معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه در دیدار معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار ایفای نقش واقعی سازمان ملل بین طرفین سوری مخالف و موافق است.
کد خبر: ۷۴۸۸۷۴

به گزارش اداره‌کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید دوباره بر این‌که ایران می‌خواهد سازمان ملل بین طرفین سوری موافق و مخالف نقش واقعی ایفا کند، ضرورت تفکیک بین تروریست‌ها و معارضان را نکته‌ای اساسی در اجرای طرح برشمرد. وی همچنین به تلاش آمریکا و متحدان منطقه‌ای برای تسلیح و آموزش مخالفان مسلح به اصطلاح معتدل اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که طرح دی میستورا برای آتش بس در حلب جریان دارد، آموزش و مسلح کردن معارضه معتدل با همکاری برخی از کشورهای غربی و عربی در تناقض با طرح مذکور است و سازمان ملل باید رسماً مخالفت خود را با تسلیح معارضه اعلام کند.

رمزی عزالدین معاون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه در این دیدار با اشاره به طرح چهار ماده‌ای ایران برای حل سیاسی بحران سوریه، طرح جمهوری اسلامی ایران را قابل توجه دانست و خواستار کمک به اجرای بند اول طرح یعنی برقراری آتش‌بس در حلب و برخی مناطق شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها