رامین رحمتی از خرم‌آباد: من یک هارد 500 گیگابایتی دارم که سه درایو دارد و تمام آنها پیش از خراب شدن به فرمت NTFS بودند. اولین و سومین درایو هارد من مشکلی نداشت اما دومین درایو هنگام باز شدن پیغام خطا می‌داد. برای رفع مشکل از نرم‌افزار testdisk کمک گرفتم اما با استفاده از این برنامه و رفتن به قسمت create boot sector کل درایوها خراب شدند و درایو دوم و سوم نیز با هم ادغام شدند. درایو اول باز نمی‌شود و درایو دوم و سوم نیز پیغام «نیاز به فرمت شدن» می‌دهد.
کد خبر: ۷۴۶۸۷۰

آقای رحمتی عزیز متاسفانه شما در استفاده از نرم‌افزار Test Disk مرتکب اشتباه شده‌اید و باتوجه به تصاویری که برای‌مان ارسال کردید، نشان می‌دهد فرمت درایوهای هارد‌دیسک شما به RAW تغییر کرده است. این فرمت در ویندوز شناسایی نمی‌شود، پس کاملا طبیعی است که نتوانید به درایوها دسترسی داشته باشید. اما اگر بیش از این روی هارد تغییراتی ایجاد نشده باشد، براحتی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Test Disk اطلاعات را از سیستم فایل RAW بازیابی کنید و جای هیچ نگرانی نیست.

به‌منظور پیشگیری از بروز مشکلات مجدد پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به لینک زیر، بدقت نحوه‌ استفاده از نرم‌افزار Test Disk را مشاهده کرده (آموزش تصویری است) سپس اقدام کنید.

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌J6jFKT

چنانچه فکر می‌کنید از پس این کار بر نمی‌آیید و احتمال از دست دادن اطلاعاتتان وجود دارد، می‌توانید با مراجعه به یکی از مراکز بازیابی اطلاعات هارد، از آنها بخواهید سیستم فایل درایوهای هارد شما را اصلاح کنند.

نرم‌افزار EaseUS Data Recovery Wizard نیز یکی از بهترین نرم‌افزارها برای اصلاح سیستم فایل و بازیابی اطلاعات در این شرایط به‌شمار می‌رود:

http:‌/‌‌/‌www.easeus.com‌/‌data-recovery-software

حاجی‌زاده از کرج: مدتی است پس از روشن شدن رایانه و ورود به دسکتاپ، هر چند دقیقه یک‌بار صدایی از اسپیکر پخش می‌شود با این مضمون (DANGER DANGER) گویا یک فایل صوتی پخش می‌شود. این صدا تا زمان خاموشی ادامه دارد و تکرار می‌شود. در ضمن از ویندوز 7 نسخه‌ 32 بیتی استفاده می‌کنم و آنتی‌ویروس به‌روز شده است. ویندوز را هم چند بار عوض کردم و ویروس هم ظاهرا ندارم.

پرسش بسیار جالبی مطرح کردید و جالب‌تر پاسخ آن است. خطر، خطر، هشداری است که شما را نسبت به یک خطر آگاه می‌کند. این پیغام نه ویروس است نه مشکل نرم‌افزاری. نرم‌افزار نصب شده روی سیستم‌عامل شما که به بررسی عملکرد فن‌های خنک‌کننده می‌پردازد، به شما این هشدار را می‌دهد. به احتمال زیاد یکی از فن‌هایی که نرم‌افزار مورد بررسی قرار می‌دهد با مشکل مواجه بوده یا دمای مشخص شده برای دریافت هشدار بسیار پایین است و برنامه مدام هشدار می‌دهد. فن‌های خنک‌کننده را بررسی کنید و نرم‌افزار مربوط را نیز که در بیشتر موارد به وسیله درایورها یا یک برنامه‌ جانبی روی سیستم‌عامل نصب شده، پیدا کرده و تنظیمات آن را بررسی کنید. (نرم‌افزار EasyTune 5 در مادربوردهای گیگابایت از این صدا برای اعلام هشدار کمک می‌گیرد)

حمیدرضا: شما فقط سوال‌های آسان را جواب می‌دهید؟ قبلا هم برایتان این سوال را فرستادم ولی جوابی نگرفتم. وقتی مرورگر اینترنت اکسپلورر را باز می‌کنم پیغامی به این صورت نمایش داده می‌شود:

Continue to this website (not recommende)

وقتی هم که روی آن کلیک می‌کنم و وارد سایتی مانند یاهو می‌شوم هنگام ارسال ایمیل نمی‌توانم فایلی را همراه با متن ارسال کنم. فایرفاکس هم کلا وارد یاهو نمی‌شود.

جناب آقای حمیدرضای عزیز، ما همواره سعی می‌کنیم به تمام پرسش‌ها پاسخ دهیم اما با توجه به حجم زیاد پرسش‌های ارسالی کاربران و فضای محدود کلیک نمی‌توانیم به تمام آنها پاسخ دهیم. همچنین بارها ذکر شده است تنها به مواردی پاسخ داده می‌شود که نام و نام خانوادگی فرد سوال‌کننده نیز ذکر شده باشد! پس به ما حق بدهید وقتی بخواهیم برخی سوالات را به‌دلیل محدودیت فضای کلیک پاسخ ندهیم و ابتدا از پرسش‌هایی صرف‌نظر کنیم که بدون ذکر مشخصات فرستنده برای ما ارسال شده‌اند. متاسفانه شما نیز نام خود را عنوان نکرده‌اید و نام حمیدرضا را نیز از آیدی ایمیل شما تشخیص دادیم.

درباره پیغام خطایی که برایتان به‌نمایش درمی‌آید توجه داشته باشید که این پیغام مربوط به گواهینامه‌های امنیتی سایت‌ها می‌شود. اصولا گواهینامه امنیتی یاهو مشکلی ندارد و نباید چنین خطایی برای شما نمایش داده شود اما حالا که با این مشکل مواجه هستید چند احتمال وجود دارد که به این شرح است:

1ـ ممکن است تاریخ و ساعت رایانه‌ شما به‌هم ریخته باشد. نمایش اشتباه ساعت و تاریخ می‌تواند باعث این خطا شود.

2ـ ممکن است رایانه‌ شما آلوده به ویروس باشد. این ویروس با هدایت شما به صفحات جعلی قصد سرقت رمز عبور شما را دارد و مرورگر نیز گواهینامه جعلی را شناسایی کرده و به شما اخطار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر رایانه‌ خود را با یک ویروس‌یاب قدرتمند بررسی کنید.

درباره مشکل با مرورگر فایرفاکس نیز مطمئنا گواهینامه‌های امنیتی مشکل‌ساز هستند و تفاوت در صرف‌نظر از اصالت گواهینامه‌ها در اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس موجب دسترسی نداشتن به یاهو می‌شود.

توجه: لطفا در سوالاتی که برای ما ارسال می‌کنید علاوه بر ذکر نام و نام خانوادگی، نسخه‌ سیستم‌عامل مورد استفاده و نسخه‌ نرم‌افزار مورد بحث را نیز دقیقا قید کنید، زیرا در هر سیستم‌عامل و هر نسخه از نرم‌افزار ممکن است پاسخ متفاوت باشد.

مهرداد موسی‌رضا: من یک برنامه مخفی‌کننده‌ IP را دانلود و نصب کردم اما استفاده نکردم. وقتی خواستم از برنامه آنلاین پردیس گیم استفاده کنم، اخطار وارد شدن با آی‌پی کشور دیگر را داد. حالا آی پی من تغییر کرده و بیشتر برنامه‌های آنلاین من باید با آی‌پی ایران وصل شوند. ویندوزم را عوض کردم. تنظیمات اینترنت را هم ریست کردم اما نشد. چند راهنما درباره تغییر دادن آی‌پی در اینترنت خواندم اما باز هم نشد. اسم برنامه‌ای که دانلود کردم Platinum Hide IP است. چطور آی پی خودم را به حالت اول برگردانم؟

هنگام استفاده از روش‌های نرم‌افزاری، آدرس آی‌پی شما تغییر نمی‌کند اما با اتصال به پراکسی سرورهای مشخص شده در مرورگر، آدرسی که برای سایت‌ها ارسال می‌شود آی‌پی حقیقی شما نخواهد بود. این نرم‌افزار نیز همین روش را دارد. چنانچه شما نرم‌افزار را حذف یا ویندوز را دوباره نصب کنید، به هیچ وجه امکان ندارد آی‌پی شما به‌طور خودکار تغییر کند یا به حالت اول برنگردد. این احتمال وجود دارد که شما ویندوز جدید را روی ویندوز قبلی نصب کرده باشید و نرم‌افزارهای نصب شده روی ویندوز به‌صورت فعال باقی مانده باشند. در این شرایط این نرم‌افزار همچنان فعال است یا آی‌پی‌های سرور پراکسی را روی مرورگر رایانه‌ شما فعال کرده و همچنان این سرور پراکسی فعال است.

برای بررسی این موضوع مرورگر اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید، از منوی Tools روی Internet Options کلیک کنید و در نهایت پس از انتخاب تب Connection روی Lan Settings کلیک کرده و مطمئن شوید علامت چک‌مارک کنار گزینه‌
Use a proxy server for your Lan غیرفعال باشد.

توجه داشته باشید بسیاری از نرم‌افزارهای پنهان کننده آی‌پی همزمان با شروع ویندوز اجرا شده و به‌طور خودکار عملیات پنهان‌سازی آدرس آی‌پی و اتصال به سرورهای پراکسی را به اجرا درمی‌آورند. با مشاهده نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل وجود این برنامه‌ها را روی رایانه بررسی و در صورت نیاز آنها را حذف کنید.

سالار پروانه از رشت: دو سوال دارم:

۱ـ چگونه می‌توان متوجه شد برای دستگاه‌های اندرویدی، نسخه‌ جدید سیستم عامل از طرف همان شرکت ارائه شده است تا آن را ارتقا داد؟

۲ـ آیا می‌توان با خود دستگاه مثلا تبلت، سیستم عامل اندروید را ارتقا داد؟ اگر چنین کاری امکان پذیر است روش ارتقا را توضیح دهید.چنانچه نسخه‌ای از سیستم‌عامل به‌صورت رسمی برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر شود، شما می‌توانید با مراجعه به سایت سازنده دستگاهی که در اختیار دارید از این به‌روزرسانی آگاه شوید. (در بیشتر موارد با جستجوی محصولی که در اختیار دارید یا مراجعه به بخش Support Downloads می‌توانید به این به‌روزرسانی‌ها دسترسی یابید)

در پاسخ به پرسش دوم نیز باتوجه به پشتیبانی بیشتر دستگاه‌های اندرویدی از اتصال وای ـ ‌فای و امکان دسترسی این دستگاه‌ها به اینترنت، روشی در سیستم‌عامل اندروید طراحی شده که از طریق آن به‌طور خودکار هنگام اتصال به شبکه‌ اینترنت، وجود فایل‌های به‌روزرسان برای دستگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که به‌روزرسانی برای دستگاه موجود باشد، پیغامی برای شما نمایش داده شده و با انتخاب گزینه‌ به‌روزرسانی می‌توانید عملیات دانلود و نصب بسته به‌روزرسانی را انجام دهید.

برای بررسی دستی وجود نسخه‌ به‌روز سیستم‌عامل اندروید برای دستگاهتان نیز می‌توانید پس از مراجعه به Settings روی
About phone فشار دهید. در ادامه روی Software updates فشار دهید و در نهایت Update یا Check for updates را انتخاب کنید. در صورتی‌که به‌روزرسانی جدیدی برای دستگاه شما منتشر شده باشد عملیات دانلود به‌روزرسانی آغاز و دیگر مراحل نصب و به‌روزرسانی نیز با پیغام‌هایی روی دستگاه به شما نمایش داده می‌شود.

توجه: پیش از به‌روزرسانی سیستم‌عامل دستگاه‌های هوشمند خود از اطلاعاتتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و همواره برای به‌روزرسانی دستگاه باتری آن را کاملا شارژ کنید تا حین عملیات به‌روزرسانی خاموش نشود.

ارتباط با کلیک

پرسش‌های زیادی از شما خوانندگان کلیک به دست ما می‌رسد که به دلیل حجم زیاد و گاهی تکراری بودن نمی‌توانیم پاسخگوی همه آنها در این صفحه باشیم. علاوه بر این صفحه می‌توانید پاسخ سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ سایت کلیک به نشانی Click.jjo.ir نیز مطالعه کنید.

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما در کلیک چاپی یا آنلاین باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نام شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها