گزارشها از ورود حدود ۲۰ میلیون زائر حسینی به شهر کربلا حکایت دارد که این امر نمایانگر قدرت نمایی تشییع علیه تروریستهای تکفیری است . ارتش ، پلیس و سایر نیروهای امنیتی برای تامین امنیت کامل زائران در آماده باش فوق العاده هستند . گزارش ها حاکی است که صدها هزار نفر از سه محور نجف، حله و بغداد همچنان در حال ورود به کربلا هستند .
کد خبر: ۷۴۸۶۱۸
حضور۲۰ میلیونی زائران حسینی در کربلا،قدرت نمایی علیه تکفیری ها

به گزارش واحد مرکزی خبر ، زائران از 60 کشور مختلف دنیا خود را به کربلا رسانده اند تا اعلام کنند با خون حسین ، دین محمد ردای سرخ بر تن کرد ، و تا همیشه تاریخ ماندگار شد .

گزارش ها از حرمین حسینی و عباسی و نیز محوطه بین الحرمین حاکی است که مراسم عزاداری و مداحی و نوحه خوانی با حضور مداحان اهل بیت ع در حال برگزاری است.

وزیر دفاع عراق که از نقاط مختلف کربلا و وضع زائران حسینی بازدید می کرد، گفت که شمار زائران حدود20 میلیون نفر است.

«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق، به میان زائران اربعین حسینی -علیه‌السلام- رفت و از نزدیک با برخی زائران سخن گفت.

عبیدی در جمع خبرنگاران گفت: شمار زائران خارجی ، به چهار میلیون و پانصد هزار نفر از 60 ملیت رسیده است که بیشترشان ایرانی هستند.

مراسم اربعین حسینی که بزرگ‌ترین اجتماع دینی-مذهبی در دنیا به شمار می‌رود، امسال با مسئله حمله گروهک تروریستی - تکفیری داعش به شمال عراق همزمان شده است. به همین دلیل مقامات امنیتی عراق، تدابیر شدیدتری در مقایسه با سالهای گذشته در دستور کار قرار داده‌اند، هر چند که مسئولان عراقی در این خصوص اطمینان خاطر به زائران داده‌اند.

در همین حال، سیدعمار حکیم دبیر کل مجلس اعلای اسلامی عراق، هنگام عزاداری در جمع زائران حسینی در کربلا اعلام کرد : «حضور میلیونی زیارت کنندگان اربعین، پیام سیاسی روشنی به داعش دارد؛ دوست داران اهل بیت (علیهم السلام) همیشه آماده هستند و حضور دارند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها