حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به اظهارات اخیر احمد شیرزاد و صادق زیباکلام در دانشگاه تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۵۰۶۰۷
واکنش شریعتمداری به اظهارات زیباکلام و شیرزاد
وی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس در این زمینه گفت: اظهارات آنها در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای غیر از متهم کردن دولت به خیانت نمی‌تواند هیچ معنا و مفهوم دیگری داشته باشد. براساس این گزارش، احمد شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در جریان میزگردی در دانشگاه تهران با موضوع ده سال مذاکرات هسته‌ای، مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران هیچ دستاوردی نداشته است. صادق زیباکلام هم گفت هیچ نوآوری علمی در رابطه با هسته‌ای وجود ندارد. شریعتمداری خاطرنشان کرد: باید این نکته را از آقایان پرسید که اگر آن گونه که شما ادعا می‌کنید فعالیت هسته‌ای کشورمان دستاوردی نداشته، چرا آمریکا و متحدانش این همه برای متوقف کردن آن با همه توان به میدان آمده‌اند.

از سرگیری روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا

در حالی که بیش از نیم قرن از قطع روابط دیپلماتیک واشنگتن و هاوانا می‌گذرد، مقام‌های دولت آمریکا به آسوشیتدپرس گفتند که این کشور قصد دارد سفارتخانه خود را در کوبا بازگشایی کند.به گزارش ایرنا، این مقام‌ها افزودند که واشنگتن قصد دارد مذاکراتی را به منظور عادی‌سازی روابط خود با هاوانا آغاز کند.در همین حال شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد که در پی آزادی آلن گراس آمریکایی زندانی در کوبا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در مورد تدابیر دیپلماتیک که مقام‌های آمریکایی از آن به عنوان تغییرات چشمگیر در سیاست واشنگتن در قبال کوبا یاد کردند، سخنرانی کند.رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا نیز قرار است در این باره سخن بگوید. رسانه‌های خبری گزارش دادند که آلن گراس که از سال 2009 در کوبا به اتهام جاسوسی زندانی بود، روز چهارشنبه آزاد شد.

احضار به دادگاه برای افشای جاسوسی علیه ایران

خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز به دلیل انتشار اطلاعاتی درباره فعالیت‌های سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران به دادگاه فراخوانده شد.به گـــزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، جِیمز رایزن، در سال 2006 کتابی با عنوان «وضع جنگ» منتشر کرد و در این کتاب برخی از جزئیات اقدامات و عملیات سیا را علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح کرد. در این کتاب جزئیاتی درباره اقدامات ماموران سیا علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اشتباهات آنها در این خصوص منتشر شده است.

مشعل: رابطه ما با ایران قطع نشده بود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به سفر اخیر هیاتی از حماس به تهران، با تکذیب دوباره برخی ادعاها مبنی بر این‌که این سفر برای احیای روابط این جنبش با ایران بوده است اظهار کرد: رابطه حماس با ایران اگرچه در سال‌های اخیر تحت تاثیر پاره‌ای مسائل منطقه‌ای قرار گرفت اما هرگز قطع نشده بود که بخواهد احیا شود.به گزارش گروه تسنیم، «خالد مشعل» در مصاحبه با رادیو الاقصی گفت: سفر اخیر هیأت حماس به تهران نیز در راستای تداوم روابط مستمر و توافق برای کنار گذاشتن برخی اختلافات به دلیل آرمان فلسطین صورت گرفت.در همین حال فارس نوشت: منابع مطلع از تلاش تخریبی عربستان علیه ایران خبر دادند و اعلام کردند ریاض به حماس پیشنهاد کرده است در مقابل جدایی از ایران، محاصره غزه از طریق مصر و گذرگاه رفح برداشته خواهد شد.

هاشمی: سال ۸۴ ذره‌ای تمایل به حضور در قوه مجریه نداشتم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سال 84 ذره‌ای تمایل به حضور مجدد در قوه مجریه نداشتم، اما با توجه به شناختی که از تفکرات افراد داشتم، می‌دانستم اوضاع خراب می‌شود و در مقاطعی هشدار می‌دادم، اما تندروها حمل بر سیاسی‌کاری می‌کردند.به گزارش فارس،‌ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دیروز در دیدار جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، تورم همراه با رکود را به خاطر افزایش نقدینگی دانست و گفت: وقتی به قول رئیس‌جمهور متأسفانه 40 درصد تمام اسکناس‌های تاریخ انتشار پول را دولتمردان قبلی ظرف چند سال گذشته صرف یک پروژه ناتمام و غیرکارشناسی کردند، اوضاع کشور این می‌شود که مردم ناراضی و مسئولان ناراحت می‌شوند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان ویژگی‌های ایران، مخصوصاً منابع زیرزمینی و تولید انرژی، گفت: در کشوری که همه مواد را دارد و مشتریان هم هستند، بسیار کوتاه فکری است که رو به سوی کالاهای دسته چندم وارداتی بیاوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها