همه چیز پول نیست، من در اوساسونا خوشحالم

نکونام: 6 ماه پس از رفتنم به استقلال می‌خواستم برگردم

جام جم ورزشی: پایگاه اینترنتی "NATIONAL" تیم ملی ایران را یکی از مدعیان جدی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا معرفی کرد.
کد خبر: ۷۵۰۴۱۰
تمجید پایگاه اینترنتی "NATIONAL" از تیم ملی ایران

جام ملت‌های آسیا 23 روز دیگر در کشور استرالیا آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران باید در گروه C با تیم‌های بحرین، قطر و امارات دیدار کند.

پایگاه اینترنتی "NATIONAL" در گزارشی به بررسی این دوره از رقابت‌ها پرداخت و از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یاد کرد.

این پایگاه اینترنتی درباره تیم ملی ایران نوشت: ایران با هدایت کارلوس کی‌روش یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است. آنها پس از جام جهانی برزیل شرایط خوبی پیدا کرده‌اند و می‌توان گفت در برزیل از بقیه تیم‌های آسیایی عملکرد بهتری داشتند.

ایران در جام جهانی در آستانه خلق یک شگفتی بود. آنها تا دقیقه‌ 90 برابر آرژانتین به تساوی بدون گل رسیده بودند و نزدیک بود بتوانند حتی از این گروه به مرحله بعد نیز صعود کنند، ولی جادوی مسی در دقیقه‌ 91 باعث شد ایران در آن دیدار شکست بخورد.

بازی‌های منظم ایران در جام جهانی باعث تمجید خیلی‌ها شده است، آن هم برای تیمی که در جام جهانی آفریقای جنوبی حضور نداشت. ایران پس از جام جهانی با مشکل تمدید قرارداد با کی‌روش دست و پنجه نرم کرد و زمان زیادی را برای این موضوع از دست داد. آن هم در شرایطی که بقیه تیم‌های آسیایی از جمله ژاپن و استرالیا با قدرت خودشان را برای شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا آماده می‌کردند. این تیم در حال حاضر برای برپایی اردوی تدارکاتی در آفریقای جنوبی به سر می‌برد.

این پایگاه اینترنتی در ادامه با تمجید از جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران نوشت: نکونام هنوز هم تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود. او در کنار اشکان دژاگه‌ امیدهای ایران برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا است.

نکونام در جام جهانی نیز در ترکیب ایران به میدان رفت و پس از پایان این جام به اوساسونای اسپانیا پیوست. در کنار او می‌توان از اشکان دژاگه به عنوان دیگر ستاره ایران نام برد. ستاره سابق هرتابرلین، ولفسبورگ و فولام از زمانی که برای تیم ملی ایران بازی کرده است، توانسته نظم خاصی به این تیم ببخشد. سرعت و تکنیک دژاگه باعث شده است تا این بازیکن به یک بازیکن خطرناک در ترکیب ایران تبدیل شود.

تیم ملی ایران تاکنون سه بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده است و در دوره گذشته در مرحله یک چهارم نهایی برابر کره جنوبی شکست خورد و نتوانست به جمع چهار تیم پایانی راه یابد. ایران توانایی قهرمانی در استرالیا را دارد و این را می‌توان از پیشرفتی که این تیم زیر نظر کی‌روش داشته است فهمید. ایران را می‌توان در کنار ژاپن و استرالیا به عنوان مدعیان قهرمانی توصیف کرد. آنها در سال 2014 اغلب در رده بندی فیفا در رده نخست آسیا قرار داشتند و به همین خاطر با قدرت در استرالیا حضور خواهند داشت.

ایران در مرحله گروهی باید با سه تیم بحرین، امارات و قطر بازی کند که بعید به نظر می‌رسد بتوانند مشکلی برای شاگردان کارلوس کی‌روش ایجاد کنند. ایران باید برای حضور موفق در جام ملت‌های آسیا به تقابل با تیم‌های همچون استرالیا، ژاپن و کره جنوبی فکر کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها