در حالی که برخی مسائل مانند شائبه آلوده بودن آب شرب در برخی مناطق تهران، گرایش مردم را به مصرف آب بسته‌بندی افزایش داده است، آب معدنی در بازار کمیاب شده و عمده آب‌های بسته‌بندی عرضه شده در بازار از نوع آب آشامیدنی است.
کد خبر: ۷۴۹۳۴۳

به گزارش فارس، این روزها اگر کسی قصد خرید یک بطری آب معدنی را داشته باشد، بسختی می‌تواند به آن دست یابد و تقریباً همه آب‌های بسته‌بندی عرضه شده در بازار آب آشامیدنی است. درواقع این آب‌ها، آب تصفیه‌شده شهری است که گفته می‌شود تنها برخی املاح مزاحم آن جدا شده است.

در عین حال، برخی بسته‌های آب عرضه شده در بازار نیز طوری طراحی شده که در نگاه نخست کمتر کسی متوجه معدنی نبودن آنها می‌شود و بسیاری افراد آن را به عنوان آب معدنی خریداری می‌کنند.

آب آشامیدنی در حالی جای آب معدنی را در بازار گرفته که هزینه تولید آب آشامیدنی کمتر از آب معدنی است. به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده آب بسته‌بندی شده، فعالیت خود را بر عرضه آب آشامیدنی به جای آب معدنی متمرکز کرده و در مقابل، آب معدنی تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

به گفته محمد فروهر، دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران، صادرات آب معدنی طی سه سال گذشته روندی صعودی داشته و این رقم از پنج میلیون دلار در سال 91 به هفت میلیون دلار در سال گذشته رسید و طی 9 ماهه امسال نیز هفت میلیون دلار آب معدنی از کشور صادر شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ده میلیون دلار برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها