جام جم گزارش می دهد

روزهای ناآرام بازار ارز

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهورگفت : قدرت ریال با مدیریت ارز شناور در برابرسایر ارزها باید افزایش یابد.
کد خبر: ۷۵۰۷۶۷
نرخ دلار در بازار آزاد باید کاهش یابد

به گزارش واحد مرکزی خبر،محمدباقر نوبخت دیشب درجمع دانشجویان واستادان پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران گفت: ما نمی توانیم نرخ برابری ریال و دلار را بیش از این تحمل کنیم،از نظر ما همین رقم موجود در بازار آزاد غیر معتبر است و باید با مدیریت ارز شناور این رقم را کاهش دهیم.

وی افزود: ما با تحریمی مواجه هستیم که توان سرمایه گذاری ما را محدود کرده است ، کشور مادرحالی می تواند چهار میلیون بشکه نفت را در روز تولید کند که فقط یک میلیون بشکه صادراتی خواهدبود.

وی گفت: باوجود کاهش درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور پس از دو سال رشد منفی از منفی شش و هشت دهم درصد به مثبت یک و نه دهم درصد رسیده است.

وی گفت: در صادرات نفت، تحریم ها موجب کاهش یک میلیون بشکه ای نفت خام برای کشور شد. در بخش قیمت نیز پارسال قیمت نفت 108 دلار در هر بشکه بود و امروز قیمت نفت به ارقامی نزدیک به نصف کاهش یافته است .

وی گفت: به رغم وجود دو هزار و 900 طرح نیمه تمام که باید هرچه زودتر تکمیل وبهره برداری شوند،دولت بودجه 93 هزار میلیاردریالی را با رشد34 درصدی برای تحقیقات وپژوهش در سال آینده پیش بینی کرده است.

در پایان این مراسم از مقالات برتر دانشجویی، دانشجویان حائزرتبه در ربوکاپ جهانی در برزیل و طرح های پژوهشی با اهدا لوح قدردانی شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها