به گفته یک متخصص بیماری‎های عفونی و آلرژی، استشمام حتی مقادیر کم سم حشره‎کش‎‌ها هم، باعث ایجاد ناهنجاری‎ و بیماری‎های تنفسی در انسان می‌‎شود.
کد خبر: ۷۵۱۷۵۷
حشره‎کش‎‌ها، ناهنجاری‎های جنینی بر جا می‌گذارند

جام جم سرا: دکتر عباس آزادی اظهار کرد: حشره‎کش‎‌ها اصولا یک ماده شیمیایی و ترکیباتی ارگانوفسفره هستند، اثبات شده این ترکیبات سرطانزا بوده و بر روی سیستم تنفسی کاملا تاثیر دارند و باعث ایجاد آلرژی در انسان می‌‎شوند.

وی افزود: مصرف و تماس این ترکیبات توسط زنان باردار سبب ایجاد ناهنجاری‎های جنینی می‌‎شود و باید استفاده از این ترکیبات، حتی نوع بدون بو به شدت پرهیز شود. اگر استفاده از این ترکیبات بسیار ضرورت داشت، نوع استفاده از آن‎‌ها تابع شرایطی است. باید در اتاقی که از این ترکیبات در آن استفاده می‌‎شود چهار تا پنج ساعت بسته باشد و فرد در هوای آن تنفس نکند. پس از طی این مدت در و پنجره‎های اتاق، باز و تهویه هوا در آن صورت گیرد.

این متخصص بیماری‎های عفونی و آلرژی با تاکید بر اینکه هرگز این مواد را بدون استفاده از ماسک در فضا اسپری نکنید، خاطرنشان کرد: گرچه مقادیر سم این ترکیبات بنابر اظهارات تولیدکنندگان آن‎‌ها کم است، اما همین مقدار کم ممکن است باعث ایجاد ناهنجاری و بیماری‎های تنفسی در انسان شود. بهتر است برای جایگزین این ترکیبات، از لامپ‎های نورانی حشره‎کش (حشره‎کش‎های برقی) استفاده شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها