پرونده تیراندازی

اهداف پروازی

عده‌ای برای نجات جان پرندگان و با هدف پربار کردن و نامحدود کردن تعداد اهداف در حرکت و نوآوری در بازار اقتصادی، دست به کار شدند و رشته تازه‌ای در تیراندازی بنا کردند به نام اهداف پروازی. در آغاز این رشته به غلط رایج شده بود که کبوترهای اسیر شده را رها می‌کردند تا تیرانداز مهارت خود را در هوازنی نشان بدهد!
کد خبر: ۷۴۸۷۳۰
اهداف پروازی

اما امروز پرنده جای خود را به بشقاب‌های گلی داده است، زیرا هدف فقط به دست آوردن مهارت در تیراندازی است؛ تا جایی که با گسترش باشگاه‌ها، این ورزش به عنوان یک رشته المپیکی و کاملا تکنیکی، نه یک شاخه وابسته به شکار و روش‌های سنتی آن، مورد توجه قرار گرفته است.

تیراندازی در باشگاه‌های تراپ و اسکیت، برای شکارچیان تازه‌کار، حتی اگر تیراندازان خوبی باشند، به منظور آشنایی بیشتر با سلاح خود و نحوه عملکرد آن شامل نحوه پخش ساچمه در مسافت‌های مختلف، میزان پیشگیری و بالاتر رفتن عکس‌العمل تیرانداز در هوازنی و برای حفظ آمادگی شکارچیان حرفه‌ای در فصولی از سال که شکار پرنده مجاز نیست یا حتی برای کسانی که به تیراندازی علاقه‌مند هستند، ولی مایل به شکار نیستند، بهترین راه تمرین برای به دست آوردن مهارت است.

تیراندازی به اهداف پروازی از سه رشته رسمی تراپ، تراپ دوبل و اسکیت (skeet) و تعدادی رشته تفریحی که متنوع هم هستند، از جمله رابیت یا همان خرگوشی تشکیل شده است و مسابقه‌های رسمی در قالب هر سه رشته دارد. در تراپ شش تیرانداز در پنج راند مسابقه می‌دهند. در هر راند برای تیراندازان 25 بشقابک پرتاب می‌شود. به ترتیب از نفر اول تا ششم برای هر نفر یک بشقابک و به ترتیب تا بشقابک بیست و پنجم. سرعت بشقابک‌ها به حدود 133 تا 140 کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای پرتاب بشقابک‌ها نسبت به فرد تیرانداز از صفر تا 45 درجه به چپ و راست و در فاصله ده متری دستگاه‌های پرتاب بین 1.5 تا 3.5 متر ارتفاع متغیر هستند و هر تیرانداز دو فشنگ را برای یک بشقاب شلیک می‌کند.در مسابقات جهانی و رسمی این تعداد متغیر است.

تفنگ بادی

سلاح‌های بادی ورزشی در دو نوع تفنگ و تپانچه با کالیبر 4.5 میلی‌متر (0.177 اینچ) ساخته می‌شوند. دقت سلاح‌های بادی ورزشی بالاست و نوع ساچمه‌ای هم که برای این کار استفاده می‌شود، با ساچمه‌های بی‌کیفیت تفریحی فرق دارد و گران‌تر است. خود سلاح هم قیمت بالایی دارد. الان در بازار ایران، تفنگ حرفه‌ای این رشته حدود هفت تا هشت میلیون تومان فروخته می‌شود؛ در حالی که با 60 هزار تومان می‌توانید یک تفنگ بادی تفریحی بخرید. قیمت تپانچه از تفنگ کمتر و حدود چهار تا پنج میلیون تومان است که به مدل سلاح بستگی دارد.‌انواع دیگری از تفنگ‌های بادی ساخته شده‌اند که قدرتشان بیشتر است و بیشتر برای رشته‌های غیررسمی و تفریحی استفاده می‌شوند. حتی با بعضی از آنها به فاصله 600 متری (با دوربین) شلیک می‌کنند. واقعا خطر دارد و بهتر است دورش را خط بکشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها