محققان علوم پزشکی با شناسایی دو ترکیب شیمیایی جدید گامی بلند به سوی تولید قرص‌های لاغری با اثرگذاری طولانی مدت برداشته‌اند که می‌تواند آرزوی داشتن اندام مناسب را برای افراد چاق برآورده کند.
کد خبر: ۷۴۸۶۱۹
آرزوی چاق‌ها برآورده شد: تولید قرص لاغری با اثرات درازمدت

جام جم سرا: محققان دانشگاه هاروارد از شناسایی دو ترکیب شیمیایی خبر داده‌اند که می‌تواند سلولهای چربی بدن را با سلولهای سوزاننده چربی جایگزین کند. آنچه این محققان ارایه کرده‌اند گامی به سوی درمان مؤثر چاقی است.
محققان دانشگاه هاروارد ارایه این روش را در قالب نوعی قرص چربی سوز واقعی جهت کنترل بی‌خطر وزن دور از ذهن نمی‌دانند. آن‌ها دریافته‌اند که تمامی سلولهای چربی درون بدن یکسان نیستند و درحالی که سلولهای چربی سفید انرژی را در قالب لیپید‌ها ذخیره می‌کنند و با فرآیند چاقی، بیماریهای قلبی و دیابت نوع دوم در ارتباط هستند، سلولهای چربی قهوه‌ای رنگی نیز در بدن وجود دارند که ثابت شده با فرآیند کاهش وزن در انسان‌ها ارتباط مستقیم دارند.
به گزارش مهر، چربی‌های قهوه‌ای حدود ۵ درصد از کل توده بدن نوزادان تازه متولد شده را تشکیل می‌دهد و از این طریق به آن‌ها در گرم ماندن بدن نوزادان کمک می‌کنند.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد این نوع چربی به مقدار اندکی در گردن و شانه‌های افراد بالغ وجود دارد که به سوزانده شدن چربی‌های سفید کمک می‌کند. محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند شیوه ارائه شده آن‌ها برای تشخیص ترکیبات شمیایی، سلولهای بنیادین چربی را تحریک می‌کند تا سلولهایی شبیه سلولهای چربی قهوه‌ای تولید کنند. درحقیقت با این روش سلولهای بنیادین چربی سلولهای سفید نامناسب برای بدن را تولید نمی‌کنند.

هم اکنون قرصهای خاصی در بازار وجود دارد که با مصرف آن‌ها چربی‌های بدن تاحدودی سوزانده می‌شود اما مشکل این قرص‌ها آن است که اثرگذاریشان موقتی است؛ روش ابداعی محققان دانشگاه هاروارد، به گفته محققان مذکور در عین حال که هیچ اثر سوئی برای بدن ندارد، تا مدتهای طولانی اثربخش خواهد بود. جزئیات بیشتر این دستاورد در نشریه تخصصی زیست‌شناسی سلولی طبیعی منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ادینه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
۰
۰
باید دست به كار بشوند چاقهای امریكا
سكینه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
۰
۰
با سلام لطفا اسم این قرص جدید چربی سوز،كه سبب تبدیل چربی به چربی قهوه ای میشه رو به من بدین،تشكر
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
۰
۰
محققان آرزوی كوتاه قد ها هم برآورده كنیددارم بخاطر كوتاهی قد نابود میشم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها