رئیس سابق پلیس دوبی گفت: دستگیری "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروهک تروریستی داعش از گرفتن یک خرگوش صحرایی آسان‌تر است.
کد خبر: ۷۴۶۸۱۱
مخفیگاه "خلیفه" کجاست؟

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، "ضاحی خلفان" در یادداشتی در شبکه اجتماعی تویتر خاطرنشان کرد: سرکرده داعش در منطقه ای در نزدیکی مسجدی در موصل مخفی شده و پاکسازی این منطقه و دستیابی به بغدادی کار بسیار ساده ای است.

وی گفت: منطقه ای که بغدادی در آن حضور دارد بسیار کوچک می باشد و دستگیری او ساده تر از گرفتن یک خرگوش وحشی است!

خلفان تصریح کرد: تماس های عناصر بغدادی رمزگزاری شده نیست و ردیابی آن ساده تر از ردیابی رد پای فیل است.

وی تاکید کرد که محل اختفای بغدادی، از مسجدی در موصل که در آن خطبه جمعه ایراد کرد، 10 کیلومتر فاصله دارد.

سوء استفاده رجوی از عاشورا

عضو سابق شورای رهبری گروهک تروریستی منافقین، در مورد روش های سران این سازمان تروریستی برای نگه داشتن اعضای خود در اشرف در بی خبری کامل گفت: «سازمان طی یک پروسه طولانی مدت شستشوی مغزی افراد، از احساسات مذهبی اعضای خود که غالبا شیعه هستند، حتی رابطه اعضا با امام حسین(علیه السلام)، سوءاستفاده کرده اند. مثلا مسعود رجوی می گفت من امام حسین(علیه السلام) را قبول دارم و از عاشورا صحبت می کرد؛ از نماز صحبت می کرد و بر اقامه نماز تاکید می کرد.»

خانم "بتول سلطانی" در مصاحبه با خبرنگار جام نیوز،افزود: «این فرقه در طولانی مدت با شستشوی مغزی اعضای خود را نگه می داشت. در چنین شرایطی رجوی موجب یک سری ازدواج اجباری شد و بعد هم دستور طلاق اجباری داد و کودکان را از والدینشان جدا کردند؛ در این فرقه هیچ رابطه خانوادگی به رسمیت شناخته نمی شود و حتی خواهر و برادرها هم نمی توانند یکدیگر را ببینند... بستر این شستشوی مغزی، ادعای نجات مردم ایران بود.»

اختلاف هاشمی با مرعشی و کرباسچی

استعفای محمد هاشمی، عضو و رئیس هیأت مؤسس حزب کارگزاران، اواسط مهرماه سال جاری بود که رسانه‌ای شد. این استعفا درست چند ماه بعد از اضافه شدن نفرات جدید به ترکیب شورای مرکزی رخ داد؛ تغییراتی که به پوست‌اندازی حزب کارگزاران تعبیر شد. در همان برهه محمد هاشمی در توضیحات کوتاهی به رسانه‌ها ترکیب جدید شورای مرکزی و تبدیل شدن کارگزاران، از حزب به جبهه را دلایل کناره‌گیری‌اش از کارگزاران اعلام کرد.

به گزارش جهان نیوز، یک منبع آگاه در این خصوص گفت که اختلاف هاشمی بیشتر با حسین مرعشی و غلامحسین کرباسچی بوده است. اختلاف آنها بر سر مواضع حزب در انتخابات ۸۸، انتخابات ۹۲ و انتخابات مجلس آینده بوده و هاشمی بر این باور بوده که " نباید کارگزاران خود را کوچک کند و خود را زیر پرچم گروه های اصلاح طلب ببرد." و البته در پی این مسئله، دیدار شورای مرکزی حزب با سید محمد خاتمی نیز بر ناراحتی هاشمی افزود.

وی گفت: محمد هاشمی بر این باور بوده که "کارگزاران نباید خود را پایین بیاورند و یا تحت هر شرایطی با دیگر گروه ها از جمله با حامیان دولت برای انتخابات مجلس ائتلاف کنند. روحانی گوش به حرف ما نمی کند، کسان دیگری دارند او را اداره می کنند. روحانی به ما نزدیک تر بود و باید حرف ما را گوش می داد. در صورتی که اینگونه نیست. به خاطر ترس زیر چتر دیگر گروه های اصلاحات قرار گرفته است."

توافقات محرمانه وین

آسوشیتد پرس در گزارشی تازه به بیان ادعاهایی در مورد تواقات وین پرداخته و نوشته است : دولت اوباما به کنگره آمریکا گفته امتیازات زیادی را در مذاکرات با ایران کسب کرده است، از جمله قول جمهوری اسلامی به قبول بازرسی از تاسیسات هسته ای خود و خنثی کردن بخش اعظم ذخیره اورانیوم غنی شده.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات دولتی آمریکا می گویند ایران محدودیت های مهمی را در زمینه برنامه هسته ای خود پذیرفته است. مقامات اجازه نداشتند در مورد مسائل حساس مورد توافق سخن بگویند و همه بر ناشناس ماندن تاکید داشتند.

آمریکا می گوید که ایران همچنین فناوری جدیدی برای غنی سازی اورانیوم، علاوه بر آنچه برای تولید سوخت انرژی لازم است، بکار نخواهد گرفت. تهران می گوید هدفش تنها تولید انرژی از سوخت هسته ای است ولی واشنگتن و متحدان آن بیم آن دارند که ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای باشد.

علاوه بر آن دولت آمریکا می گوید ایران به بازرسان بین المللی اجازه می دهد که دسترسی وسیعی به تاسیسات تولید و سانتریفیوژهای ایران داشته باشند و به آژانس هسته ای سازمان ملل اجازه می دهد بازرسی های خود را دو برابر کنند یا به بازرسی های "سرزده" مبادرت ورزند.

بسیاری از قانونگذاران از بن بست در مذاکرات سخن می گویند و معتقدند آمریکا و متحدانش امتیازات زیادی به ایران داده اند، بدون اینکه توانسته باشند برنامه هسته ای ایران را از حرکت بیاندازند. تعدادی از سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه تهدید کرده اند که دست به طراحی تحریم های جدیدی خواهند زد تا ایران را مجبور به توقف کامل برنامه هسته ای خود کنند. کنگره ۱۷ ماه پیش در طرفداری از تحریم ها رای داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها