2 مسیریاب سریع که قابلیت‌های پخش مالتی مدیا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند

آسان‌ترین روش راه‌اندازی شبکه ابری

با پیشرفت روزافزون فناوری و همه‌گیر شدن استفاده از رایانه‌ها و لوازم هوشمند، نیاز به اینترنت و شبکه بی‌سیم به یکی از ضرورت‌های غیرقابل انکار زمان ما بدل شده و به همین دلیل مسیریاب‌ (روتر)های بی‌سیم (Wi-Fi) به‌ یکی از وسایل مورد نیاز منازل و محل کار تبدیل شده ‌است.
کد خبر: ۷۴۹۳۰۲
آسان‌ترین روش راه‌اندازی شبکه ابری
با پیشرفت روزافزون فناوری و همه‌گیر شدن استفاده از رایانه‌ها و لوازم هوشمند، نیاز به اینترنت و شبکه بی‌سیم به یکی از ضرورت‌های غیرقابل انکار زمان ما بدل شده و به همین دلیل مسیریاب‌ (روتر)های بی‌سیم (Wi-Fi) به‌ یکی از وسایل مورد نیاز منازل و محل کار تبدیل شده ‌است.
مسیریاب وسیله‌ای است که یک یا چند شبکه بی‌سیم یا باسیم را به‌یکدیگر متصل کرده و وظیفه اصلی آن گسترش شبکه به‌صورت بی‌سیم و باسیم است. همچنین با اتصال مودم خود از طریق کابل شبکه اترنت (LAN) به یک روتر می‌توانید اینترنت خود را به‌صورت بی‌سیم و باسیم به‌اشتراک بگذارید. در اینترنت وظیفه روتر، کنترل و مشخص کردن مسیر به مقصد رسیدن بسته‌های اطلاعاتی است.

مدتی است شرکت‌های تولیدکننده روترها در رقابت با یکدیگر تمام امکانات و کارایی شبکه و ذخیره‌سازی را در یک محصول همه‌کاره گردهم آورده‌اند تا نیاز کاربران به داشتن چند وسیله مجزا را از بین ببرند. کاربر می‌تواند از طریق شبکه و به دو صورت بی‌سیم و باسیم به این روتر متصل شده و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. یکی از ویژگی‌های جالب این روترها این است که برای هرکدام از حالت‌های 2.4 یا پنج مگاهرتز، یک شبکه بی‌سیم مستقل می‌سازند و شما از تنظیمات دستگاه می‌توانید هرکدام را به‌دلخواه فعال یا غیرفعال کرده یا برای هر کدام رمز مستقلی تعیین کنید؛ بنابراین قابلیت استفاده همزمان از هردوی این فرکانس‌ها را به‌شما می‌دهد. علاوه بر این، با متصل‌کردن یک دیسک‌سخت ‌خارجی به پورت یو.اس.بی آن می‌توانید دیسک‌سخت اکسترنالی را براحتی به یک هارد تحت شبکه تبدیل کنید. در حقیقت، کاربر با داشتن یک وسیله همه‌کاره می‌تواند از همه امکانات بازی‌های آنلاین یا قابلیت‌های پخش مالتی‌مدیا در شبکه‌های بی‌سیم برخوردار شود. در ادامه با دو نوع از ارزان‌ترین و گران‌ترین این نوع روترها آشنا می‌شوید که در منازل و شرکت‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روتر بی‌سیم 2 بانده D-LINK

همان‌طور که می‌دانید تمام دستگاه‌های بی‌سیم مانند انواع مودم ـ روترها و نقاط دسترسی (اکسس پوینت‌ها) بی‌سیم از قابلیت رمزنگاری شبکه بی‌سیم خود برخوردارند، به صورتی که شما با انتخاب یک رمز یا فعال کردن رمزگذاری بی‌سیم در داخل تنظیمات مودم ـ روتر، امکان استفاده از مودم ـ روتر خود را فقط برای دستگاه‌هایی فراهم می‌کنید که موقع اتصال، رمز صحیح شبکه را وارد کنند. یک راه بسیار ساده نیز برای رمزنگاری شبکه‌های بی‌سیم وجود دارد که با نام WPS شناخته می‌شود. اگر بخواهید دستگاه مهمان خود را با این قابلیت به شبکه بی‌سیم خود متصل کنید، دستگاه مهمانتان با زدن این دکمه در هر دو دستگاه بدون نیاز به تایپ رمز می‌تواند به شبکه متصل شود. در واقع این روتر نوعی سوئیچ کوچک نیز است تا بتوانید چند دستگاه را از طریق کابل شبکه و به‌وسیله پورت‌های آن با هم شبکه کنید.

مسیریاب D-Link DIR-880L Wireless AC1900 Dual-Band Gigabit Cloud Router با استفاده از استاندارد AC سرعت 1900 مگابیت بر ثانیه را به شما ارائه می‌کند. استاندارد AC محدوده گسترش و پهنای باندی چهار برابر بیشتر از استاندارد N دارد که روی روترهای معمولی به‌کارمی‌رود. این روتر از فناوری پیشرفته SmartBeam بهره می‌برد که قابلیت‌های زیادی از اتصال بی‌سیم با پهنای باند بالا را اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با افزایش زیاد سرعت انتقال و محدوده پوشش شبکه به‌شما امکان‌می‌دهد بازی‌های آنلاین، مکالمه اینترنتی، پخش ویدئوهای HD و انتقال فایل را با سرعت بسیار عالی در شبکه انجام دهید.

مزایا: بهره‌وری از استاندارد AC، قابلیت ارائه سرعت بسیار عالی در شبکه و برد بالا، مجهز به سیستم هدایت پهنای باند هوشمند برای عملکرد بهینه وای ـ فای، قابلیت اتصال به روتر و مدیریت آن با گوشی موبایل، تبلت و... در هر زمان و مکانی با استفاده از اینترنت، بسیار قدرتمند و مقرون به‌صرفه، قابلیت ارائه تنظیمات بسیار کارآمد و مفید برای مدیریت و...، وجود یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0.

قیمت: 730 هزار تومان

روتر بی‌سیم وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال همیشه به واسطه ابزارهای ذخیره‌سازی و چندرسانه‌ای (مالتی‌مدیا) خود معروف بوده، اما بتازگی تصمیم گرفته محصولات شبکه نیز تولید کند. مسیریاب جدید Western Digital My Net N900 HD از این سری محصولات است که ضمن ارائه حداکثر سرعت 450 مگابیت بر ثانیه روی دو باند فرکانس کاری 2.4 و پنج گیگاهرتز، هر دو فرکانس را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. این روتر دارای هفت درگاه شبکه اترنت گیگابیتی، یک درگاه یو.اس.بی 2.0، یک درگاه یو.اس.بی 3.0 و یک درگاه اتصال اینترنت (WAN) است که از فناوری جدیدی به نام FasTrack برای پخش کردن اطلاعات مالتی‌مدیا بدون افت سرعت و کیفیت در شبکه‌های بی‌سیم بهره می‌برد. این روتر با اتصال به هارد‌دیسک اکسترنال به‌نوعی نقش NAS را ایفا‌کرده و به شما اجازه می‌دهد اطلاعات چندرسانه‌ای خود را روی آن ذخیره کرده و بعد به‌صورت بی‌سیم یا ابری (کلاود) به آنها دسترسی داشته باشید.

شما با استفاده از این هفت پورت شبکه یا اترنت روتر بی‌سیم می‌توانید چند‌وسیله مانند لپ‌تاپ، تلویزیون، کنسول بازی، چاپگر و رایانه را یکجا به روتر (شبکه و اینترنت) متصل کنید. همچنین می‌توانید آنها را برای اشتراک‌گذاری چاپگر یا هر نوع حافظه‌ای مورد استفاده‌قرار‌داده و با اتصال یک چاپگر بدون پرداخت مبالغ سنگین، آن را به صورت شبکه درآورید. روتر ان ـ 900 اچ.دی، دو فرکانس 2.4 و پنج گیگاهرتز را همزمان پشتیبانی می‌کند، بنابراین همه وسایل مجهز به شبکه بی‌سیم می‌توانند به آن متصل شوند. بعلاوه این ویژگی به شما امکاناتی مانند برد وسیع‌تر، سرعت بیشتر و میزان نویز و اختلال کمتر را می‌دهد. برای مثال سرعت تا 450 مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

سیستم اولویت‌دهی(QOS)، یکی دیگر از امکانات این محصول کوچک همه‌کاره است. این سیستم به شما امکان اولویت‌بندی ترافیک داده را می‌دهد و شما می‌توانید ترافیک موضوعاتی را که اهمیت بیشتری دارند، بیشتر کنید. مثلا ترافیک‌ مربوط به بازی و فیلم را نسبت به دیگر ترافیک‌ها اولویت دهید تا هنگام بازی یا تماشای فیلم به‌خاطر کمبود پهنای باند دچار وقفه نشوید.

از N900 براحتی می‌توان به‌عنوان یک اکسس‌پوینت یک سوئیچ هفت پورت گیگابیتی نیز استفاده کرد. برای استفاده از روتر این دستگاه فقط کافی است کابل اینترنت را به پورت زردرنگ آن که در قسمت پشت دستگاه قرار دارد، متصل کنید. پس از آن به صورت بی‌سیم از دیگر سیستم‌ها به آن متصل شده و از اینترنت آن به صورت بی‌سیم استفاده کنید. همچنین می‌توانید بااستفاده از هفت پورت شبکه‌ آن که در کنار پورت زردرنگ اینترنت قرار گرفته ‌است، تا هفت دستگاه را به صورت باسیم به این محصول متصل و آنها را نیز از اینترنت بهره‌مند‌کنید. وسترن‌دیجیتال‌ان ـ 900 قابلیت فیلتر کردن نیز دارد و این امکان را به شما می‌دهد تا دسترسی به سایت‌های خاص را محدود کنید. قابلیت فیلتر کردن در کاربردهای خانگی برای محدودسازی دسترسی کودکان به سایت‌های غیراخلاقی و در دفاتر برای محدودسازی سطح دسترسی اینترنت کارمندان بسیار کارایی دارد.

از دیگر امکانات ان ـ 900 می‌توان به تعریف موارد امنیتی در دسترسی از طریق شبکه بی‌سیم نیز نام برد. نرم‌افزار پشتیبان‌گیری (Backup) این محصول، به کاربر امکان تهیه نسخه‌ پشتیبان را از سیستم‌ها به صورت خودکار و از طریق شبکه می‌دهد. ان ـ 900 اچ.دی قابلیت Fast Track Plus دارد و این به آن معنی است که شما می‌توانید بااستفاده از این قابلیت فیلم‌هایی باکیفیت Full HD را بدون وقفه روی شبکه، تلویزیون‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های همراه پخش کنید. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی از DLNA‌/‌PnP برای پخش فیلم نیز نام برد. وسترن دیجیتال، نرم‌افزار WD 2 Go را برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌هایی که سیستم‌عامل اندروید یا iOS دارد، توصیه کرده، زیرا این دستگاه بخوبی با این سیستم‌های‌عامل سازگار است.

مزایا: شبکه بی‌سیم، آنتن بی‌سیم به همره آمپلی‌فایر (چند آنتنه)، قابلیت پخش فیلم باکیفیت فول اچ.دی

قیمت: 250 هزار تومان

جواد ودودزاده / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها