برادر رییس جمهوری از حمید رسایی شکایت کرد

دعوای یاران روحانی و احمدی نژاد بر سر پولهای بابک زنجانی

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۵۰۲۰۵
رمزگشایی از دو فروند هواپیمای گم شده بابک زنجانی

دولت ساخت بهارستان را از مجلس گرفت

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد دولتی به تعدادی از اعضای کابینه، اعلام شده است که با توجه به موافقت هیئت دولت، از این پس دستگاه اجرایی طرح توسعه مجلس به شماره طبقه بندی 10108009 از مجلس گرفته شده و ادامه این طرح عمرانی به سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی به عنوان یکی از بخش های زیرمجموعه وزارت مسکن و شهرسازی واگذار می شود.

مجوز ویژه به یک وزیر برای خرید یک مگان و 5 پژو پارس

خراسان آورده:بر اساس مجوز روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی، مقرر شده است یکی از وزرا مجاز باشد با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به خرید ۵ دستگاه خودروی سواری پژو پارس ELX و یک دستگاه خودروی سواری مگان از محل اعتبارات آن وزارتخانه اقدام کند. در این ابلاغیه تاکید شده است که این خریدها از الزام قانونی از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به تعداد خودروهای خریداری شده، مستثنی خواهند بود.

نگاه سایت احمد توکلی به سخنرانی حسین شریعتمداری

روزنامه ایران نوشت:جدال لفظی حسین شریعتمداری در دانشگاه تهران با دانشجویان واکنش‌های متعددی داشته است. سایت «الف» متعلق به احمد توکلی در یادداشتی تلویحاً همایش جنجالی را مورد اشاره قرار داد و نوشت: «سخنرانان از هر طیف و گروهی که هستند باید عواقب سخنان خود را بپذیرند و این‌گونه نباشد که سخنرانی نقد و انتقاد را با توهین و تهمت یکسان تصور کند و بعد هم فریاد نبود آزادی بیان سر بدهد.

براحتی تهمت جاسوسی، وطن فروشی و... به شخصیت‌های سیاسی زده شود، آن‌هم بدون دلیل و با استناد به مدارک بی‌ارزشی که در هیچ دادگاهی اثبات نشده است، بعد هم هیچ. ما کی به این درک سیاسی می‌رسیم که نقد جدای از تهمت است؟»

پاسخ دفتر آیت‌الله هاشمی به مسائل مطرح شده در یک مصاحبه

ایران نوشت:دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای به مسائل مطرح شده در مصاحبه حجت‌الاسلام سید محمد خامنه‌ای با نشریه «رمز عبور» واکنش نشان داد. در این بیانیه که عصر روز گذشته با تیتر«این تذهبون؟!» منتشر شد، با انتقاد از « متوسل شدن به نشریه‌ای وابسته به جریان انحرافی» و طرح مسائل خارج از واقعیت در این مصاحبه آمده است: آقای سید محمد خامنه‌ای، احتمالاً در روز رحلت امام و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران، نبودند وگرنه همگان می‌دانند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه نقشی در آن مقطع برای تعیین رهبری داشته‌اند که ادعا می‌کند: «ریاست جمهوری هاشمی مقدمه‌ای برای هماهنگ‌سازی امور و زمینه‌سازی برای ایجاد پایگاه قدرت و خیز به سمت آرزوی دیرینه پس از فوت امام بود، ولی قدری دیر شده بود و با حکمت و عنایت الهی و با تصمیم و رأی ناگهانی و تقریباً بی‌مقدمه مجلس خبرگان، [آیت‌الله] خامنه‌ای انتخاب شدند و کار از کار گذشت.

در ادامه این بیانیه آمده است:«امروز دیگر حتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در ایران می‌دانند که ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی پس از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی بود.»در پایان این جوابیه آمده است: کلام آخر اینکه چرا کسانی که در جریان تصمیمات انقلاب، دفاع مقدس، توطئه‌های ریز و درشت ضد انقلابیون و منافقین در این کشور هستند، در این‌گونه موارد که بدیهیات انقلاب تحریف و تخریب می‌شود، سکوت کرده و برای دفاع از نظام اسلامی، داستان‌سرایی‌های تخیلی گروهی بغض‌آلود را پاسخ نداده و تماشاچی شده‌اند؟!

روز گذشته همچنین سیدمهدی طباطبایی از سخنان اخیر سیدمحمد خامنه‌ای درباره ماجرای مک فارلین انتقاد کرد. این استاد اخلاق در گفت‌و‌گو با روزنامه جمهوری اسلامی تأکید کرد: گفته شده است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از همان اوایل انقلاب به دنبال ارتباط با امریکا بوده است! این کذب است.

بنده چه زمانی که نماینده مجلس بودم و چه در حال حاضر نه اعتقاد و نه باور داشتم که آیت‌الله هاشمی می‌خواسته به نوعی با امریکا ارتباط برقرار کند. وی با اشاره به سخنان سیدمحمد خامنه‌ای در خصوص ماجرای مک‌فارلین تصریح کرد: بنده زودتر از هر کسی از قضیه مک‌فارلین باخبر شدم.

همان روزی که این افراد وارد کشور شدند به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رسیدم و از وی درخصوص ورود یکسری افراد خاص با هواپیمای خاص سؤال پرسیدم. خب بنده در آن زمان نماینده مجلس بودم، آقای هاشمی رفسنجانی تنها یک کلمه پاسخ دادند و گفتند امام در جریان امر قرار دارد خیال شما راحت باشد. من هم آن زمان که نماینده مجلس بودم و هم‌اکنون به آقای هاشمی اطمینان داشته و دارم وقتی که گفتند امام در جریان هستند بنده دیگر پیگیری نکردم و آرام شدم.

رمزگشایی از دو فروند هواپیمای گم شده بابک زنجانی

روزنامه اعتماد نوشت:دو هواپیمای RJ با اینکه در سامانه‌های ثبت هواپیمایی جهانی متعلق به شرکت تاجیکستانی است اما مدیر آسیا اکسپرس هیچ ادعایی در خصوص مالکیت آن ندارد، این دو فروند هواپیما کجاست؟! در تهران یا دوشنبه؟به گزارش پارسینه، می‌توان بابک زنجانی را مشهورترین بیزینس‌من ایرانی دانست که رازهای زیادی درباره او هنوز ناگفته باقی مانده است. بابک زنجانی تنها تاجری است که هم پول داشت و هم نه!12تیر ماه 1392 بود که شرکت قشم ایر در جشنی که با حضور بسیاری از ورزشکاران و مسوولان کشوری و لشکری برگزار شد با ورود 16 فروند هواپیمای جدید رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

اما این تمام ماجرای زنجانی و هواپیما‌هایش در تاجیکستان نیست. وقتی وب سایت رسمی هواپیمایی قشم ایر را باز می‌کنیم به آماری از یک نوع هواپیما برمی‌خوریم که این تعداد و مالکیت آن با آنچه در وب‌سایت هوانوردی جهانی نوشته شده است متفاوت است. این در حالی است که حتی وب‌سایت این شرکت هواپیمایی از دسترس خارج است و صفحه فیسبوک آن نیز از سال 2013 به روز نشده است. با توجه به لیست ناوگان قشم ایر این پنج فروند هواپیمای RJ در داخل ایران فعال است در حالی که مدیر آسیا اکسپرس مدعی است سه فروند از این هواپیماها در خطوط تاجیکستان فعالیت می‌کنند.

دردسر دعوت از علی مطهری

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان درباره دعوت از علی مطهری برای سخنرانی در همایش میرزا کوچک در این دانشگاه بیانیه صادر کرد و خواستار عدم حضور وی به عنوان سخنران در این مراسم شد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، هیئت دانشجویی باقرالعلوم(ع) دانشگاه گیلان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «بنابر اخبار مسموع، با خبر شده‌ایم هیئت اجرایی همایش ملی بازشناسی نهضت جنگل در راستای پیشبرد اهداف خود که در پشت نام سردار بزرگ و قهرمان اسلام خواهی گیلان روحانی شهید بزرگوار میرزا کوچک خان جنگلی پنهان کرده است، قصد دارد تا مطهری را برای سخنرانی به همایش مذکور دعوت کند.» در بیانیه مذکور آمده است: «صراحتاً تاکید می‌کنیم که ما این اقدام را جز خدعه‌ای مزورانه و منافقانه برای برهم زدن آرامش دانشگاه گیلان نمی‌بینیم و صراحتاً تاکید می‌کنیم که مانع از حضور و ارائه سخنان ساختارشکنانه دیگری از سوی ایشان که دل امت و رهبری را خون و دل دشمنان داخلی و خارجی این نظام و انقلاب را شاد کند خواهیم شد و با شعارهای «دانشجو بیدار است از فتنه‌گر بیزار است» و «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و «قیام سرخ جنگل فدای فتنه سبز نمی‌شود» و... هم در پاسداشت و تکریم شهید روحانی مظلوم خود که بازیچه تزویرگرایان و فرصت طلبان شده خواهیم کوشید و از دستاوردهای نظام و انقلاب در برابر هجمه‌های فرصت طلبان و بی‌بصیرتان دفاع خواهیم کرد.» این همایش قرار است امروز برگزار شود.

استخدام زنان برای مقابله با تکفیری ها

جمهوری اسلامی نوشت:پلیس شهرستان نوشهره در ایالت مرزی شمال غربی پاکستان به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری اقدام به استخدام زنان داوطلب کرده است. منابع خبری در پاکستان محل اردوگاه آموزش نظامی این زنان را در منطقه حکیم آباد شهرستان نوشهره عنوان کردند که در این اردوگاه نیروهای پلیس زن برای کسب توانایی و مهارت‌های لازم جهت شرکت در عملیات رزمی، ضد تروریستی و امداد و نجات آموزش می‌بینند. شهرستان نوشهره جزئی از منطقه کلان شهری پیشاور به شمار می‌آید که از مناطق نسبتاً ناآرام پاکستان محسوب می‌شود و گروه‌های تروریستی طالبان و سپاه صحابه، شیعیان و مسلمانان زیادی را هدف ترورهای هدفمند خود قرار می‌دهند. پلیس نوشهره اعلام کرده که «زنان کماندو» علاوه بر شرکت در عملیات‌های ضد تروریستی در زمینه جرایم مربوط به زنان نیز نقش‌آفرینی خواهند کرد.

چهار هزار آفریقایی در صف داعش

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:کمیسر صلح و امنیت قاره آفریقا در سخنرانی خود در هشتمین همایش پیشرفت و توسعه آفریقا از حضور بیش از چهار هزار آفریقایی در صفوف داعش در کشورهای عراق و سوریه خبر داد. به گزارش «ابنا» «اسماعیل شرگی» گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد در اتفاقات و تحولات این کشورها از نقش بارزی برخوردار هستند. وی افزود: اگر کشورهای آفریقایی توانایی لازم را برای کنترل و تحت نظارت در آوردن این افراد نداشته باشند، بی‌شک پس از بازگشت آنان به کشورهای خود شاهد تهدیدهای فراوانی در آفریقا خواهیم بود. کمیسر صلح و امنیت قاره آفریقا همچنین گفت: کشورهای آفریقایی و نهادهای بین‌المللی باید تمام سعی خود را برابر این افراد و گروه‌ها مصروف بدارند و علاوه بر خطر چهار هزار داعشی که به صورت بالقوه این قاره را تهدید می‌کند؛ آفریقا هم اکنون شاهد حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی مختلفی همچون بوکوحرام، جندالخلافه و القاعده است. شرگی در پایان گفت: با توجه به قرابت مکانی و امکان‌های فعالیتی این گروه‌ها نباید از تهدیدی که آنها برای مردم عادی و شهروندان آفریقایی ایجاد می‌کنند چشم‌پوشی کرد.

ادعای کش‌دادن مذاکرات!

روزنامه قدس به نقل از سایت عصر ایران نوشت: جیمز اس رابینز عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای در وب سایت این اندیشکده مدعی شد که ایران در حال کش دادن مذاکرات هسته ای است تا برنامه هسته ای خود را با کمترین میزان تحریم جلو ببرد.

برکناری مدیر مدرسه به دلیل تنبیه

قدس از قول خلیج فارس نوشت:روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر اعلام کرد: با محرز شدن تنبیه دانش‌آموز گناوه‌ای توسط مدیر مدرسه، این مدیر از سمت خود برکنار و جایگزین وی هم معرفی شده است.

منصفانه برخورد نمی‌کنند

قدس نوشت:صفر نعیمی رز عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه اطلاعات طبقه بندی شده در هر سازمان و نهادی باید در اختیار افراد خاصی قرار گیرد، گفت: هر فردی نباید به خود اجازه دهد به محض اینکه روبروی دوربین قرار گرفت، هر اظهار نظر یا هر چه که دلش خواست، بگوید. وی با اشاره به اینکه آنهایی که اظهار می‌کنند مذاکرات غیر کارشناسی بوده، اینها مطمئنا سرعناد با مسؤولان نظام دارند، گفت: این گونه افراد منصفانه برخورد نمی‌کنند.

مجرم اسید پاشی شناسایی نشده

قدس آنلاین نوشت:سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درباره دستگیری مجرم اسید پاش در اصفهان گفت: طرح این پرسش ناامنی روانی در جامعه ایجاد می کند، در حالیکه رسانه ها باید در ایجاد امنیت روانی تلاش کنند. سردار احمدی مقدم افزود: نتوانسته ایم مجرم را شناسایی و دستگیر کنیم، اما در سایر موارد، نسبت کشف بالای 95 درصد است.

آلودگی آب شرب تهران؟!

قدس نوشت: ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در صورت صحت آلودگی آب تهران، با مدیران مربوطه برخورد می‌کنیم، گفت: از دید ما آب شرب تهران هیچ مشکلی ندارد، چرا که شبکه آب تهران یکی از قوی‌ترین و گران‌ترین شبکه‌های کشور است.

خشم سعودی ها از روابط ایران - حماس

قدس نوشت: سایت الرای نزدیک به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌در گزارشی نوشت که مقامهای سعودی از نزدیک شدن روابط میان ایران و جنبش حماس بسیار عصبانی‌اند. این سایت از حماس خواسته تا هرگونه ارتباط با تهران را متوقف کند ودر مقابل عربستان هم اعمال فشار زیادی برای لغو محاصره نوار غزه خواهد داشت.

تصادف کاروان هاشمی در کردستان

قدس نوشت:فرارو: دومین روز سفر وزیر بهداشت، به کردستان با بروز حادثه رانندگی در مسیر سنندج به دیواندره تحت تأثیر قرار گرفت. در این حادثه رانندگی یکی از خودروهای همراه وزیر دچارسانحه شد که یک نفر در محل وقوع تصادف جان خود را از دست داد و پنج نفر دیگر به دلیل وخامت اوضاع به بیمارستان دیواندره منتقل شدند.

طرح جدید «قانون اسلام» در اتریش

قدس آنلاین نوشت: دولت اتریش لایحه جدید قانون اسلام را به جریان انداخت. این قانون قرار است مانع از رویکردهای افراطی بویژه در میان جوانان شود و اسلامی منطبق با ویژگی‌های اتریش را تقویت کند.

منتظرنظرشورا درباره «کرسنت» هستیم

روزنامه قدس به نقل از سایت جهان نوشت: نادران نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سؤال از وزیر نفت درباره «کرسنت» را پیگیری می‌کنم، گفت: در اولین فرصت با دبیر شورای عالی امنیت ملی جلسه برگزار خواهیم کرد. وی افزود: چون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به ما گفته، تأمل کنید، ما نیز صبر کرده‌ایم تا ببینیم آنها چه می‌کنند.

ارشاد: به «رپی ها» مجوز نداده‌ایم

قدس از قول عصرخبر نوشت: پیروز ارجمند، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: طبق ضوابطی قرار است به موسیقی رپ با هویت ایرانی مجوز داده شود. وی افزود، رپر ایرانی (آرمین afm2)درخواستی برای مجوز نداده است. در روزهای گذشته برخی رسانه‌های ایرانی به نقل از آرمین 2 ای اف ام خبر از دریافت مجوز برای انتشار موسیقی رپ داده بودند.

شکایت اداره اطلاعات از یک فتنه گر

قدس به نقل از سایت عصر ایران نوشت:: سیدمحمد احمدی استاندار فارس در جلسه شورای اداری این استان با اعلام اینکه سخنان یک فتنه گر در شیراز بشدت محکوم است و اداره اطلاعات با هوشمندی تمام نسبت به وی در دادگاه ویژه روحانیت اقامه شکایت کرد، گفت: از این پس انتخابات را در پیش داریم و قطعاً افراد زیادی برای سخنرانی به فارس دعوت می‌شوند که ممکن است برخی هم بدشان نیاید که شهرها را به‌هم بریزند.

شلیک داعشی‌ها به 2 زائر ایرانی

قدس آورده:سعید صالحی فرماندار شهرستان سامان از زخمی‌شدن دو زائر استان چهارمحال و بختیاری در پی شلیک گلوله داعشی‌ها در مسیر سامرا به کربلا خبر داد. صالحی با اشاره به بستری‌شدن این دو در بیمارستانهای مشهد و اصفهان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حال عمومی «حسین عرب» مساعد است، اما «غلامعلی شاهسون» از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

شاهد بودم که حامی موسوی چگونه پیگیر تشدیدتحریم‌هابود

روزنامه کیهان نوشت:همکار سابق مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، برخی از پیگیری‌های وی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بازگو کرد.

نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای، در داخل و خارج کشور با مهدی هاشمی در ارتباط نزدیک بود به نحوی که در دوره اصلاحات و در زمان مدیریت مهدی هاشمی بر سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت 90 میلیون تومان از وی گرفت تا سایت این سازمان را راه‌اندازی کند.

کوثر با اشاره به سخنان مدیر مسئول کیهان در دانشگاه تهران که گفته بود؛ سران فتنه به آمریکا پیشنهاد افزایش تحریم‌ها را داده بودند، می‌نویسد: من شخصاً در سال 1389، شاهد تلاش حامی موسوی ]مهدی هاشمی[ برای تشدید تحریم‌ها بوده‌ام. اتفاقاً او را زیر سؤال بردم که چطور می‌تواند با وجود اینکه پدرش رئیس مجلس خبرگان و یکی از پایه‌های نظام است، به دنبال ارتباط با وزارت خزانه‌داری آمریکا برای این کار باشد. درست در همان محدوده زمانی هم یکی از دوستان ایرانی عضو یک اتاق فکر معتبر واشنگتن به من گفت که فرزند رئیس وقت مجلس خبرگان با او تماس گرفته تا عاملی برای انتقال اطلاعات به دولت اوباما علیه احمدی‌نژاد برای اعمال تحریم شود. او هم تعجب کرده بود.

وی در سایت خودنویس نوشت: با شناخت نسبی از کسانی که به عنوان لابی با این خانواده کار کرده‌اند، می‌توانم مطمئن باشم که با خیلی‌ها تماس گرفته شده است. نمی‌توانم بگویم آیا لابی‌هایی این وسط نقش واقعی هم بازی کرده‌اند یا نه، اما می‌توانم مطمئن باشم که حتماً تلاش بسیار زیادی برای تغییر شرایط به نفع ]...[ و شرکایش انجام شده است. در اواخر مهرماه 1389، چند بار از مهدی هاشمی سؤال کردم که چگونه به دنبال چنین عملی است، به من تأکید کرد که وظایف در خانواده هاشمی تقسیم شده است و اگر پدرش وظیفه‌ای دارد، او وظیفه دیگری دارد و فائزه وظیفه‌ای دیگر. این اولین بار نبود که درباره تقسیم وظایف حرف می‌زد.

یادآور می‌شود مهدی هاشمی به هنگام فرار از کشور نیز در تماس مداوم با کوثر بود. اما پس از مدتی به دلایل نامعلوم روابط آنها به هم خورد و نیک آهنگ کوثر برخی فایل‌های صوتی مکالمه با مهدی هاشمی را منتشر کرد که ضمن آن مهدی هاشمی از نقش خاص و متفاوت خود در فتنه 88 می‌گوید.

عارف: تحصن مجلس ششم اشتباه بود

کیهان نوشت:محمدرضا عارف می‌گوید تحصن مجلس ششم تندروی بود.عارف در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که آیا تحصن مجلس ششم یک اشتباه استراتژیک از سوی اصلاح‌طلبان بود، تندروی را تخطئه کرد و گفت: بله قطعاً باید جلوی چنین رویکرد و اتفاقاتی را بگیریم باید درون نظام و با ساز و کارهایی که درون نظام اندیشیده و طراحی شده عمل کنیم. من مطمئنم با بهره‌گیری از این رفتار در هیچ موردی به بن‌بست نمی‌رسیم.

وی درباره آسیب‌شناسی وضعیت اصلاح‌طلبان می‌گوید: من از رقیب گله نمی‌کنم مسئله اصلی تک‌روی‌های داخل جناح اصلاح‌طلب است و من بیشتر نگران آن هستم... مانیفست شفاف و جامعی برای اصلاحات ارائه نشده و این موضوع ضربه‌های مختلفی زده است... ما هیچ‌گاه شرایط مناسب برای تدوین مانیفست در بنیاد باران نداشته‌ایم.

نامزد انصرافی انتخابات 92 ضمن اینکه گفت من پا توی کفش بزرگان نمی‌کنم و به بزرگ‌ترها در میان اصلاح‌طلبان احترام می‌گذارم، به توقع دوباره از وی برای انصراف پرداخت. خبرنگار اعتماد پرسیده است: در زمان انتخابات که شما کنار کشیدید انبوهی از هواداران جدید برای خودتان خلق کردید و فکر می‌کنم انتظارات جدیدی از شما دارند. اگر دوستان اصلاح‌طلب شما نخواهند که عارف باشد، چه می‌کنید؟ باز هم حرف بزرگان را گوش می‌کنید؟ اگر گوش کنید و بپذیرید چه پاسخی برای هواداران‌تان خواهید داشت؟

عارف در پاسخ گفت: فکر می‌کنم دیگر مسئله کناره‌گیری من مطرح نشود به این دلیل که شرایط تغییر کرده است. اما به‌طور خلاصه این را بگویم که اگر براساس ساز و کار منطقی و درستی تصمیم‌گیری شود این تصمیم را می‌پذیریم اما اگر مشاهده کنیم که این کار برای مدیریت کردن یک جناح سیاسی است هرگز اجازه نخواهیم داد یک جناح را گروهی مدیریت کنند. جوانان و هواداران من در گذشته هم ظرفیت و درک و شعور بالای خود را نشان داده‌اند که دغدغه اصلی آنها پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان ایران است.

وی در پاسخ این پرسش که اگر سر بزنگاه انتخابات بخواهند عنان این سازمان سیاسی جدید که شما ایجاد کرده‌اید را واگذار کنید. آیا شما این خواسته را می‌پذیرید؟ اظهار داشت: به نظرم چنین اتفاقی هرگز نمی‌افتد. اما همان‌طور که بارها گفته‌ام بنده در مقابل خرد جمعی تسلیم‌ام اما در مقابل مدیریت شدن یک جریان می‌ایستم.

چرخ تولید داخلی با واردات بی‌رویه لنگ می‌ماند

روزنامه کیهان آورده:افزایش بی‌رویه واردات در یک سال اخیر خلاف منطق اقتصاد مقاومتی و سّم اقتصادی است.

وبسایت جهان‌نیوز دراین‌باره نوشت: براساس آمار گمرک، در 8 ماه نخست امسال تنوع کالاهای وارداتی به کشور نسبت به سال گذشته 591 نوع کالا افزایش یافته است. افزایش تنوع کالاهای وارداتی به کشور در کنار آمارهای دیگر همچون افزایش وزن و ارزش واردات در سال جاری، همگی از روند نگران‌کننده تجارت خارجی و فقدان مدیریت واردات خبر می‌دهند.

این سایت ادامه می‌دهد واردات از چین در 8 ماه نخست امسال 43 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد و به 7 میلیارد و 874 میلیون دلار رسیده است. همچنین آمارهای گمرک از افزایش واردات برخی کالاها به کشور در سال جاری حکایت دارد و قریب به اتفاق این کالاها جزو کالاهای صرفا مصرفی هستند که تولید آنها در داخل با هیچ مانعی روبرو نیست.

در ادامه این یادداشت اقتصادی آمده است: رئیس‌جمهور هفته گذشته، لایحه بودجه 94 را تسلیم مجلس شورای اسلامی کرد، در این لایحه پیشنهادی، دولت برای سال 94، بر روی درآمدهای گمرکی یک حساب سیزده هزار میلیارد و ششصد میلیون تومانی (136000000000ریال) باز کرده است و این یعنی دولت نه تنها برای مقابله با واردات بی‌رویه در سال آینده برنامه‌ای ندارد، بلکه برای درآمدزایی از محل واردات بی‌رویه از هم‌اکنون کیسه دوخته است!

جهان‌نیوز با بیان اینکه واردات بی‌رویه، تیشه به ریشه اقتصاد مقاومتی می‌زند، تصریح کرد: آقای روحانی شعار اصلی‌اش در تبلیغات انتخاباتی این بود که «چرخ کارخانه‌ها و چرخ تولید هم باید بچرخد!»، اتفاقا اصلی‌ترین حرف اقتصاد مقاومتی هم همین است، مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند؛ «ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است». حال کیست که نداند، امروز پیکر تولید ملی، نیازمند حمایت ویژه دولت است؟

کیست که نداند واردات بی‌رویه بزرگترین ضربه به تولید ملی است؟ کیست که نداند اگر امروز آمریکا بخواهد به «استراتژی و دکترین اقتصاد مقاومتی» ما حمله کند، کاری خواهد کرد که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی یعنی تولید ملی از کار بیافتد؟ آمریکا از یک طرف فروش نفت ما را تحریم کرده است، از طرف دیگر با توطئه عربستان، قیمت نفت را به پائین‌ترین حد خود در سال‌های اخیر رسانده است، از دیگر سو علی‌رغم امتیازهای نقد تیم مذاکره‌کننده ایرانی و اکسید کردن سوخت 20 درصد، باز هم حاضر نشده است «تحریم بانک مرکزی» را لغو کند و این یعنی از هر کوششی برای فشار به اقتصاد و ملت ایران دریغ نمی‌کند، اما متاسفانه برخی سیاست‌های غلط اقتصادی دولت دقیقا برخلاف و در نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است!

جهان‌نیوز در پایان می‌نویسد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و سران نظام فرمودند: «به مسئولین دولت عرض می‌کنم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید. رئیس‌جمهور محترم گفتند. مسئولین دیگر هم کم و بیش اظهار کرده و گفته‌اند، منتهی باید عمل کرد: «و لا ممن هو علی غیر عمل یتکل» این جور نباشد که به زبان بگوئیم، در عمل کند حرکت کنیم، در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه‌ درونی اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است. رونق اقتصادی با تولید و فعال کردن فعالیت‌های درونی کشور حاصل می‌شود، نه با چیز دیگری.»

چند می‌گیری برنامه به هم بزنی

روزنامه کیهان نوشت:یک گروه سازمان یافته چند نفره مأمریت ایجاد تشنج در برنامه سخنرانی مدیر مسئول کیهان در دانشگاه تهران را برعهده داشت.

خبرنامه دانشجویان با انتشار تصاویر اعضای یک انجمن که در تجمعات مشابه نقش شعبان بی‌مخی را برعهده داشته‌اند نوشت: برخی اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران در برنامه سخنرانی حسین شریعتمداری در دانشکده حقوق دانشگاه تهران حضور داشتند و تلاش کردند تا این برنامه را بهم بزنند.

یک تشکل دانشجویی در دانشگاه تهران پیرامون وقایع دیروز نشریه‌ای با تیتر «چند می‌گیری برنامه بهم بزنی؟!» منتشر کرد. اشاره این نشریه به فرافکنی‌های انجمن تهران در برنامه‌های مختلف است که در ادوار این انجمن نیز به خصوص در فتنه 88 سابقه داشته است.

اگر هاشمی در فتنه 88 پای انقلاب می‌ایستاد دشمن سر ذوق نمی‌آمد

کیهان آورده:درست است که سابقه ایمان نیز از جمله معیارهای تمایز میان افراد شناخته می‌شود؛ اما نباید فراموش کرد که اثرگذاری این سابقه منوط به «استمرار» آن است. چه این‌که صرف «سابقه ایمان» به تنهایی کفایت نمی‌کند.

وبسایت الف این عبارت‌ها را در نقد اظهارات چندی پیش حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در رفسنجان منتشر کرد و نوشت: در صدر اسلام کم نبودند کسانی که از سوابق درخشانی در همراهی با پیامبر(ص) برخوردار بودند؛ اما پس از مدتی به دلایلی در ادامه مسیر دچار لغزش و گاه خطاهایی جبران‌ناپذیر شدند و همه دستاوردهای گذشته خود را به دست خویش تباه ساختند. همچنین کم نبودند کسانی که اگرچه در دوران پیامبر گرامی اسلام خدمات فراوانی به اسلام و جامعه اسلامی کردند و مورد عنایت آن پیشوای بزرگ قرار داشتند؛ اما پس از رحلت خاتم‌الانبیا(ص) دچار لغزش‌هایی گاه باورنکردنی شدند و با رفتار خود مسیر پیش روی حرکت اسلامی را تغییر دادند. بنابراین «سابقه ایمان» در صورتی معتنابه خواهد بود که از «لواحق» غیر قابل قبول مبرا بماند.

الف درباره این تعابیر که «برخی از کسانی که تازه از راه رسیده‌اند، با بمباران تبلیغاتی برخی چهره‌های قدیمی را منکوب می‌کنند» و «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کم کسی نیست» می‌نویسد: در این باره اگر حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی فارغ از علقه‌های شخصی و عاطفی، رویکرد آقای هاشمی رفسنجانی در دوران پس از امام(ره) به ویژه در ماجرای فتنه 88 را با نگاهی منصفانه و بدون پیش‌داوری مورد بررسی قرار دهد، شاید به نتیجه‌ای دیگر دست یابد. فراموش نمی‌کنیم که در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی پس از رحلت امام(ره)، به تدریج برخی ارزش‌های جبهه و جنگ و آرمان‌های انقلاب از جمله ساده‌زیستی و رسیدگی به مستضعفان و... کمرنگ شد و توجه بیش از حد به مقوله «سازندگی» به هر قیمت، «عدالت اجتماعی» را به حاشیه راند.

الف خاطرنشان کرد: اما غم‌انگیزترین بخش از حیات سیاسی آقای هاشمی در دوران فتنه 88 رقم خورد؛ فتنه‌ای که صدای قهقهه دشمنان را به گوش همه رساند و دوستان را در غم فرو رفتن برخی متصدیان دیروز در باتلاق قدرت‌طلبی و خودخواهی نشاند. در آن دوران حساس که امثال میرحسین و کروبی بی‌اعتنا به همه هشدارهای دلسوزان نظام و از جمله رهبر معظم انقلاب، در مسیر قدرت‌طلبی به پیش می‌تاختند و رسیدن به خواست‌های نامشروع خود را ولو با آسیب‌ رساندن به نظام و انقلاب، جایز می‌شمردند، انتظار از «سابقون» در انقلاب این بود که برای دفاع از نظام و رهبری سینه سپر کنند و در برابر باج‌خواهی آنان بایستند.

در این میان اگرچه بسیاری از اصحاب انقلاب، از «سابقون» و «لاحقون»، و از «قدیم‌الاسلام»ها تا «جدیدالاسلام»ها و «تازه به دوران رسیده»ها با تمام وجود به صحنه حمایت از دین و انقلاب وارد شدند و بی‌اعتنا به همه شانتاژهای رسانه‌ای در برابر فتنه‌انگیزی برخی همراهان دیروز ایستادند؛ اما آقای هاشمی رفسنجانی به رغم همه انتظارها، رفتاری کج‌دار و مریز و بسیار تامل‌برانگیز پیشه کرد. در حالی که می‌توانست نقش بسیار موثری ایفا کند و از آسیب‌‌های فتنه‌گران بکاهد.

متاسفانه آقای هاشمی که از سابقون در انقلاب به شمار می‌آید و به تعبیر سیدحسن خمینی، «کم کسی نیست»، به جای موضع‌گیری صریح در برابر فتنه و فتنه‌گران، با مواضع دوپهلو و توجیه‌ناپذیر خود، ناخواسته اسباب خوشحالی دشمنان قسم خورده انقلاب را فراهم ساخت و فتنه‌گران را برای تداوم فتنه‌انگیزی‌های خود جری‌تر نمود. از جمله در آخرین خطبه نماز جمعه، به گونه‌ای موضع‌گیری کرد که رسانه‌های بیگانه و بدخواهان داخلی نتوانستند خوشحالی خود را پنهان کنند.

الف ادامه می‌دهد: «هاشمی همچنان از هر فرصتی برای به چالش کشیدن انتخابات استفاده می‌کند»، «او گفت مردم به نظام اعتماد ندارند»... «هاشمی رفسنجانی گفت باید تردیدها در مورد انتخابات رفع شود»... «این اولین بار بود که یک مقام عالی‌رتبه ایران از بحران سخن می‌گفت» و... بخش کوتاهی از ذوق‌زدگی رسانه‌های معاند خارجی‌ پس از خطبه‌های نماز جمعه آقای هاشمی بود؛ نماز جمعه‌ای که برخی هواداران فتنه‌گران و به وجد‌آمدگان از سخنان خطیب جمعه، چنان دور از تعالیم دینی بودند که با «کفش» به نماز ایستادند و دختران و پسرانی با دستبند «سبز» در کنار یکدیگر از سخنان آقای هاشمی به شعف می‌آمدند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها