نمایندگان به دولت اجازه دادند تا اعتبارات امدادرسانی بازسازی حوادث غیر مترقبه را افزایش دهد.
کد خبر: ۷۴۷۹۹۱
اعتبارات امدادرسانی و بازسازی حوادث غیرمترقبه افزایش یافت

نمایندگان در ادامه بررسی تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده ۳۷ این طرح را پس از بررسی به تصویب رساندند.

براساس بند ع ماده 37 به دولت اجازه داده می‌شود به ‌منظور پیش‌آگاهی، پیشگیری، امدادرسانی، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله، سرمازدگی، تگرگ، طوفان، آتش‌سوزی، گرد وغبار، پیشروی آب دریا، آفتهای فراگیر محصولات کشاورزی و بیماری‏های همه‌گیر انسانی و دامی و حیات وحش و مدیریت خشکسالی، تنخواه‌گردان موضوع ماده(10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 را به سه درصد (3%) و اعتبارات موضوع ماده(12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب 1387 را به دو درصد (2%) افزایش دهد. اعتبارات مذکور با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور (ظرف ده روز) و تصویب هیأت‌‌‌‌ وزیران قابل هزینه است.

از ابتدای سال 1395 بخشی از اعتبارات مذکور به ‌ترتیب و میزانی که در قوانین بودجه سنواتی تعیین می‌شود به ‌صورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص می‌یابد تا در جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح هزینه گردد.

نمایندگان با ۱۳۸ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر با این ماده واحده موافقت کردند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها