زائران 20 میلیونی اربعین امسال که اتفاقا یک میلیون و 500 هزار نفرشان ایرانی بودند، بی‌تردید سبب می‌شوند مراسم امسال را با صفت‌هایی مانند باشکوه‌ترین، بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین بخوانیم و بی‌تردید این اربعین در برگ‌های تقویم تاریخ، ثبت و ماندگار خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۸۸۶۶

اربعین امسال نه فقط با شکوه که برخلاف سال‌های گذشته در امنیتی متفاوت هم برپا شد تا جایی که رسانه‌های غربی که تلاش می‌کردند با سکوت در برابر این اجتماع عظیم، آن را کم‌اهمیت جلوه دهند، روز گذشته سرانجام مجبور به پوشش خبری این مراسم باشکوه شدند و بر همین اساس بی‌بی‌سی نوشت: میلیون‌ها زائر شیعه با وجود تهدیدهایی که از ناحیه گروه‌های تندرو وجود دارد، برای شرکت در مراسم اربعین به شهر کربلا سرازیر شده‌اند. بسیاری از این زائران چند روز پیاده‌روی کرده‌اند تا به مراسم عزاداری برسند.

حضور پرشور زائران ایرانی نیز سبب شد تا سازمان‌ها و نهادهای زیادی برای برپایی باشکوه این مراسم دست به دست هم دهند تا جایی که ستاد هماهنگی زائران اربعین حسینی صبح دیروز با حضور مسئولان ارشد و نمایندگان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی، ستاد کل نیروهای مسلح و جمعیت هلال احمر در ساختمان وزارت کشور برگزار شد.

سردار حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در این جلسه با اعلام آخرین جزئیات تمهیدات سفر زائران ایرانی به کربلای معلی اظهار کرد: رسما اعلام می‌کنیم که زائران تا ده روز فرصت دارند به ایران بازگردند و به هیچ عنوان عجله نکنند، تمام زائران بیمه رایگان بوده و افرادی هم که گذرنامه نداشته یا گذرنامه‌شان مفقود شده است هم نگران بازگشت نباشند.

علاوه بر این فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی نیز از استقرار نیروهای ویژه به منظور تأمین نظم و امنیت در پایانه‌های مرزی خبر داد.

امسال نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی به نقاط مرزی مانند مرز مهران، چزابه و خرمشهر اعزام شده‌اند و علاوه بر آن چندین دانشگاه معین نیز این دانشگاه‌ها را پشتیبانی می‌کنند تا تدابیر درمانی ویژه بازگشت زائران اربعین در کنار درمانگاه‌ها و نیروهای هلال احمر به خوبی برگزار شود.

مشروح اخبار برگزاری اربعین را در صفحات 6 و 17 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها