یک مفتی عربستانی به خاطر اظهاراتش درباره نقاب و روبنده زنان، به مرگ تهدید شد.
کد خبر: ۷۴۹۹۳۰
دردسر نقاب زنان، برای مفتی سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "هانی الظاهری" نویسنده و روزنامه نگار سعودی با اشاره به این موضوع، گفت: جمود فکری و جهالت برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان، در این عصر باعث تأسف و تعجب است.

وی روز سه شنبه در مطلبی در روزنامه الحیات چاپ لندن تأکید کرد: شیخ احمد بن قاسم الغامدی رئیس سابق دفتر مرکز امر به معروف و نهی از منکر در مکه مکرمه اعلام کرد که به علت جایز دانستن "عدم استفاده زنان از روبنده" تهدید به قتل شده است .

الظاهری تأکید کرد که شیخ الغامدی طبق یکی از اصول فقهی قدیمی اسلام گفته است که لازم نیست زن چهره خود را بپوشاند و برخی از کاربران تویتر، من را به علت پذیرش این اصل تهدید به قتل کرده اند .

الغامدی اخیراً به همراه زنش در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد در حالی که زنش از روبنده برای پوشاندن چهره اش استفاده نکرده بود .

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان علاوه بر تهدید کردن الغامدی، به قتل، به وی ناسزا نیز گفته اند .

الظاهری تأکید کرد: سؤال اینجا است که پذیرفتن یک اصل فقهی قدیمی چرا باید این همه جار و جنجال در تویتر به راه بیندازد و اگر این اصل فقهی این همه مهم بود، پس چرا علمای زمان های قدیم به علت اختلاف بر سر این اصل همدیگر را تهدید به قتل نمی کردند، یا همدیگر را نمی کشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها