رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور:

بازار آرام است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان این‌که در گذشته نوسانات بسیار بدی در سطح بازار وجود داشت، گفت: در وضع کنونی، فضای بازار آرام است.
کد خبر: ۷۴۷۴۴۸

به گزارش ایرنا، سیدعلی مژدهی دیروز در حاشیه همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران و در مورد وضع بازار افزود: هفته‌ای دو بار به نانوایی می‌روم و نان تهیه می‌کنم تا از این طریق بتوانم نظارت بیشتری بر نانوایی‌ها داشته باشم. وی تصریح کرد: نمی‌گویم قیمت‌ها پایین آمده اما مانند گذشته نیست که روزانه و هر هفته افزایش قیمت داشته باشیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با این‌که گرانی با سیال گرانفروشی دو مقوله جداگانه است، ادامه داد: اگر کالا گران است، نمی‌شود کاری کرد، اما اگر کالای گرانی گرانفروشی شود، باید روی آن نظارت کنیم.

وی از مردم خواست تا برای خرید کالا اول مشاهده کنند که برچسب قیمت داشته باشد، فاکتور خرید از فروشنده بگیرند و حتی قیمت عمده فروشی را نیز بخواهند تا اگر اختلافی صورت گرفته آن را گزارش کنند. مژدهی، وظایف سازمان تعزیرات حکومتی کشور در کنترل ارز و سکه را در دو بخش ارزیابی و اظهار کرد: این سازمان یکی در بحث تعهدات ارزی و دیگری قاچاق ارز، قیمت ارز و سکه را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: اگر کسی از بانک ارزی بگیرد تا کالایی را وارد کند، اما در مسیر مناسب هزینه نکند، طرف را مکلف و محکوم می‌کنیم که آن ارز را بازگرداند. مژدهی در مورد قاچاق ارز نیز گفت: پرونده‌های متفاوتی درخصوص قاچاق ارز مانند پرونده بندرعباس که حکم آن نیز صادر شده داشتیم که به آنها رسیدگی کردیم.

وی افزود: غیر از تعهدات ارزی و قاچاق ارز اگر در سطح بازار نوساناتی وجود داشته باشد، رسیدگی می‌کنیم. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در مورد نوسانات قیمت میوه گفت: همکاران ما و دیگر سازمان‌های متولی بویژه استانداران، ستادی یا کارگروهی را در رابطه با بحث میوه و تره‌بار تشکیل داده‌اند که چند ماه است این فعالیت شروع شده و همکاران 24 ساعته با حضور در میادین تره‌بار به این موضوع رسیدگی می‌کنند. به گفته وی، حضور مداوم، اطلاع‌رسانی و اخذ گزارش مردمی در برقراری نظم خوب در بازار شهرستانی کمک کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها