آلبوم موسیقی «قطره‌های باران» با آهنگسازی کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری و با صدای علیرضا قربانی روز اول دی منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۷۳۳۹

به گزارش جام‌جم، سهراب پورناظری گفت: این آلبوم که در فضای موسیقی سنتی ایرانی است، براساس کنسرت مشترک گروه شمس و علیرضا قربانی درسال 89 تنظیم شده است. در آهنگسازی این قطعات از ترکیب‌بندی متنوعی برای سازها استفاده شده است. در این ترکیب‌بندی از سازهای کلاسیک غربی و انواع پرکاشن‌ها در کنار سازهای ایرانی استفاده و سعی کردیم هر تصنیف در فضایی عاشقانه، فرم مستقل و مخصوص به خود را داشته باشد.

او در ادامه بیان کرد: این آلبوم قرار بود شانزدهم آذر ارائه شود که به دلیل پاره‌ای تغییرات در میکس قطعات، تاریخ انتشار آن به اول دی ماه موکول شد.

کنسرت مشترک گروه شمس و علیرضا قربانی در سال 89 با چهار اجرا در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی و هفت اجرا در تالار وحدت به روی صحنه رفت. در ترکیب قطعات آلبوم «قطره‌های باران» علاوه بر قطعات اجرا شده در کنسرت، قطعه تیتراژ پایانی سریال وضعیت سفید هم که از ساخته‌های کیخسرو پورناظری با تنظیم سهراب پورناظری است، افزوده شده است.

اشعار قطعات این آلبوم از شعرایی مانند مولوی، پرتو کرمانشاهی و محمدعلی بهمنی است و در آن نوازندگانی چون تهمورس پورناظری، سهراب پورناظری، مهیار طریحی، حسین رضایی‌نیا و همایون نصیری هنرنمایی کرده‌اند.

آلبوم «قطره‌های باران» بعد از آلبوم «بر سماع تنبور»، دومین اثر مشترک گروه موسیقی شمس و علیرضا قربانی است که از سوی شرکت ایران گام منتشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها