رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از شروع گفت وگوهای سیاسی از جمله بین حزب الله و حزب جریان المستقبل برای رسیدن به تفاهم و تقریب بین همه گروه ها و نیروهای سیاسی در لبنان حمایت و از آن استقبال می کنیم.
کد خبر: ۷۵۱۷۳۴
از گفت وگوهای سیاسی برای تفاهم در لبنان حمایت می کنیم

علی لاریجانی ظهردوشنبه درسخنانی که هنگام ضیافت ناهار نبیه بری، همتای لبنانی او به افتخار هیات ایرانی ایراد کرد، از تلاش های رییس مجلس لبنان برای شروع این گفت وگوها قدردانی کرد.

وی افزود: گفت وگوهای سیاسی می تواند شروع خوبی برای حل مشکلات لبنان باشد که ماهیت لبنانی و داخلی دارند و باید بدست خود لبنانی ها حل و فصل شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نزد دوستان لنبانی تیزبینی، هوشیاری و خردورزی برای عبور از مشکلات و حل آنها وجود دارد.

لاریجانی با بیان اینکه دل ها و فکرهای ما نزدیک است، افزود: با اظهارات نبیه بری در این جلسه موافق هستم.

وی در ادامه به مذاکرات خود با همتای لبنانی قبل از این ضیافت اشاره کرد و گفت: نبیه بری را در جریان آخرین تحولات و مسائل موضوع هسته ای ایران قرار داده است.

رییس قوه مقننه افزود: با همتای لبنانی خود در باره مسائل مهم منطقه بویژه بحران ناشی از وجود تروریست ها در منطقه نیز گفت وگو کرده است.

لاریجانی اظهارداشت: معتقدم همه طرف هایی که به مقاومت می اندیشند باید به دو موضوع مهم همواره فکر کنند و آنها مبارزه با تروریسم تکفیری و رژیم صهیونیستی است که دو روی یک سکه هستند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه طرفداران راهکارهای سیاسی برای حل بحران های در منطقه زیادتر شده اند، افزود: ما از ابتدای بحران در سوریه نسبت به خطر تروریسم تکفیری هشدار دادیم اما خیلی کشورها قبول نمی کردند و این وضعیت بوجود آمد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل این است که جریان های تکفیری بوجود آمده در منطقه بسادگی قابل رفع نیستد و گاهی به راهکاری های سیاسی و امنیتی نیاز است.

لاریجانی افزود: امیدواریم از دل تلاش های فراوان، راه هایی برای حل بحران های در منطقه پیدا شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها