سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد

افزایش قیمت آب، برق، گاز و بنزین برای پرداخت یارانه نقدی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۴۷۷
احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده

جعفر قادری دیشب در گفتگو با برنامه زنده تلویزیونی پایش شبکه اول سیما در پاسخ به این موضوع که پیش بینی قیمت 72 دلاری هر بشکه نفت در سال آینده پیش بینی محتاط آمیزی نیست؟ گفت: به خاطر کاهشی که در قیمت نفت به دلیل افزایش عرضه نفت در عربستان و عرضه گاز در سطح جهانی و همچنین رشد کندی که در اقتصاد جهانی داریم، فکر می کنم 72 دلار پیش بینی برای هر بشکه نفت یک مقدار دچار مشکل بوده و احتمالا یک مقدار در اعداد و ارقام بودجه ناچار به تغییر باشیم.

وی افزود: از این محل درآمدهایی که به دست می آید، 14 و نیم درصد سهم وزارت نفت است که سهم صندوق توسعه ملی را هم هر سال باید پرداخت کرد و طبق قانون برنامه سهم صندوق در سال آینده 32 درصد پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به این سوال مجری که چرا با وجود اینکه سال آینده باید به 32 درصد می رسیدیم، باز هم 20 درصد دیده شده است؟ گفت: متاسفانه دولت با این دید که کاهش قیمت نفت را داشتیم و درآمدها پاسخگو نیست در حالی که در بودجه های عمرانی افزایش اعداد و ارقام به 48 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ما به شکل دیگری می توانیم در منابع صندوق توسعه ملی از طریق ارائه تسهیلات به بخش غیر دولتی مشکل را حل کرده و همان نگاهی که در گذشته وجود داشت، ظاهرا در دولت فعلی در حال تکرار است که ما بودجه را بیشتر متکی به منابع دولتی ببندیم که این نگاه اقتصاد ما را آسیب پذیر می‌کند و به دنبال همین مسائل و مشکلات بیشتری پیش می آید. در این میان، نگاه بلند مدتی که مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی در اقتصاد مقاومتی داشتند، یک نگاه متفاوتی را منعکس می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که طرح هدفمندی یارانه ها در بودجه 94 چطور دیده شده است؟ گفت: 48 هزار میلیارد تومان دقیقا همان عدد در سال گذشته است و سال گذشته آن مجوزی که دولت گرفت، کل آن را استفاده نکرد، یعنی از محل افزایش قیمت‌ها باید 48 هزار میلیارد تومان کسب می‌کرد که نسبت به 28 هزار میلیارد تومان که در سال قبلش درآمد داشت، می توانست یک رشد حدود 70 تا 80 درصدی در قیمت حامل‌های انرژی داشته باشد که حدود 50 درصد بیشتر استفاده نکرد، بنابراین امسال چون آن عدد را آورده، امسال هم می تواند بین 20 تا 30 درصد قیمت‌های حامل انرژی را اضافه کند تا بتواند به 48 هزار میلیارد تومان دسترسی پیدا کند.

قادری در ارتباط با یارانه نقدی پولدارها گفت: در بودجه سال 93 این مسئله را در بندهای تبصره 21 و 22 آورده بودیم که دولت در این تبصره آن را حذف کرده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Kazakhstan
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
وای بحال ما بیكارا وكم درامد.چه جوری خودمون و خانواده مان را با این شرایط حفظ كنیم تا دزد كلاهبردار وهرزه نشویم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
چقد افزایش تاكی؟؟؟؟مگه مردم حالا نوان پرداخت قبوض انرژی رو دارن كه می خواد سال بعد افزایش پیدا كنه بیایید حلق اویزمان كنید كار تمام بشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها