هشدار تند رییس جمهوری ترکیه به مخالفان

اردوغان: همه توطئه چینان را از صفحه تاریخ محو می​کنم

با تشدید اختلافات میان فتح‌الله گولن، رهبر گروه مخالفان دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، پلیس ترکیه به دفاتر روزنامه تودی‌زمان، روزنامه‌ای نزدیک به فتح‌الله گولن، حمله کرد؛ همچنین گولن که در آمریکا به سر می‌برد و اردوغان، یکدیگر را به دیکتاتوری و کودتاگری متهم کردند.
کد خبر: ۷۴۹۲۵۸

به گزارش تسنیم و به نقل از حریت، این اتفاقات دو روز پس از آن رخ داد که رئیس‌جمهور ترکیه، وعده مبارزه‌ای جدید علیه دولت موازی را داد.

اگرچه تا زمان تنظیم این گزارش، جزئیاتی درباره این حملات منتشر نشده بود اما شبکه تلویزیونی ان تی وی دیروز از عملیات گسترده پلیس ترکیه برای بازداشت هواداران جماعت فتح‌الله گولن و دست‌اندرکاران رسانه‌های این گروه در 13 استان ترکیه از صبح دیروز خبر داد.

به گزارش ایرنا، منازل مدیران عامل روزنامه زمان و شبکه تلویزیونی سامان یولو نیز بازرسی شد. همچنین خبرگزاری تسنیم گزارش داد هدایت کاراجا، رئیس گروه رسانه‌ای سامان‌یولو و یک تولیدکننده نیز پیشتر توسط پلیس ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در عملیات دیروز، توفان ارگودر، رئیس‌ پیشین بخش ضدتروریسم پلیس استانبول و رئیس پیشین اداره پلیس حکاری، نیز بازداشت شده‌اند. از چند روز پیش ادعاهایی در شبکه‌های مجازی در مورد احتمال دستگیری گسترده اعضای جماعت گولن مطرح می‌شد و بر همین اساس در روز شنبه، صدها نفر در مقابل ساختمان دادسرای استانبول تجمع کردند. به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری جمهوریت، اختلافات میان گولن و اردوغان که بیش از ده سال روابط نزدیکی با یکدیگر داشتند، سال گذشته در پی انتشار فایل‌های صوتی مربوط به فساد مالی دولت ترکیه آغاز شد و در حال شدت گرفتن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها