قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه‌‌های شهرک شریعتی و میدان ولیعصر:

دولت سهم ناچیزی از هزینه‌های مترو را می‌پردازد

شهردار تهران تأکید کرد که پیاده‌روی اربعین بزرگترین مانور مذهبی و سیاسی شیعیان در شرایط کنونی جهان است.
کد خبر: ۷۴۷۱۸۰
پیاده‌روی اربعین،بزرگ‌ترین مانور مذهبی و سیاسی شیعیان است

محمدباقرقالیباف در حاشیه سفر به اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم در اصفهان در پاسخ به سئوالی درباره شایعات پیرامون حضور وی به عنوان شهردار کربلا در روز اربعین، اظهار داشت: این که قرار شده ما شهردار کربلا باشیم صحیح نبوده چرا که آنجا کشور دیگری بوده و اینها کارهای ژورنالیستی است.

پیاده‌روی اربعین، بزرگ‌ترین مانور مذهبی و سیاسی شیعیان است

وی در تشریح این موضوع بیان کرد: حضور مردم در اربعین و استقبالی که مردم ما برای حضور در پیاده‌روی اربعین داشته و آمارها نشان از حضور نزدیک به یک میلیون نفری ایرانیان برای این پیاده‌روی دارد و در حقیقت بزرگترین مانور مذهبی و سیاسی ما در این شرایط در جامعه اسلامی و شیعیان است، به صورت طبیعی همه ما را به دنبال کمک به این موضوع می‌کشاند.

شهردار تهران افزود: ما نیز به عنوان شهردار تهران به کارمندان این مجموعه و مردمی که از اینجا به عراق عازم هستند، اعلام کردیم که با رویکرد و نگاه شهرداری، هرکاری که از دستمان برآید، انجام داده و در نشست با استاندار کربلا نیز و هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا همراهی و کمک فکری و انتقال تجربیات و کمک به بحث‌های خدماتی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کسانی که اکنون به کربلا می‌روند در مرز دیدند که شهرداری تهران در مرز مهران، شلمچه و چذابه در رفت و برگشت مستقر بوده، تصریح کرد: از نقطه مرزی به آن طرف مسئولیت به عهده عراقی‌ها بوده و ما نیز به عنوان شهروند حتما به کربلا رفته و کمک می‌کنیم که کار را در بحث خدمات‌رسانی انجام شود.

دولت به واگذاری مدیریت شهری و محلی نگاه مثبت دارد

وی پیرامون چالش‌های پیش‌رو در واگذاری مدیریت شهری و محلی اظهار داشت: مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم، رویکرد دولت در این موضع بوده که البته احساس می‌شود که چنین رویکردی در دولت وجود دارد؛ صحبت‌هایی که با وزرا در این زمینه صورت گرفته و صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور پیرامون واگذاری‌ها در حوزه آموزش و پرورش، حاکی از وجود چنین رویکردی در دولت بوده که باید به آن سرعت داده شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید تفکیک کار ملی و محلی انجام شود، خاطرنشان کرد: لازمه آن اجرای اقتصاد مقاومتی، از بین بردن رانت‌ها در کشور، تصحیح مدیریت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها بوده و باید تمام امورات تولی‌گری و حاکمیتی در اختیار دولت بوده و تمام امورات تصدی‌گری و خدماتی را به مدیریت شهری و محلی و مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه واگذاری امورات محلی به مدیریت شهری بار سنگین هزینه و صدمه‌هایی که به دلیل عدم موفقیت محلی به دولت زده شده را جبران می‌کند، تصریح کرد: امیدوارهستم با این رویکرد و با نگاه اقتصاد بدون نفت، بودجه 94 و برنامه ششم بسته شود.

اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است نه انتخاب

قالیباف بیان کرد: کار از خوشبینی و بدبینی به انجام اقتصاد مقاومتی و بدون اتکا بر نفت گذشته و صرف موفقیت کشور در این بوده که این کار انجام شده و این یک ضرورت است نه یک انتخاب.

به دنبال تغییر رویکرد در طرح زوج و فرد هستیم

وی پیرامون میزان موفقیت طرح زوج و فرد در تهران گفت: این طرح در زمان خودش موفق بوده اما اکنون ما در شورای ترافیکی تهران به دنبال تبدیل این رویکرد به رویکرد زیست‌محیطی بوده و روزی که طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران انجام شد، با نگاه کاهش ترافیک بوده اما امروز باید این رویکرد به کاهش آلودگی هوا در شهر انجام شود که اگر قرار باشد با این رویکرد حرکت کنیم، باید تغییرات جدی در آن صورت پذیرد.

شهردار تهران افزود: با توجه به اینکه بحث جدی در حوزه حمل و نقل و ترافیک با مردم شهرمان داریم این کار را شروع کرده و امیدوار هستم با آغاز ماه ربیع‌الاول و بعد از اربعین این کار را به صورت جدی آغاز کنیم. این کار نوع جدیدی بوده و به طور طبیعی پس از مدتی، بقیه شهرها نیز از این کار استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها