سرویس مترجم گوگل یک مترجم آنلاین است که تاکنون به کمک خیلی از افراد آمده است. از این سرویس هم می‌توان برای ترجمه لغات استفاده کرد و هم امکان ترجمه متنی در آن وجود دارد.
کد خبر: ۷۴۷۱۰۵
مترجم گوگل مکالمات شما را ترجمه می‌کند

به گزارش جام جم کلیک: سرویس مترجم گوگل یک مترجم آنلاین است که تاکنون به کمک خیلی از افراد آمده است. از این سرویس هم می‌توان برای ترجمه لغات استفاده کرد و هم امکان ترجمه متنی در آن وجود دارد. همان طور که می‌دانید این سرویس گوگل به‌صورت آنلاین ارایه می‌شود و کاربران می‌بایست برای استفاده از آن به اینترنت متصل باشند. سرویس مترجم گوگل روز به روز بهتر و قدرتمندتر شده است و امروز نیز اپلیکیشن این سرویس قابلیت‌های جدید را به خود دید. برای آشنایی با این قابلیت‌ها همراه ما باشید.


اپلیکیشن Word Lens در سال 2010 برای اولین بار امکان ترجمه متن در تصاویر را به سیستم عامل iOS و در سال 2012 برای اندروید آورد. در سال 2013 نیز این امکان به گوگل گلس افزوده شد. اما اکنون گوگل دست به کار شده و امکان ترجمه متن در تصاویر را به اپلیکیشن مترجم خود اضافه کرده است. شیوه کار بدین صورت است که با دوربین گوشی یک عکس از متن مورد نظر می‌گیرید و سپس اپلیکیشن همان متن را در همان جای خود ترجمه می‌کند. در این شیوه دیگر نیازی به تایپ یک متن برای ترجمه نیست و گوشی قادر خواهد بود تا متن را از روی تصویر بخواند و ترجمه کند.

اما به‌روزرسانی جدید تنها به این قسمت محدود نمی‌شود. گوگل اکنون امکان ترجمه مکالمات را نیز دارد. بدین صورت که کاربر در ابتدا دو زبان مورد مکالمه را انتخاب می‌کند و اپلیکیشن با گوش کردن (ضبط) مکالمات کاربر می‌تواند به‌صورت خودکار تمام آن‌ها را ترجمه کند و نیازی به تغییر زبان توسط کاربر نیست. به معنای واضح‌تر در این روش اگر یک زبان انگلیسی و یک زبان فارسی را برای ترجمه مکالمه وارد اپلیکیشن کنیم، در صورت صحبت کردن انگلیسی گوشی به صورت خودکار آن را به فارسی و در صورت صحبت کردن به زبان فارسی آن را به زبان فارسی ترجمه خواهد کرد.

تاکنون این به‌روزرسانی منتشر نشده است اما وب‌سایت Android Police اعلام کرده که این قابلیت‌ها در نسخه جدید اپلیکیشن مترجم گوگل وجود خواهد داشت و به زودی منتشر می‌شود. البته زمان دقیق انتشار به‌روزرسانی مشخص نیست اما بهتر است برای دریافت نسخه جدید گوش به زنگ باشید.

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها