مقامات ایالات «جورجیا» و «میسوری» آمریکا دو عقب‌مانده ذهنی را با استفاده از تزریق مواد سمی اعدام کردند.
کد خبر: ۷۴۸۴۳۳
۲ عقب‌مانده ذهنی دیگر در آمریکا اعدام شدند

دو ناتوان ذهنی که در صف انتظار برای اعدام قرار داشتند، در ایالات «جورجیا» و «میسوری» با تزریق مواد سمی اعدام شدند.

شبکه راشاتودی گزارش کرد که در ایالت جورجیا، «رابرت وین هاسلی» حدود ساعت 22:51 به وقت شرقی سه شنبه شب با تزریق مواد سمی اعدام شد زیرا دیوان عالی آمریکا درخواست وی برای تعویق اجرای حکم اعدام را نپذیرفت و دادگاه عالی این ایالت نیز با درخواست وی مخالفت کرده بود.

او در حالی اعدام شد که وکلای وی استدلال کرده بودند که هاسلی ناتوان ذهنی است و از سال 1995 تاکنون به اتهام کشتن معاون کلانتر در صف اعدام قرار گرفته بود.

وکیل مدافع کنونی هاسلی به ان بی سی نیوز گفت هاسلی یک سیاهپوست آمریکایی است که دچار عقب‌ماندگی ذهنی است که حتی وکیل مدافع قبلی او که برای دفاع از او در دادگاه حاضر شده بود، یک الکلی بوده است که به جای آنکه از موکلش دفاع کند نگران بود خود تحت پیگرد قانونی قرار نگیرد.

در میسوری نیز «پائول گودوین» اوایل روز چهارشنبه به وقت محلی (دیروز) علیرغم آنکه عقب‌مانده ذهنی بود، اعدام شد و دهمین نفری بود که در سال 2014 در این ایالت اعدام می‌شود.

گودوین در حالی اعدام شد که ضریب هوشی او به گفته وکیل مدافعانش 73 یا حتی پایین‌تر بوده است و جزء عقب ماندگان ذهنی به حساب می اید.

سازمان عفو بین‌الملل در ماه اکتبر گزارشی را منتشر کرد که آمریکا به همراه تعدادی از کشورهای دیگر را به دلیل ادامه اعدام عقب‌ماندگان ذهنی که نقض استانداردهای بین‌المللی است، مورد انتقاد قرار داد.

فلوریدا، میسوری و تگزاس در سال جاری میلادی در مجموع 28 نفر را اعدام کرده‌اند و این در حالی است که مجموع اعدامی‌ها در سراسر آمریکا در سال جاری میلادی 34 نفر است.

اجرای حکم اعدام در 32 ایالت از مجموع ایالات آمریکا مجاز است و تگزاس بالاترین تعداد اعدامی را در مقایسه با دیگر ایالات آمریکایی دارد.

اخیراً موارد نقض حقوق بشری در آمریکا برجسته شده است و همین کشور که کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند خود مرتکب نقض حقوق بشر شده است.

روز سه‌شنبه هفته جاری، کمیته اطلاعات سنا آمریکا گزارشی را منتشر کرد که در آن شیوه‌های بازجویی‌های خشن «سیا» از مظنونین تروریستی بعد از حمله 11 سپتامبر تشریح شده است و نشان می‌دهد که مأموران سیا از شیوه‌هایی چون غرق مصنوعی، تحقیر جنسی مظنونین، محرومیت از خواب، سرمازدگی و.. برای بازجویی از مظنونین استفاده می‌کنند.

انتشار این گزارش به گفته بسیاری از تحلیلگران ضربه دیگری بر جایگاه آمریکا در سطح جهان وارد آورده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
۰
۰
این آمریكا چقدر اعدام می كند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها