آیین خاکسپاری زنده‌یاد انوشیروان ارجمند روز گذشته از مقابل تئاترشهر برگزار شد

هجرت بر شانه‌های مردم

داریوش ارجمند در سخنانی در مراسم خاکسپاری برادرش زنده‌یاد انوشیروان ارجمند به ویژگی‌های شخصیتی او پرداخت و گفت: همه ما خواهیم رفت و چه بهتر که این‌گونه بر شانه مردم از این جهان هجرت کنیم.
کد خبر: ۷۵۰۰۴۳

به گزارش جام‌جم، روز گذشته تئاترشهر برای همیشه باانوشیروان ارجمند، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون خداحافظی کرد. او که عمری عاشق صحنه تئاتر بود وصیت کرده بود قبل از خاکسپاری، برای خداحافظی با صحنه تئاتر، از مقابل ساختمان تئاتر شهر تشییع‌اش کنند. پیکر این بازیگر پس از تشییع از تئاترشهر به تالار وحدت منتقل شد و برخی بازیگران و مسئولان فرهنگی درباره شخصیت و جایگاه هنری زنده‌یاد انوشیروان ارجمند سخن گفتند.

رضا پورحسین، قائم‌مقام معاونت سیما هم با حضور در این مراسم گفت: از طرف ریاست سازمان صداوسیما و معاونت سیما تسلیت خودم را به جامعه هنری عرض می‌کنم. انوشیروان ارجمند در ذهن من و امثال بنده در رسانه ملی نقش بسته است، مردی نجیب، هنرمندی باسواد و کسی که هیچ‌گاه برای هنرش به مردم فخر نفروخت و همیشه در اوقات و نقش‌های سخت بهترین سریال‌های تلویزیون حضور داشت، به عبارتی انوشیروان ارجمند مرد نقش‌ها و کارهای سخت بود و هر جا که حضور داشت، آن اثر فاخر و درجه یک بود.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: مرحوم ارجمند ویژگی‌های بسیاری داشت و همه شما با کارهای تئاتر، سینما و تلویزیونی او آشنا هستید، اما شاید با ویژگی‌های شخصی او آشنا نباشید، او هیچ‌گاه برای خودش جایگاه برجسته‌ای قائل نبود و کارهای خاصی هم انجام می‌داد، مانند اجرای نذری برای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و در کارهایی معمولی که در طراز نام او هم نبود حضور پیدا می‌کرد تا آن اثر اعتلا پیدا کند.

سپس داریوش ارجمند به صحبت درباره برادرش پرداخت و در بخشی از سخنانش گفت: همه ما خواهیم رفت و چه بهتر که این‌گونه بر شانه مردم از این جهان هجرت کنیم. من نه‌به عنوان برادر و نسبت خونی‌ام، بلکه به عنوان یک رفیق، یک همکار و یک شاگرد در مورد انوشیروان ارجمند صحبت می‌کنم. همیشه الگوی همه بود، آرامش، صبر و شکیبایی او الگو بود. در ادامه مراسم بهار ارجمند، فرزند مرحوم ارجمند روی صحنه آمد و با اجرای بخشی از نمایش «سایه ماه» گفت: مرشد من وقتی دهان برای نقل باز می‌کرد، معرکه می‌کرد، اگر صد بار هم می‌گفت بار صد و یکم باز حدیث تازه و ناب بود. 34 سال فرزند دو مرشد بودم، مرشد اولم مادرم، مرشد همه چیز من پدرم، رفیقم و استادم، ممنون بابا، ممنون که اجازه دادی دخترت باشم، قول می‌دهم که راه انوشیروان ارجمند را روی صحنه‌ها ادامه دهم.

در پایان برزو ارجمند، فرزند مرحوم ارجمند هم در سخنانی گفت: من جلوی این همه آدم می‌خواهم به پدرم قول بدهم، قول بدهم مواظب مادرم، خواهرم، همسرم و تمام اطرافیانم باشم، قول می‌دهم که مثل پدرم که همیشه سرش پایین بود، سرم پایین باشد، قول می‌دهم مثل پدرم بی‌حاشیه باشم و راحت و آرام راه بروم و با همه صحبت کنم.

در این مراسم، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر و حجت‌الله ایوبی مدیر سازمان سینمایی کشور سخنرانی کردند.

در پایان مراسم، حجت‌الاسلام دعایی نماز میت را خواند و پیکر این هنرمند فقید با انتقال به بهشت‌زهرا(س) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد. در این مراسم هنرمندانی از جمله داریوش فرهنگ، رضا کیانیان، بهروز شعیبی، ویشکا آسایش، هومن برق‌نورد، فخرالدین صدیق شریف، علی دهکردی، فرهاد قائمیان، مهدی میامی، داریوش اسدزاده، محمود پاک‌نیت، حبیب دهقان‌نسب و... حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها