جام جم ورزشی: دور پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاری 8 دیدار ‌آغاز می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا مشخص شود.
کد خبر: ۷۴۷۱۱۳
تورین قلب فوتبال اروپا/جدال مرگ و زندگی برای لیورپول

به گزارش جام جم ورزشی ، حساس ترین دیدارها در دو شهر تورین و لیورپول برگزار می شود. در تورین یوونتوس برای صدرنشینی باید آتلتیکومادرید را شکست بدهد و لیورپول برای صعود از گروه خود باید در بندرلیورپول بازل را شکست بدهد. هر نتیجه دیگری به غیر از پیروزی منجر به حذف لیورپول از دور رقابت های لیگ قهرمانان اروپا می شود.

گروه A

یکی از حساس‌ترین دیدارهای سه‌شنبه شب تقابل یوونتوس و آتلتیکومادرید در تورین است. صعود هر دو تیم به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی شده است ولی هنوز مشخص نشده کدام تیم به عنوان تیم نخست به مرحله بعد لیگ قهرمانان راه خواهد یافت. با توجه به پیروزی یک بر صفر تیم اسپانیایی در بازی رفت، یوونتوس با یک پیروزی 2 بر صفر می تواند به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شود. در غیر این صورت آتلتیکومادرید به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد می شود. به هر حال این دیدار جنگ برای صدرنشینی است و هر دو تیم نیز مصرانه به دنبال آن هستند. سه شنبه یکی از دیدنی ترین دیدارها را شاهد خواهیم بود.

در دیگر دیدار این گروه المپیاکوس در خانه پذیرای مالموی سوئد است. تیم یونانی امیدوار است با پیروزی در این دیدار و شکست یوونتوسدر خانه برابر آتلتیکومادرید راهی مرحله بعد شود. اتفاقی که به نظر کمی بعید به نظر می‌رسد. مالمو در دیدار رفت موفق شد با 2 گل برابر المپیاکوس به برتری برسد و همین شکست باعث شد تا صعود این تیم یونانی به مرحله بعد با اما و اگر همراه شود.

گروه B

رئال مادرید که صعودش را به عنوان تیم نخست گروه به مرحله بعد قطعی کرده است، در دیداری تشریفاتی برابر لودوگراتس به میدان خواهد رفت. البته آنچلوتی قصد دارد از کریستیانو رونالدو در این دیدار در ترکیب اصلی خود استفاده کند تا این بازیکن بتواند به رکورد گلزنی لیونل مسی نزدیک شود. لودوگراتس تیم حذف شده این گروه است و هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد.

اما در یکی از دیدار‌های حساس سه‌شنبه شب لیورپول در خانه پذیرای بازل است. این دیدار تکلیف تیم دوم صعود کننده به مرحله بعد لیگ قهرمانان را مشخص خواهد کرد و تیم بازنده باید به لیگ اروپا برود. دو تیم تاکنون 3 بار برابر هم به میدان رفتند که بازل یک بار به پیروزی رسیده است و دو دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. اگر لیورپول نتواند این بازی را ببرد قطعا به دور بعد نمی رسد تا بدین ترتیب فصل بد راجرز و لیورپولی ها ادامه داشته باشد.

گروه C

در این گروه تنها حذف بنفیکا و صعود بایر لورکوزن قطعی شده است و بازی‌های روز پایانی تکلیف تیم دیگر صعود کننده این گروه را مشخص خواهد کرد. بایر لورکوزن که در حال حاضر در صدر جدول گروه قرار دارد، صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است و با پیروزی در این دیدار می تواند به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شوند. دیدار رفت دو تیم با برتری 3 بر یک بایر لورکوزن به پایان رسیده است.

در دیگر دیدار این گروه که اهمیت زیادی دارد موناکو در خانه برابر زنیت به میدان خواهد رفت. تیم فرانسوی با یک تساوی نیز صعودش به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی می‌شود. البته ریکاردو کاروالیو مدافع پرتغالی موناکو در این دیدار غایب است و نمی تواند تیمش را همراهی کند و از طرف دیگر الکساندر کرژاکوف به دلیل مصدومیت غایب بزرگ زنیت است. دیدار رفت دو تیم در روسیه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گروه D

تکلیف دو تیم صعود کننده این گروه به مرحله بعد مشخص شده است ولی دورتموند و آرسنال تلاش می کنند تا با کسب نتیجه در بازی پایانی خود به عنوان تیم سرگروه راهی مرحله بعد شود. دورتموند که در رده سیزدهم جدول بوندسلیگا قرار دارد، فصل خوبی را سپری نمی‌کند. آنها در بازی قبلی خود نیز برابر آرسنال شکست خوردند تا موقعیتشان در صدر جدول به خطر بیفتد.

در دیگر دیدار این گروه گالاتاسرای حذف شده باید برابر آرسنال به میدان برود. گالاتاسرای در بازی رفت با نتیجه 4 بر یک برابر آرسنال شکست خورد. آرسنال این فصل در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و با شکستی که برابر استوک‌سیتی متحمل شد، در رده ششم قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها