تورینی‌ها برای باقی‌ماندن در لیگ قهرمانان اروپا در دیدار با آتلتیکو مادرید نباید بازنده شود

شب سخت یوونتوس

شبکه سوم سیما ساعت 23 و 15 دقیقه مسابقه‌ای را روی آنتن می‌برد که برای بانوی پیر فوتبال ایتالیا بسیار حساس است. یوونتوس در بازی با آتلتیکو که در تورین برگزار می‌شود، فقط به یک تساوی نیاز دارد. چنانچه این تیم ببازد و المپیاکوس مقابل مالمو پیروز شود، نماینده ایتالیا ملقب به «بانوی پیر»، فرصت صعود را از دست خواهد داد.
کد خبر: ۷۴۷۴۱۳

صعود تیم اسپانیایی قطعی است، اما اگر این تیم می‌خواهد به عنوان تیم اول از گروه صعود کند، باید قدری محتاط‌تر وارد زمین شود؛ زیرا با توجه به پیروزی یک بر صفر شاگردان دیه‌گو سیمئونه در بازی رفت، یوونتوس با یک پیروزی 2 بر صفر می‌تواند به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شود. در غیر این صورت آتلتیکومادرید به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد می‌شود. این دو تیم در لیگ قهرمانان فقط یک بار برابر هم به میدان رفتند که آتلتیکو موفق شد با گل آردا توران، هافبک ترک خود پیروز از زمین خارج شد. ماسیمو الگری، سرمربی یوونتوس به این بازی بسیار خوشبین است و درباره شانس صعود تیمش گفت: باید سعی کنیم با اختلاف دو گل پیروز شویم، چون هدفمان صعود است و شاید حتی بتوانیم صدرنشین هم شویم.

جی جی بوفون، دروازه‌بان سرشناس تیم تورینی هم راه پیروز شدن در این دیدار را شهامت بیشتر می‌داند: این بازی مثل دیدار فینال است. ابتدا باید سعی کنیم برنده شویم ولی بخش مهم، صعود به مرحله بعد است. ما خودمان را یک تیم درنظر می‌گیریم. ولی باید قدرت و شهامت به مخاطره انداختن را داشته باشیم. قهرمانی در لیگ قهرمانان چیزی است که به مدت 14 سال دنبال آن هستم.

میراندا مدافع برزیلی اتلتیکو به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده است و آن طرف نیز آنده‌آ بارزاگلی و مارتین کاسرس به سبب آسیب دیدگی نمی‌توانند در این دیدار به میدان بروند. بهترین گلزن تیم اسپانیایی در این فصل ماریو مانژوکیچ با پنج گل زده و بهترین گلزن یوونتوس هم کارلوس با سه گل ته‌وز بود.

در یکی از دیدار‌های حساس امشب که ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه ورزش پخش می‌شود، لیورپول در خانه پذیرای بازل است. این دیدار تکلیف تیم دوم صعودکننده به مرحله بعد لیگ قهرمانان را مشخص خواهد کرد و تیم بازنده باید به لیگ اروپا برود. دو تیم تاکنون سه بار برابر هم به میدان رفتند که بازل یک بار به پیروزی رسیده و دو دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. تیم سوئیسی در بازی رفت با گل اشترلر موفق شد برابر لیورپول به پیروزی برسد. این دیدار اهمیت بسیار زیادی برای لیورپول دارد. برندان راجرز فصل بدی را در لیگ برتر پشت سر گذاشته و تیمش در رده نهم جدول قرار گرفته است. هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی در این دیدار ممکن است باعث اخراج سرمربی اهل ایرلند شمالی لیورپول شود. دانیل استوریج مدت‌ها به دلیل مصدومیت دور از میدان است و ماریو بالوتلی نیز به دلیل مصدومیت به احتمال زیاد در این دیدار غایب خواهد بود. در طرف مقابل ایوان ایوانف تنها محروم بازل است که در این دیدار غایب خواهد بود.

در دیگر بازی این گروه رئال مادرید که صعودش را به عنوان تیم نخست گروه به مرحله بعد قطعی کرده است، در دیداری تشریفاتی برابر لودوگراتس به میدان خواهد رفت. البته آنچلوتی قصد دارد از کریستیانو رونالدو در این دیدار در ترکیب اصلی خود استفاده کند تا این بازیکن بتواند به رکورد گلزنی لیونل مسی نزدیک شود. دو تیم تاکنون یک بار در تاریخ برابر هم به میدان رفتند که آن هم به دیدار رفت این مرحله باز می‌گردد که رئال با گل‌های رونالدو و بنزما موفق شد با نتیجه 2 بر یک به برتری برسد. سرخیو راموس مدافع رئال در این بازی غایب است و لوکا مودریچ و ایارا مندی نیز به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب خواهند بود. لودوگراتس تیم حذف شده این گروه است و هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد. دنی آبالو بهترین گلزن لودوگراتس بوده است که تنها 2 گل به ثمر رسانده در حالی که کریم بنزما با 5 گل زده برترین گلزن رئال در این فصل لیگ قهرمانان اروپاست. شاگردان آنچلوتی 18 بازی پیاپی است که زمین مسابقه را با پیروزی ترک می کنند. آنها در این دیدار می‌توانند به رکورد 19 پیروزی پیاپی برسند.

در گروه C هم تکلیف صعود یک تیم به دور بعد مشخص شده است. لورکوزن با کسب فقط 9 امتیاز راهی دور یک هشتم نهایی شده و فقط در پی به‌دست آوردن سرگروهی این گروه خواهد بود. شاگردان اشمیت که چند روز پیش در آلیانز آرنا یک بر صفر به بایرن باختند، حالا به دالوژ پرتغال خواهند رفت تا با تیم بدون شانس بنفیکا رقابت کنند. اما دیگر بازی این گروه حکم مرگ و زندگی را دارد. موناکو و زنیت در استادیوم لویی دوم به مصاف هم می‌روند. دیداری کاملا روسی. ریبولوف، مالک باشگاه موناکو یک روس است و باید مقابل هموطنانش بایستد و همین می‌تواند جذابیت‌های این بازی را دو چندان کند. سفید قرمزها، با یک تساوی هم صعود خواهند کرد، اما برای سرگروهی به سه امتیاز کامل این دیدار احتیاج دارند. زنیت هم فقط با پیروزی می‌تواند به دور بعد صعود کند. تشریفاتی‌ترین بازی‌های امشب را تیم‌های گروه D انجام می‌دهند. جایی که تیم‌های دورتموند و آرسنال با 12 و 10 امتیاز کار صعود خود را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند و در روز آخر برای سرگروهی بازی خواهند کرد. آلمانی‌ها در خانه با اندرلخت بازی می‌کنند و آرسنال به ترکیه می‌رود و با گالای زخم‌خورده بازی خواهد کرد. گالایی که بتازگی با پراندلی قطع همکاری کرده و اوضاع مناسبی ندارد. در این گروه اندرلخت، مجوز حضور در لیگ اروپا را دریافت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها