مرد تبهکار نقشه سرقت سریالی از مشتریان بانک‌های کرج را در زندان طراحی و پس از آزادی با همدستی دوستانش اجرا کرد.
کد خبر: ۷۴۷۰۴۰

به گزارش جام‌جم، اواخر شهریور امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی استان البرز با طرح شکایتی گفت: روز حادثه سه میلیون تومان از حساب بانکی‌ام برداشت کردم تا با آن داروهای همسرم را تهیه کنم. پول را زیر صندلی خودرویم گذاشته و به سمت داروخانه حرکت کردم که پس از دقایقی برای خرید، خودرو را ترک کرده و وقتی بازگشتم متوجه شدم دزدان شیشه خودرو را شکسته و پول را سرقت کرده‌اند.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

تحقیقات از مالباختگان نشان می‌داد آنها روز حادثه به بانک رفته و پس از گرفتن پول، آن را داخل خودرو گذاشته بودند که مورد دستبرد سارقان قرار گرفتند.

کارآگاهان با حضور در بانک‌های مورد نظر، دوربین‌های مداربسته را بررسی کرده و متوجه سه پسر جوان، شدند که با پرسه‌زدن در شعبه‌ها مشتریان را زیر نظر داشتند.

با کشف این سرنخ و به دست آمدن تصاویر آنها، کارآگاهان با احتمال این که متهمان از افراد سابقه‌دار هستند به بررسی بانک مجرمان حرفه‌ای درپلیس آگاهی پرداخته و هویت یکی از سارقان به نام سعید را شناسایی کردند. سعید از سارقان سابقه‌داری بود که بتازگی از زندان آزاد شده و سرقت‌های خود را از سر گرفته بود.

در این مرحله مخفیگاه‌های وی زیر نظر گرفته شد تا این‌که ماموران در روزهای پایانی هفته گذشته متهم را دستگیر کردند. مرد سارق با انتقال به پلیس آگاهی گفت: زمانی که در زندان بودم، نقشه سرقت از مشتریان بانک‌ها را طراحی کردم و پس از آزادی موضوع ر ا با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم. هر روز یک نفر از ما وارد بانک شده و مشتریان را زیر نظر می‌گرفت. بعد از خارج شدن مشتریان آنها را سایه به سایه تعقیب می‌کردیم و در فرصتی مناسب با تخریب در و شیشه خودرو، پول‌های موجود داخل خودرو را به سرقت می‌بردیم. تاکنون با این ترفند از 30 مشتری بانک سرقت کرده‌ایم و کم‌ترین پول دزدی‌مان سه‌میلیون تومان و بیشترین آن ده میلیون تومان بود. رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، دو همدست وی نیز دستگیر شده و در بازجویی‌ها به سرقت پول از مشتریان بانک‌ها اعتراف کردند.

سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی با هشدار به مردم از آنها خواست از حمل پول نقد خودداری کرده و هنگام ترک خودرو پول را همراه خود ببرند. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام سارقان گرفتار شده‌اند، می‌توانند با‌حضور در پلیس آگاهی استان البرز از متهمان شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها