با وجود شکست سنگین تنیس در جام دیویس باید برای غلبه بر کویت امید داشت

راکت‌های شکسته

جام جم ورزشی: پس از انتخاب دوباره مجید شایسته به عنوان رئیس فدراسیون تنیس به مدت چهار سال، وزارت ورزش و جوانان هنوز حکم ریاست وی را صادر نکرده است.
کد خبر: ۷۵۰۴۳۸
فیوچرز نجات‌بخش

به گزارش جام جم ورزشی ، نزدیک به دو ماه از انتخابات مجمع فدراسیون تنیس می‌گذرد و مجید شایسته به همراه رقیب نزدیک خود محمد جمشیدی بخت‌های اصلی انتخابات بودند که شایسته با اختلاف یک رای برای مدت چهار سال رئیس فدراسیون تنیس باقی ماند. اما این پایان ماجرا نبود. مجید شایسته بعد از چند روز به جام‌جم گفته بود هنوز حکم ریاستش از سوی وزارت ورزش و جوانان به دست او نرسیده است که این قصه همچنان ادامه دارد.

حتی شنیده می‌شود وزارت ورزش و جوانان شرایطی را برای فدراسیون شایسته در نظر گرفته است که صدور حکم ریاست در گرو برخی تغییرات در فدراسیون تنیس است. وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند در نحوه و چند و چون انتخابات تنیس ورود کند، اما ممکن است در بخش‌های میانی فدراسیون نقطه‌نظر یا پیشنهادهایی داشته باشد تا رئیس را به‌خاطر بهره‌مند بودن از حمایت‌های بالادستی‌ها مجاب کند دست به تغییرات اساسی در زیرمجموعه‌اش بزند.

در چند روز گذشته شایسته با اعلام انجام تغییرات در فدراسیون تنیس به نوعی این اخبار را تائید کرده است، بنابراین باید بزودی شاهد تغییراتی در این فدراسیون بود، همان‌گونه که پیش از این فدراسیون‌های بوکس و قایقرانی بلافاصله بعد از پایان مجامع انتخابات خود دستخوش تغییر و تحول شدند.

در فدراسیون بوکس، نیروهای جوان‌تر فعالیت‌های اجرایی را از سر گرفتند و در فدراسیون قایقرانی از نامزدهایی که برای ریاست ثبت‌نام کرده بودند پس از رای مجمع به امینی، در بدنه فدراسیون استفاده شد. به نظر می‌رسد دامنه تغییرات در فدراسیون‌ها بعد از پایان مجامع ادامه می‌یابد و وزارت ورزش و جوانان رویکرد خاصی به این موضوع دارد.

آمادگی در کیش، مسابقه در اندونزی

مسابقه‌های فیوچرز بعد از انتخابات فدراسیون تنیس رویداد مهمی بود که برای آماده‌سازی تنیسورها از جمله ملی‌پوشان برگزار شد. رقابت‌های بین‌المللی تنیس فیوچرز در سه هفته یازدهم، دوازدهم و سیزدهم در جزیره کیش به انجام رسید که در آن ورزشکاران ایرانی محک خوردند.

تنیسورهایی از اتریش، هلند، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هند، آلمان، مالزی، روسیه و کرواسی به همراه ایرانی‌ها در فیوچرز کیش حضور داشتند که کش و قوس‌های فراوان در نحوه رقابت آنها جالب توجه بود.

تیم ملی تنیس ایران که خود را برای دیویس کاپ آسیا آن هم در گروه دوم آسیا ـ اقیانوسیه آماده می‌کند از فیوچرزهای برگزار شده برای بیکار نماندن تنیسورها استفاده می‌کند.

با وجود برگزاری بازی‌های فراوان برای تنیسورهای رقبای ایران، ملی‌پوشان در بازی‌های کیش و احتمالا دو فیوچرز خارج از ایران آماده می‌شوند. سرمربی تیم ملی پیشنهاد بازی‌های ترکیه و مالزی را مطرح کرده است که در صورت موافقت، تنیس‌بازان ایران شرایط بهتری تا اسفند پیدا می‌کنند. در این تاریخ مسابقه‌های دیویس کاپ برگزار می‌شود که تیم ملی در نخستین گام باید در دیدارهای رفت و برگشت با تیم ملی اندونزی به میدان برود؛ رقیب سرسختی که چند دوره پیش یک بار تیم ایران را شکست داده بود. انتخاب بازی‌های مالزی نیز بیشتر از این جهت مطرح است که ملی‌پوشان در شرایط آب و هوایی مشابه با اندونزی پیش از رقابت‌های رسمی، تمرین و بازی کنند.

ایران که از اسفند سال 92 برگزاری مسابقه‌های فیوچرز را آغاز کرد تا امروز با وجود گذشت 13 هفته از برگزاری آن، تنیسورهای خود را در میدان‌های مختلفی محک زد. این مسابقه‌ها هزینه‌های خاص به خود دارد و فدراسیون تنیس برای جذب اسپانسر در فیوچرزها با مشکلاتی نظیر آنچه در مورد رویدادهای دیگر مانند لیگ برتر با آن روبه‌روست، دارد.

انتظاری که از لیگ می‌رود

انتظار از تیم ملی تنیس برای حضور باثبات در گروه دوم کاپ دیویس آسیا ـ اقیانوسیه، زمانی شکل گرفت که بازیکنانی مانند انوشا شاهقلی یا شاهین خالدان و تنیسورهای ملی‌پوش دیگر در اوج تجربه قرار دارند.

اکنون انوشا شاهقلی در مسابقه‌های فیوچرز و لیگ ایران بازی می‌کند و شاهین خالدان مدتی است در آمریکا به‌سر می‌برد و سرمربی تیم ملی در جریان چگونگی آمادگی تنیسور اصفهانی قرار دارد.

تنیسورهای ایرانی که بندرت می‌توانند مشکلات تهیه روادید خود را برای انجام مسافرت‌های ورزشی و شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی حل کنند، سعی دارند با شرکت در برنامه‌هایی که فدراسیون ترتیب می‌دهد به سطح آمادگی مطلوب برسند. هرچند در ماه‌های گذشته به دلیل برگزاری انتخابات خیلی از کارها دیر شروع شد، اما با این حال تا شروع پیکارها سه ماه فرصت باقی‌ مانده که زمان کمی نیست.

اکنون مسابقه‌های فیوچرز میدانی برای آماده‌سازی است و پس از آن از یکشنبه بیست و سوم آذر، لیگ برتر آغاز می‌شود که تا آغاز دیویس کاپ شرایط خوبی برای تنیسورها به‌وجود می‌آورد.

در این بین لیگ برتر تنیس یکی از دغدغه‌های فدراسیون برای ساماندهی فعالیت‌های باشگاه‌هاست که در سال‌های اخیر با متغیرهای فراوان نتوانسته است رنگ ثبات و آرامش به خود بگیرد. بی‌پولی باشگاه‌ها و دلسردی اسپانسرها سبب شده است تا هر دوره از تعداد تیم‌ها کم شود.

امسال این بازی‌ها از بیست و سوم آذر به مدت یک هفته در زمین‌های تنیس مجموعه شماره یک باشگاه نفت اهواز برگزار می‌شود که هشت تیم در همه رده‌های سنی حضوردارند و به صورت دو بازی انفرادی و یک بازی دو نفره با هم رقابت می‌کنند.

مرحله دوم لیگ برتر نیز در کیش برگزار خواهد شد تا چهره قهرمان این فصل مسابقه‌های باشگاهی مشخص شود.

در سیزدهمین دوره این رقابت‌ها تیم‌های توسعه مهندسی گاز تهران، تربیت بدنی ارتش، آکادمی تنیس انقلاب اصفهان، پیام تهران، گل‌افشان کرج، فولاد آلیاژی یزد، البرز گاز کیش و نفت مسجدسلیمان حضور دارند. در دوره گذشته این رقابت‌ها تیم‌های البرز گاز کیش، پرسپولیس تهران و گاز تهران در جایگاه اول تا سوم جدول ایستادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها