مواد لازم‌ برای 6 نفر: سیب‌زمینی بزرگ: 6 عدد ، قارچ ریز خرد شده:150 گرم، پیازچه ریز خرد شده: 6 شاخه، پنیر پیتزا: رنده شده 150 گرم ، کاغذ آلومینیوم فویل: 6 عدد به اندازه 25 سانتی‌متر در 25 سانتی‌متر، کره: 2 قاشق غذا‌خوری.
کد خبر: ۷۴۹۵۴۷

مواد لازم برای تهیه سس: سس مایونز: نصف ‌ فنجان ، پودر سیر: یک‌چهارم قاشق چایخوری ، سس خردل: یک قاشق سوپخوری ، نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه: ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بشویید و خشک کنید. کره را در دمای محیط گذاشته تا نرم شود. تمام پوست سیب‌زمینی‌ها را با کره چرب کنید و روی آن مک بپاشید سپس در فویل بپیچید و در فر گرم شده به مدت 40 دقیقه با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد بگذارید و یکی دو بار سیب‌زمینی را پشت و رو کنید که یکنواخت پخته شود. بعد از پخت‌ آنها را از فویل‌‌خارج کنید و یک برش نیمه عمیق به شکل بعلاوه روی آن ایجاد کنید و با کمک دست، کمی آن را باز کنید و یک قاشق از قارچ خرد شده و پنیر در آن شکاف‌ها بریزید و مجددا 10 دقیقه در فر بگذارید تا پنیر آب شده و قارچ کاملا نرم ‌شود. سپس از فر بیرون آورده و مقداری سس آماده شده ‌ همراه پیازچه خرد شده و نمک و فلفل روی سیب‌زمینی‌ها بریزید و گرم میل کنید. برای تهیه سس، تمام مواد لازم را که ذکر شده باهم مخلوط و استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها