بار دیگر زمان رویارویی دو تیمی رسید که بی‌شک دشمن‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ برتر جزیره هستند؛ تیم‌هایی که هوادارانشان چشم دیدن یکدیگر را ندارند و پیروزی برایشان در این دیدار از قهرمانی آخر فصل هم مهم‌تر است.
کد خبر: ۷۴۸۹۱۳

خیلی‌ها نبرد منچستریونایتد و لیورپول را دربی شمال جزیره می‌نامند، گرچه دو تیم از دو شهر مختلف به مصاف هم می‌روند، اما با این حال اهمیت آن برایشان آنقدر زیاد است که همچون ال‌کلاسیکو اجازه دهند این بازی لقب دربی را با خود یدک بکشد. گرچه در آستانه این بازی حساس، اوضاع برای لیورپولی‌ها اصلا خوب نیست، اما منچستریونایتد با کسب پنج پیروزی متوالی، بعد از یک سال و نیم با ایستادن در مکان سوم جدول لیگ برتر دوباره به جمع مدعیان برگشته است.

این برای نخستین بار است که منچستریونایتد بدون فرگوسن پنج بازی متوالی را می‌برد.

گرچه این نتایج درخشان هواداران این تیم را پس از مدت‌ها به وجد آورده است، اما فن خال می‌گوید برای رسیدن به یک منچستر ایده‌آل، حتی این سطح از انسجام و هماهنگی تیمی هم کافی نیست.

منچستریونایتد در مقایسه با فصل گذشته شش امتیاز بیشتر کسب کرده و شش پله هم بالاتر قرار دارد؛ درست برخلاف لیورپول که در مقایسه با فصل گذشته 15 امتیاز کمتر اندوخته و هفت پله پایین‌تر ایستاده است. در چنین شرایطی برندان راجرز فعلا باید به دنبال اثبات خودش باشد. این جمله او را که؛ «من برای لیورپول، بهترین مربی هستم» بسیاری از هواداران این تیم نمی‌توانند بپذیرند؛ آن هم در شرایطی که تیمشان خیلی زود در کورس قهرمانی در لیگ برتر عقب مانده و در لیگ قهرمانان اروپا هم یک بازنده بزرگ لقب گرفته است.

لیورپول هفته گذشته در خانه خود نتوانست از سد تیم بازل سوئیس بگذرد و این تساوی باعث شد شاگردان راجرز از گردونه لیگ قهرمانان کنار بروند. حالا در شرایطی که آنها در لیگ برتر هفت امتیاز کمتر از منچستریونایتد اندوخته‌‌اند و با 21 امتیاز، در میان هشت تیم بالای جدول جایی ندارند، فقط یک نتیجه است که هواداران تیم اول بندر لیورپول را آرام می‌کند؛ پیروزی بر منچستریونایتد.

لیورپولی‌ها گرچه حال و روز خوبی ندارند، اما برای راه انداختن یک جنگ روانی در فضای مجازی در حال مرور خاطرات آخرین رویارویی خود با منچستریونایتد در اولدترافورد هستند؛ دیداری که با سه گل به سود آنها به پایان رسید. آن شکست سنگین در حالی برای منچستریونایتد رقم خورد که دیوید مویس هدایت این تیم را برعهده داشت. به دلیل همین هم منچستری‌ها آن را یک استثنا می‌دانند. آمار هم همین را می‌گوید. در 12 رویارویی آخر دو تیم در اولدترافورد، منچستر ده بار برنده از زمین بیرون آمده است. این برتری در کل دیدارهای دو تیم هم با منچستری‌ها بوده است، اما نه به این پر رنگی. آنها تاکنون 191 بار در مسابقه‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند که منچستریونایتد 75 بار و لیورپول 64 بار برنده بوده‌است.

لیورپول بدشانس

گرچه لیورپول این فصل همان تیمی نیست که فصل قبل برای قهرمانی می‌جنگید، اما فن خال معتقد است آنها بیش از آن‌که بد باشند، بدشانس بوده‌اند. سرمربی شیاطین سرخ در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به این مسابقه، با اظهار تعجب از نتایج این فصل قرمزهای شهر آنفیلد، اذعان کرد: لیورپولی‌ها در چند مسابقه اخیرشان تا حدی بدشانس هم بوده‌اند. باید از این برهه گذشته و مدیریت‌اش کنند. از طرف دیگر، ما توانسته‌ایم برای اولین بار، پنج مسابقه پیاپی‌مان را پیروز شویم که با وجود فهرست مصدومان، بسیار رضایتبخش است. چنین توفیقی برای یک مربی بسیار ارزشمند است و البته باید از بازیکنان هم قدردانی شود.

امروز اولین رویارویی لوئیس فن خال در قامت سرمربی یونایتد مقابل لیورپول خواهد بود، ولی او مطمئن است بعد از توصیه‌های رایان گیگز که 23 سال در لیگ برتر بازی کرده، خود و بازیکنان تازه واردش، آماده این آزمون مهم شده‌اند: رایان گیگز را به عنوان دستیار اول کنارم دارم که لیورپول را به شکلی فوق‌العاده برایمان تحلیل کرده است. بسیار راضی‌ام.

لوئیس فن خال برای این بازی می‌تواند پس از دو ماه از فیل جونز و رافائل استفاده کند. جانی اوانز هم این شانس را دارد که امشب از ابتدا در ترکیب منچستر قرار بگیرد. در مقابل امید براندن راجرز به ماریو بالوتلی است تا پس از شش بازی، دوباره در پیکان هجومی لیورپولی هم بازی کند و خوش بدرخشد. دیدار امروز دو تیم منچستریونایتد و لیورپول ساعت 17 به وقت تهران آغاز می‌شود و فوتبالدوستان می‌توانند آن را به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما تماشا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها