جدید حذف دفترچه بیمه و جایگزینی کارت ملی

جام جم سرا: سید مهدی میرشاه ولد درباره جایگزینی کارت ملی به جای دفترچه بیمه گفت: این طرح از ۱۵ آذر ماه در سراسر کشور در چهار استان تهران فارس مازندران و اصفهان آغاز شد که در هر استان نیز یک بیمارستان به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

وی از اضافه شدن چندین بیمارستان به طرح حذف دفترچه بیمه در بیمارستان‌های دولتی گفت: یک بیمارستان در تهران و سه بیمارستان نیز در اصفهان به این طرح اضافه شده است. در تهران این طرح ابتدا در مرکز قلب تهران عملی شد و بتازگی بیمارستان بهارلو نیز به فهرست ارائه خدمات با کارت ملی اضافه شده است و بیماران برای بستری شدن می‌توانند با ارائه کد ملی پذیرش شوند.

سخنگوی سازمان بیمه سلامت از گسترش این طرح در بیمارستان‌های دولتی تا پایان سال خبر داد و گفت: برنامه ریزی ما این است که هر بیمارستان دارای سیستم HIF که آمادگی اتصال به سامانه بیمه سلامت را دارد می‌تواند در اجرای این طرح پیشقدم شود و ما آمادگی داریم این طرح را در تمامی بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد اجرا کنیم. متقاضیان با ارائه کارت ملی پذیرش می‌شوند و داشتن کد ملی برای پذیرش کافی است و با سبک کد ملی تمامی اطلاعات هویتی و بیمه‌ای بیمار مشخص شده و می‌توانند با آن بستری شوند.

به گفته میرشاه ولد این طرح فعلا فقط برای بستری شدن بیماران است و از سال آینده نیز تصمیم داریم با استفاده از تجارب این طرح و رفع اشکالات احتمالی آن برای بیماران سرپایی نیز دفترچه بیمه را حذف کنیم.

این مقام مسئول در سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه تا پایان سال تمامی بیمارستان‌های طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در سطح کشور مشمول طرح حذف تدریجی دفترچه بیمه خواهند شد گفت: ظرف یک ماه آینده پایلوت این طرح به پایان می‌رسد و پس از جمع بندی و فراهم بودن شرایط این طرح در استان‌های بیشتری در کشور اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴۴ بیمارستانهای دانشگاهی علوم پزشکی و همچنین ۱۳۰ بیمارستان غیر دانشگاهی در سراسر کشور طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت هستند و تلاش ما بر این است تا پایان سال در تمامی این بیمارستان‌ها این طرح اجرا و به تدریج دفترچه بیمه حذف و کد ملی جایگزین آن شود. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها