دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور:

محدوده‌های طرح ترافیک بازنگری می‌شود

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با تاکید بر بازنگری محدوده‌های طرح ترافیک گفت: محدوده‌های ترافیکی نمی‌تواند برای یک شهر دائم باشد و باید هر سه سال یک بار بازنگری شود.
کد خبر: ۷۵۰۹۷۷

مهدی یدی همدانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: درباره موضوع زوج و فرد، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور موضوع را به دبیرخانه شورای عالی واگذار کرده است تا اثربخشی این طرح در شهر تهران و دیگر کلانشهرها مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: طرح زوج یا فرد بنا به ملاحظات محیط‌زیستی و آلودگی هوا ارائه شده و ملاحظات فنی ترافیکی در آن مورد توجه نبوده است، اکنون نیز در کنار اثرات مثبتی که داشته برخی کارایی‌های خود را از دست داده و بر همین اساس باید از تجربیات جهانی استفاده شده و طرحی جایگزین شود که ضمن تشویق شهروندان به استفاده از خودروهایی با آلایندگی کمتر، توجه ویژه‌ای به کاهش آلودگی شهر تهران داشته باشد.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ادامه داد: طرح زوج یا فرد کنونی بدون توجه به میزان آلایندگی هر خودرو، صرفا منجر به کاهش ورود تعداد خودروها به محدوده می‌شود، در طرح جدید باید تلاش شود از تردد خودروهایی که آلایندگی بیشتری دارند، جلوگیری شود.

یدی همدانی درباره اعمال محدوده‌های ترافیکی در دیگر کلانشهرهای کشور یادآور شد: براساس ماده (18) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی هر طرحی که بخواهد محدودیتی برای خودروها در شهرها ایجاد کند، باید براساس ضوابط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان حفاظت محیط‌زیست در شهرها برای ارائه پیشنهاد طرح‌های ترافیکی باید براساس ضوابط شورای عالی ترافیک مقدمات معین شده، طی کنند تا اثربخشی طرح پیشنهادی اثبات شود که در مرحله بعد پس از بررسی، طرح برای مدت سه سال از سوی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به تائید خواهد رسید.

تمدید مهلت ثبت نام آرم طرح ترافیک

مدیر واحد صدور آرم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: دوازدهم دی آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان آرم طرح ترافیک است.

مصطفی قنبرنژاد به ایسنا گفت: ثبت‌نام آرم طرح ترافیک سال آینده از شانزدهم آذر آغاز و قرار بود تا پایان روز سی‌ام آذرماه ادامه داشته باشد، اما به دلیل حضور گسترده مردم در کربلای معلی و برای شرکت در مراسم اربعین، این ثبت‌نام تمدید شد.

وی با بیان این‌که بعضی افراد به دلیل حضور در مراسم اربعین نتوانسته بودند برای آرم طرح ترافیک ثبت‌نام کنند،‌ افزود: لذا مهلت ثبت‌نام اینترنتی تا دوازدهم دی تمدید شده و به طور قطع مهلت اعلام شده تمدید نخواهد شد.

مدیر واحد صدور آرم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ویرایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان یادآور شد: آن دسته از شهروندانی که اطلاعاتشان نیازمند ویرایش است، تا 24 ساعت قبل از مهلت پایان ثبت‌نام یعنی دوازدهم دی می‌توانند با ورود به پنجره ویرایش اطلاعات و از طریق کد رهگیری و کد پستی، اطلاعاتشان را ویرایش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها