گروگانگیر داعشی که امروز دوشنبه در سیدنی استرالیا تعدادی از مشتریان یک کافه را گروگان گرفته بود، پس از 18 ساعت در عملیات نیروهای امنیتی استرالیا کشته شد.
کد خبر: ۷۴۹۷۴۸
گروگانگیر سیدنی کشته شد

شبکه 9 تلویزیون استرالیا با اعلام این خبر افزود: در حمله پلیس به محل گروگانگیری فرد موسوم به هارون مونس، سه نفر از جمله فرد گروگانگیر کشته شده اند.

بنابراین گزارش، سه نفر دیگر نیز در این حادثه مجروح شدند که حال دو تن از آنها وخیم است و نیاز به احیای تنفسی- قلبی دارند.

در حمله پلیس به محل گروگانگیری صدای انفجار نیز شنیده شده است.

منابع خبری به نقل از پلیس استرالیا اعلام کردند گروگان گیر احتمالا یک پناهنده ایرانی بود که نام خود را به هارون مونس تغییر داده بود.

او به دست داشتن در قتل همسر سابقش متهم و با وثیقه آزاد بود. او همچنین به دلیل فرستادن نامه های توهین آمیز برای اعضای خانواده سربازان استرالیایی که در افغانستان کشته شده بودند، محکوم شده بود.

به گزارش رسانه های غربی ، پلیس استرالیا می گوید نام اصلی فرد گروگانگیر که یک پناهنده بود، «محمد حسن منطقی بروجردی» بوده که بعد از ورود به استرالیا در 1996 نامش را هارون مونس گذاشته و خود را شیخ می نامید.

او بعدها به یکی از چهره های افراطی تکفیری و هواداران القاعده و داعش پیوست.

برخی ناظران با اشاره به پاره ای جزییات ادعا شده از سوی پلیس استرالیا درخصوص هویت گروگانگیر کشته شده، شک و ابهاماتی را درخصوص ماهیت این گروگانگیری و اهدافی که به این بهانه از سوی برخی محافل و رسانه های غربی دنبال می شود، مطرح می کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها