روزنامه های صبح امروز مهمترین تیترهای خود را به مسایلی همچون حل مشکل سهام عدالت، حمایت مراجع عظام از طرح سلامت ، گفته های پوتین درباره مشکلات نفت ایران، باز شدن گره معمای اسیدپاشی در تهران و پاسخ های پرویز پرستویی به محمدرضا شریفی نیا و ماجرای تهدیدهکرهای کره شمالی که سونی را وادار کرده فیلم مصاحبه را از پرده پایین بیاورد، اختصاص دادند.
کد خبر: ۷۵۱۰۶۰
هالیوود از ترس هکر‌های کره «مصاحبه» را ناتمام گذاشت

جوان : هالیوود از ترس هکر‌های کره «مصاحبه» را ناتمام گذاشت

اکران یا عدم اکران یک فیلم سینمایی به معضلی امنیتی برای امریکا تبدیل شده است. هکر‌ها تهدید کرده‌اند در صورت اکران فیلم «مصاحبه» حملاتی مشابه حادثه 11 سپتامبر 2001 رخ خواهد داد. این تهدید باعث یک عقب‌نشینی تاریخی در هالیوود شده و اکران فیلم مذکور منتفی اعلام شده است. از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید این تهدید را مسئله جدی برای امنیت ملی امریکا عنوان کرد.
اکران یا عدم اکران یک فیلم سینمایی به معضلی امنیتی برای امریکا تبدیل شده است. هکر‌ها تهدید کرده‌اند در صورت اکران فیلم «مصاحبه» حملاتی مشابه حادثه 11 سپتامبر 2001 رخ خواهد داد. این تهدید باعث یک عقب‌نشینی تاریخی در هالیوود شده و اکران فیلم مذکور منتفی اعلام شده است. از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید این تهدید را مسئله جدی برای امنیت ملی امریکا عنوان کرد.

فیلم سینمایی مصاحبه(The Interview) که قرار بود از پنج‌شنبه این هفته و آغاز اکران‌های سال نو میلادی در بیش از 700 سینمای امریکا اکران شود، به دلیل دریافت تهدیدات امنیتی از سوی شرکت سونی‌پیکچرز، پخش‌کننده فیلم، لغو شد. سونی پیکچرز طی اعلامیه‌ای کره شمالی را مسئول این تهدیدات معرفی کرد.

مسخره‌کردن رهبر کره شمالی گران تمام شد
کمدی اکشن «مصاحبه»، داستان تخیلی ترور رهبر کره شمالی است. در این فیلم مجری و تهیه‌کننده یک برنامه تلویزیونی به نام «Skylark Tonight» موفق می‌شوند قرار مصاحبه‌ای با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بگذارند. محل مصاحبه در پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی انتخاب می‌شود. سازمان سیا با استخدام این دو نفر سعی می‌کند آنها را برای ترور «کیم جونگ اون» آموزش دهد.

گفته می‌شود در فیلم «مصاحبه» چهره‌ای منفی از رهبر کره شمالی به نمایش گذاشته شده است. از زمان اعلام زمان اکران این فیلم تهدیدات متعددی علیه شرکت سونی‌پیکچرز پخش‌کننده این فیلم در امریکا و کانادا صورت گرفته است. در آخرین نمونه این تهدیدات، رایانه‌های سونی‌پیکچرز مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات آن به سرقت رفته‌ است.

صدای امریکا در این باره می‌نویسد: چندی پیش هکرهایی که به سیستم کامپیوترها و سایت این شرکت حمله کرده بودند به مردم هشدار دادند که از رفتن به سینماها پرهیز کنند. این هکرها که خود را «پاسداران صلح» نامیده‌اند، حوادث یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ را یادآوری کرده و به مردم هشدار دادند که در صورت رفتن به سینما و تماشای این فیلم، آن حوادث تکرار می‌شود».
این هکر‌ها در تکمیل حمله رایانه‌ای خود به سونی پیکچرز، اطلاعات سرقت شده را منتشر کرده‌اند. آنها این کار را « هدیه کریسمس» نامیده‌اند و طی آن مجموعه‌ای از ایمیل‌های این شرکت، شماره‌های بیمه تامین اجتماعی و جزئیات حقوق کارکنان به تازگی منتشر شده است.

فاکس نیوز مدعی دخالت ایران شد
با آنکه اف.‌بی.‌آی اعلام کرده است در حال پیگیری این حملات رایانه‌ای است، اما سونی پیکچرز انگشت اتهام خود را به سمت کره شمالی گرفته و پیونگ یانگ را مسئول این اقدام خوانده است. اما فاکس نیوز به نقل از اف.‌بی.‌آی مدعی شده که هکر‌ها از کشوری به غیر از کره شمالی این اقدام را انجام داده‌اند. این شبکه کشور‌های ایران، چین و روسیه را به عنوان گزینه‌های محتمل برای هک شدن سونی پیکچرز معرفی می‌کند. این در حالی است که هنوز اف.‌بی.آی بیانیه رسمی در این باره صادر نکرده است و فاکس نیوز هم ترجیح داد منبع اطلاعاتی خود را فاش نکند. با وجود اصرار شرکت سونی و ادعای فاکس نیوز، هنوز منبع اصلی حمله سایبری مشخص نشده است. کره شمالی نیز ادعای مطرح شده توسط سونی را رد کرده اما اقدام هکر‌ها را «کار خیر» عنوان کرده است.

تهدید هکر‌ها آنقدر جدی است که علاوه بر فیلم مصاحبه، فیلم دیگری به نام « تیم امریکا» نیز از اکران چند سینما در امریکا کنار گذاشته شده است. «تیم امریکا» یک فیلم عروسکی است که در آن نیز رهبر کره مورد تمسخر قرار گرفته است.

حرف‌های خجالت‌آور برد و آنجلیا
در میان اطلاعات منتشر شده می‌توان ایمیل‌های شخصی رد و بدل شده میان ستارگان هالیوود از جمله مکاتبات بین برد پیت و آنجیلا جولی را مشاهده کرد که بی‌بی سی آنها را خجالت‌آور عنوان می‌کند. دو تن از کارکنان سابق سونی به دلیل امنیت پایین رایانه‌های این شرکت شکایت کرده‌اند. به گزارش بی‌بی سی، سونی در تلاش است تا اطلاعات ارائه شده توسط هکر‌ها در خبرگزاری‌های امریکا منتشر نشود.

در تاریخ سینمای امریکا شاید برای اولین بار است که یک فیلم به دلیل تهدید امنیتی از اکران برداشته شود؛ اقدامی که برای اهالی هالیوود نیز شوک‌آور است، به خصوص اینکه هزینه‌های میلیونی تولید این فیلم در صورت عدم اکران آن به ضرر بزرگی برای شرکت‌های کلمبیا و سونی تبدیل خواهد شد. پس از حادثه تیراندازی در یکی از سالن‌های سینما که فیلم «بت من» در آن اکران می‌شد، دولت امریکا تمهیدات امنیتی سینما‌ها را افزایش داده است. به همین دلیل سینما‌های امریکا تهدید هکر‌ها را جدی تلقی کرده و برنامه اکران کریسمس خود را تغییر داده‌اند.

هم اکنون یکی از نگرانی‌های اهالی هالیوود این است که این رویه در آینده به یکی از ابزار‌های فشار برای عدم اکران فیلم‌ها تبدیل شود. جیمی کیمل، بازیگر امریکایی در توئیتر خود درباره لغو اکران فیلم «مصاحبه» نوشته است: کاری غیرامریکایی و از سر ترس است که اقدامات تروریستی را اعتبار می‌بخشد و سنت هولناکی را پایه می‌گذارد.

بی اعتنایی به دعوت اوباما
در حالی که سالن‌های سینما از ترس اقدامات تلافی‌جویانه برنامه‌های اکران خود را تغییر می‌دهند، باراک اوباما طی مصاحبه با شبکه ‌ای‌بی‌سی نیوز از پیگیری ماجرا توسط دولت خبر داد و از مردم دعوت کرد تا به سینما بروند و فیلم «مصاحبه» را ببینند. رئیس‌جمهور امریکا سعی دارد با بی‌اثر جلوه دادن تهدید‌ها، ترسی که سالن‌های سینما را در بر گرفته است خنثی کند. اما شرکت پخش کننده فیلم گویا اعتنایی به سخنان اوباما نداشته و در بیانیه خود اعلام کرده رفتار شرکایش را در تغییر برنامه اکران درک می‌کند.

روز گذشته جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد مقامات امریکایی حمله سایبری به سونی را به صورت روزنامه بحث و بررسی کرده‌ و در فکر «یک واکنش مناسب» بوده‌اند.
این برای نخستین بار نیست که سینمای امریکا سعی در تمسخر دولت‌های مخالف خود دارد اما این بار قضیه آن طور که امریکایی‌ها دوست داشتند، تمام نشده است. اگرچه شرکت سونی مدعی است تولید این فیلم آزادی‌بیان فیلمساز است اما اولین بازخورد‌های آن در سطح بین‌المللی سخت و همراه با یک عقب‌نشینی بوده است.
تهدید امنیتی که سراسر امریکا و کانادا را تحت‌تأثیر قرار داده حاصل فرایندی است که تا پیش از این سینمای امریکا با تولید فیلم‌های سیاسی به دنبال ایجاد آن در دیگر کشور‌ها بود. اتفاقی که در اکران«مصاحبه» رخ داده است می‌تواند درسی برای شرکت‌های فیلمسازی هالیوود باشد تا در انتخاب موضوعات سیاسی و بین‌المللی دقت بیشتری کنند تا شاهد هک شدن رایانه‌ها و درز اطلاعاتشان به بیرون و لغو اکران فیلم نباشند.

ایران

گره کور سهام عدالت باز می شود
حمایت مراجع عظام از طرح سلامت
دولت با نوسانات بازار ارز مقابله می کند
بازتاب جهانی از سرگیری روابط کوبا و آمریکا

جوان

سقوط آزاد مسکن در صورت افشای آمار خانه های خالی
حضور مشهود خانواده اه در پیاده روی عزاداران به مشهد الرضا
پای دلار از 3 هزار و 500 تومان فراتر رفت

جمهوری اسلامی

آغاز بحث های کاهش نرخ سود بانکی در دولت
شکست سنگین تکفیری ها در عراق و کشته شدن سه فرمانده ارشد داعش
پوتین : به توافق هسته ای با ایران بسیار نزدیک شده ایم

خراسان

واکنش های متفاوت دولت به وضعیت بازار ارز
انتقاد وزیر بهداشت از نبود سرانه درمان برای زائران رضوی
کمیسیون امنیت ملی پیگیر بودجه حاشیه شهر مشهد

سیاست روز

پیاده نظام های دشمن
اوباما در جاده کوبا چه می خواهد
جنگ با روسیه آمریکا را به کوبا رساند

شهروند

پشت پرده مکارانه نفت شیل آمریکا
رازگشایی از معمای اسیدپاشی خیابان مرزداران
88 دانشمند برتر دنیا ایرانی هستند

کیهان

اعتراف اوباما به ناکارآمدی تحریم های 50 ساله کوبا
محاصره سنجار شکسته شد
خودداری آمریکا از انتشار اسناد کودتای 28 مرداد

وطن امروز

هم صدا با اسرائیل!
واکنش پوتین به توطئه نفتی
افشای راز اسیدپاشی غرب پایتخت
تعویق انتشار تحقیق درباره کودتای 28 مرداد

هفت صبح

راهنمای منفعت در زمستان
رنو همچنان در برزخ ماندن یا رفتن
راهنمای جیبی برای 20 فیلم مهم امسال
مجادله پرویز پرستویی و محمدرضا شریفی نیا

جام جم

یک متر پنت هاوس ابدی
آمادگی ارتش برای بزرگترین رزمایش
تلفات سنگین داعش در 3 منطقه عراق

شرق

توافق نهایی بسیار نزدیک است
اعلام شرایط خدمت سربازی 21 ماهه
رتبه پنجم ایرانیان در خلاق ترین محققان مهاجر به آمریکا

همشهری

تهدید هکرهای کره شمالی سونی را وادار کرد فیلم مصاحبه را از پرده پایین بیاورند
شیار143 از مرز 2 میلیارد تومان گذشت
خطر آبی و خاکی در کمین امنیت غذایی

دنیای اقتصاد

مانیفست رسمی برای دلار
هفت پیش بینی برای سال 2015
رویکرد بورس در دوره جدید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها