جام جم ورزشی: جام باشگاه های جهان دهم تا بیستم دسامبر در مراکش برگزار می شود.
کد خبر: ۷۴۷۴۹۹
همه رکوردهای جام باشگاه های جهان

به گزارش جام جم ورزشی ، رقابت های جام باشگاه های جهان با حضور قهرمانان قاره های مختلف برگزار می شود. سایت فدراسیون جهانی فوتبال به انتشار آمار ارقامی از نمایندگان این شش کنفدراسیونی پرداخته که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.
اولین بازی این دوره از رقابت‌ها در سال 2014 میان دو تیم مغرب تیون و الکانداسیتی برگزار شده و در واقع افتتاحیه رقابت های امسال محسوب می‌شود.

7300
تعداد تماشاگران بازی فینال بین منچستریونایتد و اسکودی گاما در ریودژنیرو است که در سال 2000 انجام شد و این تعداد،‌ رکورد تماشاگران بوده است.

1.93
ایوان ویسلیچ بلندقامت‌ترین بازیکن این دیدارها و کاپیتان اوکلاندسیتی در جام جهانی و باشگاه‌های 2014 مراکش است. در سمت دیگر آسوین فوفانا با قد 165 سانتی‌متر کوتاه‌ترین قد را به خود اختصاص داده است.

39
پیرترین بازیکن این رقابت‌هاست که دروازه‌بان تیم سیدنی "آنته کویچ" آن را یدک می‌کشد. اسوین فوفانا فاصله و رقابت تنگاتنگی با این دروازه‌بان 39 ساله دارد و با اختلاف چند روز از او کوچک‌تر است.

11
رکورد تورنمت‌هایی است که تاکنون در چارچوب رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان انجام شده و در تیم دائل گاما،‌ دو بازیکن با نام‌های هسام آشور و محمد ابوتریکا در این 11 دوره حضور داشته‌اند.

8
بیشترین تعداد گلی است که در یک مسابقه از این تورنمنت رد و بدل شده است که در سال 2008 در ژاپن مابین دو تیم منچستریونایتد و گامبا انجام شد، که در نهایت شیاطین سرخ در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 5 بر 3 از سد گامبا گذشتند. رکورد حضور اوکلاندسیتی در این جام است.

5
تعداد باشگاه‌هایی است که برای نخستین بار در جام جهانی باشگاه‌ها در سال 2014 حاضر می‌شوند. مغرب تیتون، اس ستیف، وستر سیدنی و اندرز، کروز آزدل و سن لورنزو این باشگاه‌ها هستند. تاکنون 49 بازی در ادوار مختلف این تورنمنت شرکت کرده‌اند.

3.5
میانگین و متوسط گل‌هایی است که در دوره قبل میان تیم‌ها رد و بدل شد و در نهایت به ثمر رساندن 28 گل،‌ رکورد بیشترین گل زده به تورنمنت سال 2013 اختصاص یافت.

3
تعداد بازیکنانی است که این جام را با دو باشگاه مختلف فتح کرده‌اند.

دیدا با تیم کورنیتیانس در سال 2000 و آث میلان در سال 2007، دانیلو با سائوپالو در سال 2005 و کورنینتیانس در سال 2012، تیاگو بارسلونا در سال 2011 و بایرن مونیخ در سال 2013، کریس رونالدو که در سال 2008 با باشگاه منچستریونایتد این جام را بالای سر برده و هم‌اکنون در رئال مادرید است و همچنین تونی کروس که سال گذشته با باشگاه بایرن مونیخ این جام را فتح کرد امسال هم که به همراه رونالدو در رئال حضور دارد، احتمال زیادی دارد به لیست اضافه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها