سازمان ملل:

ابولا مهار شد

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در کشور های مبتلا به بیماری ابولا با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز در مهار این بیماری در غرب آفریقا، گفت: به دلیل پیچیدگی های روش مبارزه با ابولا، این نهاد همچنان به کمک سازمان های بین المللی در این زمینه نیاز دارد.
کد خبر: ۷۴۸۰۶۰
ابولا مهار شد

دیوید نابارو، نماینده ویژه بان کی مون در در کشور های غرب آفریقا در پی دیدار اخیر خود از کشور های ابولا زده آفریقایی در یک کنفرانس مطبوعاتی به پیشرفت های چشمگیر تلاش های بین المللی برای مهار و ریشه کن کردن این بیماری اشاره کرد.

وی تاسیس مرکز درمانی «نزر کوره» در کشور گینه بیسائو، کمک های مالی اتحادیه اروپا و برنامه جهانی غذای سازمان ملل را نمونه بارز مشارکت جهانی در مقابله با این بیماری دانست.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: شمار زیادی از پزشکان صلیب سرخ بین المللی و کارکنان و پرستاران کشور های مختلف جهان در این مرکز برای کمک به مردم این منطقه همکاری می کنند.

نابارو افزود: زمانی می توان این بیماری را مهار شده دانست که آخرین فرد مبتلا به ابولا در مان قطعی پیدا کند و پس از 42 روز نشانه ای از سرایت این بیماری به اشخاص دیگر مشاهده نشود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها