دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: همانطور که اشاره شد بازپرس قرار خود را درباره پرونده بزرگ نفتی صادر کرده که بسیار مفصل و طولانی است و خواندن قراری که بیش از یک هزار صفحه دارد زمان می‌برد اجازه دهید زمانی که کیفرخواست صادر شد اطلاع دهیم.
کد خبر: ۷۴۷۱۶۳
ریشه های پرونده فساد 12 هزار میلیارد تومانی به دو استان رسید !

جعفری دولت‌آبادی صحبت‌های خود در پاسخ به سؤالی درباره تخلف 12 هزار میلیارد تومانی گفت: این پرونده دو بخش دارد یکی در تهران و بخش دیگر در کرمان است.

اخیراً بانکی که ذینفع این پرونده است درخواست کرده این پرونده‌ها در تهران تجمیع شود. تجمیع پرونده مقررات قانونی دارد و قدری زمان‌بر است و باید در دستور بررسی قرار گیرد و مسئولان عالی قضایی کشور باید با این درخواست موافقت کنند.

وی افزود: درباره این پرونده در کرمان یک متهم بازداشت شده و در تهران پرونده تحت رسیدگی دادسرای اقتصادی قرار دارد و اگر این تجمیع مورد موافقت قرار گیرد احتمال دارد در آینده به صورت توأمان به آن رسیدگی شود.

پرونده‌های زیادی هم در محاکم حقوقی تهران علیه بانکی که یکی از طرفین این پرونده است مطرح شده که طبیعتاً با توجه به حجم گسترده پرونده امیدواریم زودتر به نتیجه برسیم.

جعفری دولت‌آبادی درباره خصوصی یا دولتی بودن این بانک گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم بخش عمده‌ای از این بانک خصوصی است و ممکن است سهام دولتی هم داشته باشد اسم بانک را به زبان نیاوریم بهتر است زیرا ممکن است سپرده‌گذاران آن احساس ناامنی کند اما در این پرونده 5 بانک مطرح است و یکی از بانک‌ها موضوع را کشف کرده و خیلی کمک کرده است تا این ماجرا به سرانجام برسد.

دادستان تهران درباره اینکه پیشتر اعلام کرده بود قرار است برای سه متهم پرونده نفتی کیفرخواست صادر شود گفت: همانطور که اشاره شد بازپرس قرار خود را صادر کرده که بسیار مفصل و طولانی است و خواندن قراری که بیش از یک هزار صفحه دارد زمان می‌برد اجازه دهید زمانی که کیفرخواست صادر شد اطلاع دهیم.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: اجازه دهید در پرونده آقای سیاسی تحقیقات را انجام دهیم.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای حکم متهم اصلی پرونده سه هزار میلیاردی و بازپس گرفتن مطالبات بانک‌ها گفت: در این پرونده بیش از 65 کیفرخواست صادر شد که به صورت مجزا بود و بیش از 20 نفر غیر از چند نفری که به اعدام محکوم شدند اکنون در زندان به سر می‌برند و اموال زیادی از این افراد مسترد شده است. اخیراً هم توافقاتی با بانک‌ها صورت گرفته اما چون نهایی نشده اجازه دهید اعلام نکنیم. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها